Welkom bij deze zeer uitgebreide online cursus over internetmarketing.
Iedere week gaan we een thema bespreken dat belangrijk is voor je online marketing.
In hoofdlijnen komen 3 blokken aan bod:
- Strategieën om succesvol te zijn
- Social Media
Moet je alles volgen?
Nee hoor. Indien je bijvoorbeeld besluit om niet met Google AdWords aan de slag te gaan, kan je deze videoserie overslaan.
Moet je alles meteen doen?
Nee hoor. Je krijgt 6 maanden de tijd om alle video’s te bekijken. Dus geen paniek indien je door drukte even geen tijd hebt voor de video’s.
We beginnen met een module over Internet Marketing Tools. Deze module zat vroeger aan het einde van de cursus maar is op advies juist naar voren gehaald.
Waarom?
Veel cursisten zijn al online en willen snel weten of ze goed bezig zijn. Wat moet ik doen aan mijn website om deze hoger in Google te laten scoren? Welke social media tools kan ik vandaag al inzetten om meer klanten te krijgen? Veel van deze tools komen de komende weken terug, maar dan met meer onderbouwing waarom deze tools nuttig zijn.
Ga nu aan de slag met deze serie internet marketing tools, zorg dat je website snel hoger scoort in Google en bekijk met tools je concurrenten.
Week 1
Internet Marketing Tools – 01- Internet Marketing Tools
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-01-internet-marketing-tools/
Internet Marketing Tools – 02 – Aan de slag
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-02-aan-de-slag/
Internet Marketing Tools – 03 – Hoger in de zoekmachines
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-03-hoger-in-de-zoekmachines/
Internet Marketing Tools – 04 – Wat kan er mis zijn met je website
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-04-wat-kan-er-mis-zijn-met-je-website/
Internet Marketing Tools – 05 – Test of je twee sites in google hebt
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-05-test-of-je-twee-sites-in-google-hebt/
Internet Marketing Tools – 07 – Meest gemaakte fouten in de tekst
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-07-meest-gemaakte-fouten-in-de-tekst/
Internet Marketing Tools – 08 – Ontbreekt de google sitemap
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-08-ontbreekt-de-google-sitemap/
Internet Marketing Tools – 09 – Compatibiliteit met andere browsers
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-09-compatibiliteit-met-andere-browsers/
Internet Marketing Tools – 10 – Lokaal gevonden worden
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-10-lokaal-gevonden-worden/
Internet Marketing Tools – 11 – Hoe hoog is mijn pagerank
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-11-hoe-hoog-is-mijn-pagerank/
Internet Marketing Tools – 12 – Waar halen mijn concurrenten pagerank vandaan
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-12-waar-halen-mijn-concurrenten-pagerank-vandaan/
Internet Marketing Tools – 13 – Hoe kom ik aan goede backlinks
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-13-hoe-kom-ik-aan-goede-backlinks/
Internet Marketing Tools – 14 – Spioneren bij de concurrent
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-14-spioneren-bij-de-concurrent/
Internet Marketing Tools – 15 – Heb ik Google straffen
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-15-heb-ik-google-straffen/
Internet Marketing Tools – 16 – Malware check
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-16-malware-check/
Internet Marketing Tools – 17 – Programmeerfouten
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-17-programmeerfouten/
Internet Marketing Tools – 18 – Verwijzen naar slechte sites
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-18-verwijzen-naar-slechte-sites/
Internet Marketing Tools – 19 – Zorg dat slechte sites niet naar jou verwijzen
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-19-zorg-dat-slechte-sites-niet-naar-jou-verwijzen/
Internet Marketing Tools – 20 – Duplicate content
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-20-duplicate-content/
Internet Marketing Tools – 21 – Dode links en plaatjes
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-21-dode-links-en-plaatjes/
Internet Marketing Tools – 22 – Te veel advertenties
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-22-te-veel-advertenties/
Internet Marketing Tools – 23 – Foute linkbuilding
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-23-foute-linkbuilding/
Internet Marketing Tools – 24 – De Google straffen
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-24-de-google-straffen/
Internet Marketing Tools – 25 – Conclusie strafpunten
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-25-conclusie-strafpunten/
Internet Marketing Tools – 26 – Sneller stijgen in de google zoekresultaten
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-26-sneller-stijgen-in-de-google-zoekresultaten/
Internet Marketing Tools – 27 – Database van Google
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-27-database-van-google/
Internet Marketing Tools – 28 – Trustranking
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-28-trustranking/
Internet Marketing Tools – 29 – Google alerts
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-29-google-alerts/
Internet Marketing Tools – 30 – Foute vorige eigenaar
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-30-foute-vorige-eigenaar/
Internet Marketing Tools – 31 – Getroffen door de Google updates
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-31-getroffen-door-de-google-updates/
Internet Marketing Tools – 32 – Google strategische marketing tools
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-32-google-strategische-marketing-tools/
Internet Marketing Tools – 33 – Nog meer tools
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-33-nog-meer-tools/
Internet Marketing Tools – 34 – Toolbars
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-34-toolbars/
Internet Marketing Tools – 35 – Google webmaster hulpprogramma
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-35-google-webmaster-hulpprogramma/
Internet Marketing Tools – 36 – Social Media tools
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-36-social-media-tools/
Internet Marketing Tools – 37 – Tools voor influence marketing
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-37-tools-voor-influence-marketing/
Internet Marketing Tools – 38 – Linkedin tools
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-38-linkedin-tools/
Internet Marketing Tools – 39 – Twitter tools
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-39-twitter-tools/
Internet Marketing Tools – 40 – Monitor tools
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-40-monitor-tools/
Internet Marketing Tools – 41 – Conclusies
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-41-conclusies/
Week – 2
Het doel van deze training is een goede basis op te bouwen met betrekking tot online marketing. We gaan de markt leren kennen.
Je zal zien dat het hebben van bijzondere content (inhoud van een site) en het hebben van een goede internetmarketingstrategie de basis vormen voor succes.
Hiermee gaan we aan de slag. We bekijken welke strategieën er zijn maar ook welke haalbaar zijn qua beschikbaar budget en capaciteit.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
1. De rode draad van deze week.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-de-rode-draad/
2. De quick scan.
Wat heeft een bedrijf zoal goed of slecht gedaan?
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-quick-scan/
3. De internetmarketingtrends.
Wat zijn trends die eraan komen? Wat betekenen deze voor Nederlandse bedrijven? In de module Internet Marketing Strategieën komen nog meer trends aan bod.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-internet-marketing-trends/
4. Een case.
We kijken naar een operationele case. Hierin zin we hoe we kunnen uitrekenen hoeveel winst of verlies er gemaakt wordt met online marketing. Bovendien zien we dat er keuzes gemaakt zijn.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-case-psycholoog/
5. Hoe zit de internetwereld eruit?
Wat zijn de grote spelers in de wereld en in Nederland? Er komen veel cijfers aanbod.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-internet-marketing-cijfers/
Week – 3
In deze week leer je hoe internetmarketing voor jou winstgevend kan zijn. We zoomen in op het onderwerp internetmarketing en de succesformule die je kan hanteren, en we gaan een heleboel verschillende strategieën uitlichten die je eenvoudig zelf kan toepassen.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
6. Wat is internetmarketing? Uit welke hoofdstappen bestaat internet marketing?
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-wat-is-internet-marketing/
7. In de succesformule bekijken we wat volgens een groot onderzoek de 4 succesfactoren zijn.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-internet-marketing-succesformule/
8. De module Internet Marketing Strategieën is de hoofdmodule. Hierin komen alle strategieën aan bod en daaruit moet je een keuze maken. Zelfs grote bedrijven hebben niet het budget en de kennis in huis om alle strategieën in te zetten.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-de-beste-internet-marketing-strategieen/
Week – 4
We zoomen nu in op de minder bekende strategieën, ook van deze onderdelen zullen vragen in het examen komen.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
Affiliate marketing
http://academy.imnl.nl/affiliate-marketing/
Snel veel verkeer
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-snel-veel-verkeer/
Location based marketing: een must voor winkeliers!
http://academy.imnl.nl/location-based-marketing/
Week – 5
Ter afsluiting van deze online training hebben we nog een module voor je waarin je leert over social gaming en hoe je games succesvol kan inzetten in je marketingplan. In een andere video krijg je een uitgebreide uitleg over e-mailmarketing: wat is het, welke kansen biedt het en wat zijn de regels waaraan je je moet houden als je nieuwsbrieven wil versturen?
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
Games in marketing
http://academy.imnl.nl/games-in-marketing/
E-mail marketing
http://academy.imnl.nl/e-mail-marketing/
Week – 6
Google is voor online marketing het belangrijkste bedrijf ter wereld. In Nederland komen circa 3 van de 4 nieuwe klanten via Google. We hebben dan ook vele uren aan Google videotraining voor je beschikbaar gesteld.
Niet alle modules komen terug in het examen. We hebben een aantal minder belangrijke modules apart vermeld onder de rubriek ‘Google – bonus’. Hierover zullen geen vragen gesteld worden. Wel mag je deze modules bekijken voor je algemene kennis. In de laatste week van de lesstof zie je welke bonusmodules we voor je hebben. Nu eerst de modules waarover wel vragen in het examen terugkomen.
Laten we beginnen!
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
Google dag introductie
http://academy.imnl.nl/google-google-dag-introductie/
Google geschiedenis
Wat is de missie en visie van Google? Deze module bevat meerdere films. Alleen de eerste behoort tot het examen, de rest is voor de liefhebbers.
http://academy.imnl.nl/google-geschiedenis/
Google advies voor starters
Google heeft een video van 10 minuten gemaakt voor starters. De adviezen hierin zijn belangrijk. De video gaan we introduceren omdat er veel adviezen in staan.
http://academy.imnl.nl/google-google-advies-voor-starters/
Google privacy
Google heeft geen goede reputatie op het gebied van privacy. Er lopen veel rechtszaken. Microsoft maakt hier gebruik van door Google in een kwaad daglicht te zetten. Google leest alle mail uit Gmail en gebruikt deze om jou de juiste advertenties te tonen. Echter, wist je dat Google ook eisen stelt aan jouw privacy? Gaan we daar slordig mee om, dan kan dat trustranking (vertrouwen) kosten en levert het je een lagere positie op in Google. Ook de betaalde dienst Google AdWords kan jou straffen wanneer jij je niet houdt aan de regels van Google.
http://academy.imnl.nl/google-privacy/
Google Analytics
Google Analytics is de eerste grote module die we bekijken. Het is een gratis hulpmiddel van Google waarmee je kan meten wat er allemaal op je website gebeurt.
http://academy.imnl.nl/google-analytics/
Google Webmaster Tools
Een van de belangrijkste hulpmiddelen van Google is het vrij onbekende Webmaster hulpprogramma voor website-eigenaren. Hiermee kan jij met Google communiceren. Je moet één keer bewijzen dat jij de eigenaar bent van de website. Hierna kan je Google bijvoorbeeld vragen om pagina’s sneller te indexeren of juist te verwijderen uit Google. Google kan jou ook berichten sturen wanneer er problemen zijn met je website.
http://academy.imnl.nl/google-google-webmaster-tools/
Week – 7
Google SEO (Search Engine Optimization) is misschien wel de belangrijkste module van de hele cursus. Door hoog in Google te staan krijgt een website veel gratis verkeer, dus veel gratis klanten en hopelijk meer omzet. Dit is de wens van iedere ondernemer. Maar dat is nu ook precies het probleem. Iedereen wil met mooie zoekwoorden op nummer één staan in Google. In de module SEO wordt uitgelegd hoe de zoekmachine werkt en welke van de honderden factoren waarop de ranking gebaseerd is belangrijk zijn. Google steekt veel tijd en geld in de ontwikkeling van een complexe zoekmachine. Het uitleggen daarvan is dan ook niet eenvoudig. Bovendien past Google dagelijks haar zoekmachine aan. Niemand weet precies hoe Google werkt. Grote, essentiële aanpassingen zijn echter wel bekend en krijgen ook vaak namen zoals Google Zebra, Google Panda en Google Penguin. Ga naar de dierentuin van Google en leer hoe je een hoge positie kan krijgen in de zoekmachine.
Deel 1 van het onderdeel Google SEO krijg je deze week. Deel 2 komt volgende week aan bod.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
GOOGLE SEO
SEO intro
http://academy.imnl.nl/seo-intro/
SEO – Google marktaandeel
http://academy.imnl.nl/google-marktaandeel/
SEO – Wie zijn je concurrenten?
http://academy.imnl.nl/wie-zijn-je-concurrenten/
SEO – Pagerank
http://academy.imnl.nl/google-pagerank/
SEO – Tijd op de pagina social media
http://academy.imnl.nl/tijd-op-de-pagina-social-media/
SEO – Goede content
http://academy.imnl.nl/goede-content/
SEO – Waar kijkt een zoekmachine naar?
http://academy.imnl.nl/waar-kijkt-een-zoekmachine-naar/
SEO – Bepaal je zoekwoorden
http://academy.imnl.nl/bepaal-je-zoekwoorden/
SEO – Trustranking
http://academy.imnl.nl/seo-trustranking/
SEO – Nummer 1 met foto’s
http://academy.imnl.nl/google-strategie-nummer-1-met-foto/
SEO – Hoe werkt de zoekmachine?
http://academy.imnl.nl/google-strategie-hoe-werkt-de-zoekmachine/
Week – 8
Dit is het tweede deel van het onderdeel Google SEO. Deze module bevat veel externe software tools. We geven een technische uitleg over de ‘achterkant’ (backend) van een website en hoe je met tags omgaat. Ook leer je over de belangrijke Panda update van Google. Daarnaast komen praktische zaken aan bod; zo vertellen we hoe je aan backlinks komt voor je website, hoe je de beschikbare tools goed kan gebruiken en wat de do’s en dont’s zijn op het gebied van SEO. Maar dat is nog niet alles.
Hieronder vind je de complete lijst van trainingsvideo’s om deze week te bekijken.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
SEO – Technische uitleg
http://academy.imnl.nl/seo-technische-uitleg/
SEO – Panda update
http://academy.imnl.nl/panda-update/
SEO – Hoe kom ik aan backlinks?
http://academy.imnl.nl/hoe-kom-ik-aan-backlinks/
SEO – SEO tools
http://academy.imnl.nl/seo-tools/
SEO – Webmastertools
http://academy.imnl.nl/seo-webmastertools/
SEO – Sitemap
http://academy.imnl.nl/seo-sitemap/
SEO – Do’s and don’ts
http://academy.imnl.nl/seo-dos-and-donts/
SEO – Robot.txt
http://academy.imnl.nl/google-robot-txt/
SEO – Htaccess
http://academy.imnl.nl/google-htaccess/
SEO – Wdyl.com
http://academy.imnl.nl/wdyl-com/
Week – 9
Pas nadat Google enkele jaren bestond, gingen ze nadenken over geld verdienen. Het resultaat is het Google AdWords systeem. Bedrijven bieden geld op zoekwoorden en hun advertenties worden dan getoond. Indien een zoeker klikt op een advertentie, betaalt dat bedrijf voor de geleverde bezoeker. Hoe? Bedrijven maken een account aan op Google AdWords. Hierin starten ze een advertentiecampagne. Inmiddels is Google AdWords erg complex geworden, bedrijven besteden dit daarom meer en meer uit. Deze module gaat vrij diep in op de mogelijkheden en de werking van Google AdWords.
Omdat er veel te vertellen is over het complexe AdWords, is de lesstof verdeeld over twee weken. Volgende week behandelen we hiervan het tweede deel.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
GOOGLE AdWords
Google AdWords – Introductie
http://academy.imnl.nl/google-adwords-introductie/
Google AdWords – AdWords cijfers
http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-cijfers/
Google AdWords – Geschiedenis van Google AdWords
http://academy.imnl.nl/google-adwords-geschidenis-van-google-adwords/
Google AdWords – Hoe werkt Google AdWords
http://academy.imnl.nl/google-adwords-hoe-werkt-google-adwords/
Google AdWords – Verschillende AdWords versies
http://academy.imnl.nl/google-adwords-verschillende-adwords-versies/
Google AdWords – Rondleiding
http://academy.imnl.nl/google-adwords-rondleiding/
Google AdWords – AdWords kwaliteitsscore
http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-kwaliteitsscore/
Google AdWords – Goud verdienen met AdWords
http://academy.imnl.nl/google-adwords-goud-verdienen-met-adwords/
Google AdWords – Hoe kan ik een ban voorkomen?
http://academy.imnl.nl/google-adwords-hoe-kan-ik-een-ban-voorkomen/
Google AdWords – Hoe maak ik een AdWords campagne
http://academy.imnl.nl/google-adwords-hoe-maak-ik-een-adwords-campagne/
Google AdWords – Perfecte advertenties
http://academy.imnl.nl/google-adwords-perfecte-advertenties/
Google AdWords – Dynamische zoekwoorden in advertenties
http://academy.imnl.nl/google-adwords-dynamische-zoekwoorden-in-advertenties/
Google AdWords – Advertentiebeleid en merkrecht
http://academy.imnl.nl/google-adwords-advertentiebeleid-en-merkrecht/
Google AdWords – Perfecte zoekwoorden
http://academy.imnl.nl/google-adwords-perfecte-zoekwoorden/
Google AdWords – Biedstrategieën
http://academy.imnl.nl/google-adwords-biedstrategieen/
Google AdWords – Het display netwerk
http://academy.imnl.nl/google-adwords-display-netwerk/
Google AdWords – Google AdSense
http://academy.imnl.nl/google-adwords-google-adsense/
Google AdWords – Instellingen
http://academy.imnl.nl/google-adwords-instellingen/
Google AdWords – Lokaal adverteren
http://academy.imnl.nl/google-adwords-lokal-adverteren/
Google AdWords – Mobiel adverteren en AdMob
http://academy.imnl.nl/google-adwords-mobiel-adverteren-en-admob/
Week – 10
Deze week behandelen we het tweede deel van de lesstof over Google AdWords.
Extensies verrijken je advertentie en laten deze er veel aantrekkelijker uitzien! Je kan nu leren hoe jij ook deze extensies kan krijgen. Je leert bovendien meer over optimalisatie en conversie en hoe je een vertrekkende bezoeker kan verleiden alsnog een aankoop te doen.
Verder behandelen we Google Shopping, leer je hoe je jouw concurrenten kan bespioneren en geven we gouden tips om nóg meer uit je AdWords campagnes te halen.
Dat is slechts een greep uit het totaalpakket aan lessen, dat hieronder beschreven staat.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
GOOGLE AdWords
Google AdWords – Hoe krijg ik extensies
http://academy.imnl.nl/google-adwords-extensies/
Google AdWords – Remarketing
http://academy.imnl.nl/google-adwords-remarketing/
Google AdWords – Google Analytics koppeling
http://academy.imnl.nl/google-adwords-google-analytics-koppeling/
Google AdWords – Conversie instellingen
http://academy.imnl.nl/google-adwords-conversie-instellingen/
Google AdWords – Campagne optimaliseren
http://academy.imnl.nl/google-adwords-campagne-optimaliseren/
Google AdWords – Google Shopping
http://academy.imnl.nl/google-adwords-google-shopping/
Google AdWords – Website optimizer
http://academy.imnl.nl/google-adwords-website-optimizer/
Google AdWords – Hulpprogramma’s
http://academy.imnl.nl/google-adwords-hulprogrammas/
Google AdWords – ROI AdWords met Analytics
http://academy.imnl.nl/google-adwords-roi/
Google AdWords – Gedeelde budgetten
http://academy.imnl.nl/google-adwords-gedeelde-budgetten/
Google AdWords – Concurrent bespioneren
http://academy.imnl.nl/google-adwords-concurrent-bespioneren/
Google AdWords – AdWords software
http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-software/
Google AdWords – AdWords editor
http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-editor/
Google AdWords – Concurrent pesten
http://academy.imnl.nl/google-adwords-concurrent-pesten/
Google AdWords – Rapporten
http://academy.imnl.nl/google-adwords-rapporten/
Google AdWords – Gouden tips
http://academy.imnl.nl/google-adwords-gouden-tips/
Google AdWords – Facturatie
http://academy.imnl.nl/google-adwords-facturatie/
Google Adwords – Uitbesteden
http://academy.imnl.nl/google-adwords-uitbesteden/
Google AdWords- Gratis AdWords
http://academy.imnl.nl/gratis-adwords-scan/
Google AdWords – Slotwoord
http://academy.imnl.nl/google-adwords-slotwoord/
Bonus (geen onderdeel van het examen)
De volgende modules behoren NIET tot het examen. Ze geven wel een goed beeld van de hoeveelheid aan modules die Google ontwikkeld heeft.
Google Places
http://academy.imnl.nl/google-places-2/
Google Snippets
http://academy.imnl.nl/google-snippets-2/
Google versus Facebook
http://academy.imnl.nl/google-google-versus-facebook/
Google Related
http://academy.imnl.nl/google-related/
Google Wallet
http://academy.imnl.nl/google-wallet/
Google Currents
http://academy.imnl.nl/google-currents/
Google Catalogs
http://academy.imnl.nl/google-catalogs/
Google Latitude
http://academy.imnl.nl/google-latitude/
Google Drive
http://academy.imnl.nl/google-drive/
Google Goggles
http://academy.imnl.nl/google-goggles/
Google Bril (aanrader)
http://academy.imnl.nl/google-bril/
Google Earth
http://academy.imnl.nl/google-earth/
Google Alerts (aanrader)
http://academy.imnl.nl/google-alerts/
Google Art
http://academy.imnl.nl/google-art/
Google Voice
http://academy.imnl.nl/google-voice/
Google News Badges
http://academy.imnl.nl/google-news-badges/
Week – 11
Social media zijn niet weg te denken bij online marketing. Steeds meer bedrijven ontdekken dat ze hun servicegraad met social media kunnen vergroten. Ze kunnen ook aan nieuwe klanten komen via social media. Marketeers kunnen door concurrenten te volgen veel te weten komen. Leer in deze modules wat de toegevoegde waarde van social media is voor een bedrijf.
Laten we beginnen!
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
Social Media strategie
Wat zijn social media? Waarom is het zo belangrijk
Wat zijn de belangrijkste social media strategieën?
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-social-media-strategie/
Start Strategie
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-social-media-start-strategie/
Week – 12
We zullen nu verder ingaan op enkele van de meest gebruikte platformen. Omdat er veel is om te vertellen over deze platformen, worden de lessen verspreid over meerdere weken.
In deze week behandelen we WordPress en de social media reuzen Twitter en LinkedIn.
Volgende week volgt een extra lange trainingsvideo over Facebook; het populairste social media netwerk.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
WordPress strategie
Waarom is WordPress de meeste gebruikte CMS ter wereld? Wat kun allemaal met WordPress?
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-wordpress-strategie/
Twitter strategie
Twitter kan voor bedrijven erg interessant zijn.
http://academy.imnl.nl/twitter-strategie/
LinkedIn strategie
Netwerken en ondernemen gaan hand in hand. Leer alles over Linkedin
http://academy.imnl.nl/linkedin-strategie/
Week – 13
Deze week krijg je een extra lange trainingsvideo te zien over Facebook. Facebook is veruit het meest gebruikte en meest geliefde social media platform ter wereld. Deze video geeft uitleg over de verschillen tussen een persoonlijk profiel en een pagina, en toont welke content je kan delen. Daarnaast vertellen we over EdgeRank; hoe bepaalt Facebook welke content aan wie getoond wordt en hoe kan je hier zelf invloed op uitoefenen? Dit is uitermate waardevol wanneer je als bedrijf aan de slag wil met Facebook.
Volgende week komen YouTube, Google+, Slideshare en Foursquare aan bod.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
Facebook Introductie
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-introductie/
Facebook strategie
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-strategie/
Facebook Analyse en Beheer
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-analyse-en-beheer
Facebook Adverteren
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-adverteren
Facebook Applicaties en Integraties
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-applicaties-en-integraties
Week – 14
Google+ is het meest veelbelovende sociaal netwerk; inmiddels groter dan Twitter en LinkedIn samen! Bovendien is Google+ onderdeel van Google. Door actief te zijn op Google+ zal jouw website veel hoger scoren in de zoekmachine. In deze week bespreken we alle mogelijkheden van Google+. We leren je ook hoe je op nummer 1 komt in Google Maps, een must voor lokale ondernemers. Indien je nog geen bedrijfspagina hebt, krijg je de gelegenheid om deze aan te maken gedurende de cursus. Wij kijken samen met jou naar de toekomstplannen van Google. Hierdoor ben je twee stappen voor op al jouw concurrenten!
Google+ – Intro
http://academy.imnl.nl/google-plus-intro/
Google+ – Cijfers
http://academy.imnl.nl/google-plus-cijfers/
Google+ – Introductie Google+ project
http://academy.imnl.nl/google-plus-introductie-google-project/
Google+ – Introductie Films
http://academy.imnl.nl/google-plus-introductie-films/
Google+ – Cheats and links
http://academy.imnl.nl/google-plus-cheats-and-links/
Google+ – Kritiek
http://academy.imnl.nl/google-plus-kritiek/
Google+ – Opbouw van Google+
http://academy.imnl.nl/google-plus-opbouw-van-google-plus/
Google+ – Account en Profiel
http://academy.imnl.nl/google-plus-account-en-profiel/
Google+ – Privacy
http://academy.imnl.nl/google-plus-privacy/
Google+ – Post plaatsen op persoonlijke pagina
http://academy.imnl.nl/google-plus-post-plaatsen-op-persoonlijke-pagina/
Google+ – Media toevoegen
http://academy.imnl.nl/google-plus-media-toevoegen/
Google+ – Instant Upload
http://academy.imnl.nl/google-plus-instant-upload/
Google+ – Evenementen
http://academy.imnl.nl/google-plus-evenementen/
Google+ – Communities
http://academy.imnl.nl/google-plus-communities/
Google+ – Kringen zijn de basis van Google+
http://academy.imnl.nl/google-plus-kringen-zijn-de-basis-van-google/
Google+ – Hang outs
http://academy.imnl.nl/google-plus-hang-outs/
Google+ – Hang out onair
http://academy.imnl.nl/google-plus-hang-out-onair/
Google+ – Hoe maak ik een Google + bedrijf pagina
http://academy.imnl.nl/google-plus-hoe-maak-ik-een-google-bedrijf-pagina/
Google+ – Bedrijfspagina
http://academy.imnl.nl/google-bedrijfspagina/
Google+ – Hoe zet je een +1 knop op je website & Hoe koppel ik google+ aan mijn website
http://academy.imnl.nl/google-hoe-zet-je-een-1-knop-op-je-website-hoe-koppel-ik-google-aan-mijn-website/
Google+ – Local
http://academy.imnl.nl/google-local/
Google+ – Google Maps
http://academy.imnl.nl/google-google-maps/
Google+ – Google Offers
http://academy.imnl.nl/google-google-offers/
Google+ – Author Ranking
http://academy.imnl.nl/google-author-ranking/
Google+ – Apps en plugins
http://academy.imnl.nl/google-apps-en-plugins/
Google+ – Google+ Search
http://academy.imnl.nl/google-google-search/
Google+ – Google+ op je mobiel
http://academy.imnl.nl/google-google-op-je-mobiel/
Google+ – Marketingplan
http://academy.imnl.nl/google-marketingplan/
Google+ – Google versus Facebook
http://academy.imnl.nl/google-google-versus-facebook-2/
Google+ – Google SEO
http://academy.imnl.nl/google-google-seo/
Google+ – Tips
http://academy.imnl.nl/google-tips/
Google+ – Toekomst
http://academy.imnl.nl/google-toekomst/
Week – 15
We naderen het einde van de lesstof. Deze week behandelen we nog twee grote spelers in de social media wereld: het videofenomeen YouTube en de razendsnel groeiende nieuwkomer Google+. Om deze platformen kan je als bedrijf niet meer heen, dus is het belangrijk om te weten hoe groot ze zijn en hoe je ze optimaal benut.
Naast deze twee grootheden hebben we ook nog twee kleinere, maar nog altijd belangrijke platformen voor je om meer over te leren. Op Slideshare kan je presentaties plaatsen en delen met de wereld. Het social media platform Foursquare heeft als uniek kenmerk dat het de voordelen van de online wereld combineert met de fysieke locatie van je bedrijf, waardoor je leuke acties kan opzetten.
Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
YouTube strategie
4 miljard video’s worden er dagelijks gekeken op Youtube. Hiervan zijn er een half miljard zakelijk.
http://academy.imnl.nl/youtube-strategie/
Google+ strategie
Google+ is meer dan alleen een kopie van Facebook en Twitter. Met meer dan een half miljard accounts is Google+ niet meer weg te denken in het social medialandschap.
http://academy.imnl.nl/google-plus-strategie/
Slideshare strategie
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-slideshare-strategie
Foursquare strategie
In Nederland lukt het niet echt om door te breken met Foursquare. Zo’n 200.000 Nederlanders gebruiken het. In Amerika en Engeland gaat het veel beter met Foursquare.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-foursquare-strategie/