Online wijzer links

//Online wijzer links
Online wijzer links 2014-03-10T11:47:38+00:00

internet-marketing-nederland-online-wijzer-cursus
Welkom bij deze zeer uitgebreide online cursus over internetmarketing.

Iedere week gaan we een thema bespreken dat belangrijk is voor je online marketing.

In hoofdlijnen komen 3 blokken aan bod:

  1. Strategieën om succesvol te zijn
  2. Google
  3. Social Media

Moet je alles volgen?

Nee hoor. Indien je bijvoorbeeld besluit om niet met Google AdWords aan de slag te gaan, kan je deze videoserie overslaan.

Moet je alles meteen doen?

Nee hoor. Je krijgt 6 maanden de tijd om alle video’s te bekijken. Dus geen paniek indien je door drukte even geen tijd hebt voor de video’s.

We beginnen met een module over Internet Marketing Tools. Deze module zat vroeger aan het einde van de cursus maar is op advies juist naar voren gehaald.

Waarom?

Veel cursisten zijn al online en willen snel weten of ze goed bezig zijn. Wat moet ik doen aan mijn website om deze hoger in Google te laten scoren? Welke social media tools kan ik vandaag al inzetten om meer klanten te krijgen? Veel van deze tools komen de komende weken terug, maar dan met meer onderbouwing waarom deze tools nuttig zijn.

Ga nu aan de slag met deze serie internet marketing tools, zorg dat je website snel hoger scoort in Google en bekijk met tools je concurrenten.

Online wijzer links:
Week 1 | Week 2 | Week 3 | Week 4 | Week 5 | Week 6 | Week 7 | Week 8 | Week 9 | Week 10 | Week 11 | Week 12 | Week 13 | Week 14


Week 1

Internet Marketing Tools – 01- Internet Marketing Tools

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-01-internet-marketing-tools/

Internet Marketing Tools – 02 – Aan de slag

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-02-aan-de-slag/

Internet Marketing Tools – 03 – Hoger in de zoekmachines

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-03-hoger-in-de-zoekmachines/

Internet Marketing Tools – 04 – Wat kan er mis zijn met je website

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-04-wat-kan-er-mis-zijn-met-je-website/

Internet Marketing Tools – 05 – Test of je twee sites in google hebt

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-05-test-of-je-twee-sites-in-google-hebt/

Internet Marketing Tools – 07 – Meest gemaakte fouten in de tekst

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-07-meest-gemaakte-fouten-in-de-tekst/

Internet Marketing Tools – 08 – Ontbreekt de google sitemap

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-08-ontbreekt-de-google-sitemap/

Internet Marketing Tools – 09 – Compatibiliteit met andere browsers

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-09-compatibiliteit-met-andere-browsers/

Internet Marketing Tools – 10 – Lokaal gevonden worden

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-10-lokaal-gevonden-worden/

Internet Marketing Tools – 11 – Hoe hoog is mijn pagerank

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-11-hoe-hoog-is-mijn-pagerank/

Internet Marketing Tools – 12 – Waar halen mijn concurrenten pagerank vandaan

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-12-waar-halen-mijn-concurrenten-pagerank-vandaan/

Internet Marketing Tools – 13 – Hoe kom ik aan goede backlinks

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-13-hoe-kom-ik-aan-goede-backlinks/

Internet Marketing Tools – 14 – Spioneren bij de concurrent

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-14-spioneren-bij-de-concurrent/

Internet Marketing Tools – 15 – Heb ik Google straffen

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-15-heb-ik-google-straffen/

Internet Marketing Tools – 16 – Malware check

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-16-malware-check/

Internet Marketing Tools – 17 – Programmeerfouten

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-17-programmeerfouten/

Internet Marketing Tools – 18 – Verwijzen naar slechte sites

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-18-verwijzen-naar-slechte-sites/

Internet Marketing Tools – 19 – Zorg dat slechte sites niet naar jou verwijzen

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-19-zorg-dat-slechte-sites-niet-naar-jou-verwijzen/

Internet Marketing Tools – 20 – Duplicate content

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-20-duplicate-content/

Internet Marketing Tools – 21 – Dode links en plaatjes

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-21-dode-links-en-plaatjes/

Internet Marketing Tools – 22 – Te veel advertenties

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-22-te-veel-advertenties/

Internet Marketing Tools – 23 – Foute linkbuilding

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-23-foute-linkbuilding/

Internet Marketing Tools – 24 – De Google straffen

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-24-de-google-straffen/

Internet Marketing Tools – 25 – Conclusie strafpunten

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-25-conclusie-strafpunten/

Internet Marketing Tools – 26 – Sneller stijgen in de google zoekresultaten

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-26-sneller-stijgen-in-de-google-zoekresultaten/

Internet Marketing Tools – 27 – Database van Google

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-27-database-van-google/

Internet Marketing Tools – 28 – Trustranking

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-28-trustranking/

Internet Marketing Tools – 29 – Google alerts

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-29-google-alerts/

Internet Marketing Tools – 30 – Foute vorige eigenaar

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-30-foute-vorige-eigenaar/

Internet Marketing Tools – 31 – Getroffen door de Google updates

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-31-getroffen-door-de-google-updates/

Internet Marketing Tools – 32 – Google strategische marketing tools

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-32-google-strategische-marketing-tools/

Internet Marketing Tools – 33 – Nog meer tools

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-33-nog-meer-tools/

Internet Marketing Tools – 34 – Toolbars

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-34-toolbars/

Internet Marketing Tools – 35 – Google webmaster hulpprogramma

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-35-google-webmaster-hulpprogramma/

Internet Marketing Tools – 36 – Social Media tools

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-36-social-media-tools/

Internet Marketing Tools – 37 – Tools voor influence marketing

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-37-tools-voor-influence-marketing/

Internet Marketing Tools – 38 – Linkedin tools

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-38-linkedin-tools/

Internet Marketing Tools – 39 – Twitter tools

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-39-twitter-tools/

Internet Marketing Tools – 40 – Monitor tools

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-40-monitor-tools/

Internet Marketing Tools – 41 – Conclusies

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-tools-41-conclusies/


Week – 2

Het doel van deze training is een goede basis op te bouwen met betrekking tot online marketing. We gaan de markt leren kennen.

Je zal zien dat het hebben van bijzondere content (inhoud van een site) en het hebben van een goede internetmarketingstrategie de basis vormen voor succes.

Hiermee gaan we aan de slag. We bekijken welke strategieën er zijn maar ook welke haalbaar zijn qua beschikbaar budget en capaciteit.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

1. De rode draad van deze week.

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-de-rode-draad/

2. De quick scan.

Wat heeft een bedrijf zoal goed of slecht gedaan?

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-quick-scan/

3. De internetmarketingtrends.

Wat zijn trends die eraan komen? Wat betekenen deze voor Nederlandse bedrijven? In de module Internet Marketing Strategieën komen nog meer trends aan bod.

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-internet-marketing-trends/

4. Een case.

We kijken naar een operationele case. Hierin zin we hoe we kunnen uitrekenen hoeveel winst of verlies er gemaakt wordt met online marketing. Bovendien zien we dat er keuzes gemaakt zijn.

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-case-psycholoog/

5. Hoe zit de internetwereld eruit?

Wat zijn de grote spelers in de wereld en in Nederland? Er komen veel cijfers aanbod.

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-internet-marketing-cijfers/


Week – 3

In deze week leer je hoe internetmarketing voor jou winstgevend kan zijn. We zoomen in op het onderwerp internetmarketing en de succesformule die je kan hanteren, en we gaan een heleboel verschillende strategieën uitlichten die je eenvoudig zelf kan toepassen.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

6. Wat is internetmarketing? Uit welke hoofdstappen bestaat internet marketing?

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-wat-is-internet-marketing/

7. In de succesformule bekijken we wat volgens een groot onderzoek de 4 succesfactoren zijn.

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-internet-marketing-succesformule/

8. De module Internet Marketing Strategieën is de hoofdmodule. Hierin komen alle strategieën aan bod en daaruit moet je een keuze maken. Zelfs grote bedrijven hebben niet het budget en de kennis in huis om alle strategieën in te zetten.

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-de-beste-internet-marketing-strategieen/


Week – 4

We zoomen nu in op de minder bekende strategieën, ook van deze onderdelen zullen vragen in het examen komen.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

Affiliate marketing

http://academy.imnl.nl/affiliate-marketing/

Snel veel verkeer

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-snel-veel-verkeer/

Location based marketing: een must voor winkeliers!

http://academy.imnl.nl/location-based-marketing/


Week – 5

Ter afsluiting van deze online training hebben we nog een module voor je waarin je leert over social gaming en hoe je games succesvol kan inzetten in je marketingplan. In een andere video krijg je een uitgebreide uitleg over e-mailmarketing: wat is het, welke kansen biedt het en wat zijn de regels waaraan je je moet houden als je nieuwsbrieven wil versturen?

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

Games in marketing

http://academy.imnl.nl/games-in-marketing/

E-mail marketing

http://academy.imnl.nl/e-mail-marketing/


Week – 6

Google is voor online marketing het belangrijkste bedrijf ter wereld. In Nederland komen circa 3 van de 4 nieuwe klanten via Google. We hebben dan ook vele uren aan Google videotraining voor je beschikbaar gesteld.

Niet alle modules komen terug in het examen. We hebben een aantal minder belangrijke modules apart vermeld onder de rubriek ‘Google – bonus’. Hierover zullen geen vragen gesteld worden. Wel mag je deze modules bekijken voor je algemene kennis. In de laatste week van de lesstof zie je welke bonusmodules we voor je hebben. Nu eerst de modules waarover wel vragen in het examen terugkomen.

Laten we beginnen!

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

Google dag introductie

http://academy.imnl.nl/google-google-dag-introductie/
Google geschiedenis

Wat is de missie en visie van Google? Deze module bevat meerdere films. Alleen de eerste behoort tot het examen, de rest is voor de liefhebbers.

http://academy.imnl.nl/google-geschiedenis/
Google advies voor starters

Google heeft een video van 10 minuten gemaakt voor starters. De adviezen hierin zijn belangrijk. De video gaan we introduceren omdat er veel adviezen in staan.

http://academy.imnl.nl/google-google-advies-voor-starters/
Google privacy

Google heeft geen goede reputatie op het gebied van privacy. Er lopen veel rechtszaken. Microsoft maakt hier gebruik van door Google in een kwaad daglicht te zetten. Google leest alle mail uit Gmail en gebruikt deze om jou de juiste advertenties te tonen. Echter, wist je dat Google ook eisen stelt aan jouw privacy? Gaan we daar slordig mee om, dan kan dat trustranking (vertrouwen) kosten en levert het je een lagere positie op in Google. Ook de betaalde dienst Google AdWords kan jou straffen wanneer jij je niet houdt aan de regels van Google.

http://academy.imnl.nl/google-privacy/
Google Analytics

Google Analytics is de eerste grote module die we bekijken. Het is een gratis hulpmiddel van Google waarmee je kan meten wat er allemaal op je website gebeurt.

http://academy.imnl.nl/google-analytics/
Google Webmaster Tools

Een van de belangrijkste hulpmiddelen van Google is het vrij onbekende Webmaster hulpprogramma voor website-eigenaren. Hiermee kan jij met Google communiceren. Je moet één keer bewijzen dat jij de eigenaar bent van de website. Hierna kan je Google bijvoorbeeld vragen om pagina’s sneller te indexeren of juist te verwijderen uit Google. Google kan jou ook berichten sturen wanneer er problemen zijn met je website.

http://academy.imnl.nl/google-google-webmaster-tools/


Week – 7

Google SEO (Search Engine Optimization) is misschien wel de belangrijkste module van de hele cursus. Door hoog in Google te staan krijgt een website veel gratis verkeer, dus veel gratis klanten en hopelijk meer omzet. Dit is de wens van iedere ondernemer. Maar dat is nu ook precies het probleem. Iedereen wil met mooie zoekwoorden op nummer één staan in Google. In de module SEO wordt uitgelegd hoe de zoekmachine werkt en welke van de honderden factoren waarop de ranking gebaseerd is belangrijk zijn. Google steekt veel tijd en geld in de ontwikkeling van een complexe zoekmachine. Het uitleggen daarvan is dan ook niet eenvoudig. Bovendien past Google dagelijks haar zoekmachine aan. Niemand weet precies hoe Google werkt. Grote, essentiële aanpassingen zijn echter wel bekend en krijgen ook vaak namen zoals Google Zebra, Google Panda en Google Penguin. Ga naar de dierentuin van Google en leer hoe je een hoge positie kan krijgen in de zoekmachine.

Deel 1 van het onderdeel Google SEO krijg je deze week. Deel 2 komt volgende week aan bod.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

GOOGLE SEO

SEO intro

http://academy.imnl.nl/seo-intro/

SEO – Google marktaandeel

http://academy.imnl.nl/google-marktaandeel/

SEO – Wie zijn je concurrenten?

http://academy.imnl.nl/wie-zijn-je-concurrenten/

SEO – Pagerank

http://academy.imnl.nl/google-pagerank/

SEO – Tijd op de pagina social media

http://academy.imnl.nl/tijd-op-de-pagina-social-media/

SEO – Goede content

http://academy.imnl.nl/goede-content/

SEO – Waar kijkt een zoekmachine naar?

http://academy.imnl.nl/waar-kijkt-een-zoekmachine-naar/

SEO – Bepaal je zoekwoorden

http://academy.imnl.nl/bepaal-je-zoekwoorden/

SEO – Trustranking

http://academy.imnl.nl/seo-trustranking/

SEO – Nummer 1 met foto’s

http://academy.imnl.nl/google-strategie-nummer-1-met-foto/

SEO – Hoe werkt de zoekmachine?

http://academy.imnl.nl/google-strategie-hoe-werkt-de-zoekmachine/


Week – 8

Dit is het tweede deel van het onderdeel Google SEO. Deze module bevat veel externe software tools. We geven een technische uitleg over de ‘achterkant’ (backend) van een website en hoe je met tags omgaat. Ook leer je over de belangrijke Panda update van Google. Daarnaast komen praktische zaken aan bod; zo vertellen we hoe je aan backlinks komt voor je website, hoe je de beschikbare tools goed kan gebruiken en wat de do’s en dont’s zijn op het gebied van SEO. Maar dat is nog niet alles.

Hieronder vind je de complete lijst van trainingsvideo’s om deze week te bekijken.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
SEO – Technische uitleg

http://academy.imnl.nl/seo-technische-uitleg/

SEO – Panda update

http://academy.imnl.nl/panda-update/

SEO – Hoe kom ik aan backlinks?

http://academy.imnl.nl/hoe-kom-ik-aan-backlinks/

SEO – SEO tools

http://academy.imnl.nl/seo-tools/

SEO – Webmastertools

http://academy.imnl.nl/seo-webmastertools/

SEO – Sitemap

http://academy.imnl.nl/seo-sitemap/

SEO – Do’s and don’ts

http://academy.imnl.nl/seo-dos-and-donts/

SEO – Robot.txt

http://academy.imnl.nl/google-robot-txt/

SEO – Htaccess

http://academy.imnl.nl/google-htaccess/

SEO – Wdyl.com

http://academy.imnl.nl/wdyl-com/


Week – 9

Pas nadat Google enkele jaren bestond, gingen ze nadenken over geld verdienen. Het resultaat is het Google AdWords systeem. Bedrijven bieden geld op zoekwoorden en hun advertenties worden dan getoond. Indien een zoeker klikt op een advertentie, betaalt dat bedrijf voor de geleverde bezoeker. Hoe? Bedrijven maken een account aan op Google AdWords. Hierin starten ze een advertentiecampagne. Inmiddels is Google AdWords erg complex geworden, bedrijven besteden dit daarom meer en meer uit. Deze module gaat vrij diep in op de mogelijkheden en de werking van Google AdWords.

Omdat er veel te vertellen is over het complexe AdWords, is de lesstof verdeeld over twee weken. Volgende week behandelen we hiervan het tweede deel.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
GOOGLE AdWords

Google AdWords – Introductie

http://academy.imnl.nl/google-adwords-introductie/

Google AdWords – AdWords cijfers

http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-cijfers/

Google AdWords – Geschiedenis van Google AdWords

http://academy.imnl.nl/google-adwords-geschidenis-van-google-adwords/

Google AdWords – Hoe werkt Google AdWords

http://academy.imnl.nl/google-adwords-hoe-werkt-google-adwords/

Google AdWords – Verschillende AdWords versies

http://academy.imnl.nl/google-adwords-verschillende-adwords-versies/

Google AdWords – Rondleiding

http://academy.imnl.nl/google-adwords-rondleiding/

Google AdWords – AdWords kwaliteitsscore

http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-kwaliteitsscore/

Google AdWords – Goud verdienen met AdWords

http://academy.imnl.nl/google-adwords-goud-verdienen-met-adwords/

Google AdWords – Hoe kan ik een ban voorkomen?

http://academy.imnl.nl/google-adwords-hoe-kan-ik-een-ban-voorkomen/

Google AdWords – Hoe maak ik een AdWords campagne

http://academy.imnl.nl/google-adwords-hoe-maak-ik-een-adwords-campagne/

Google AdWords – Perfecte advertenties

http://academy.imnl.nl/google-adwords-perfecte-advertenties/

Google AdWords – Dynamische zoekwoorden in advertenties

http://academy.imnl.nl/google-adwords-dynamische-zoekwoorden-in-advertenties/

Google AdWords – Advertentiebeleid en merkrecht

http://academy.imnl.nl/google-adwords-advertentiebeleid-en-merkrecht/

Google AdWords – Perfecte zoekwoorden

http://academy.imnl.nl/google-adwords-perfecte-zoekwoorden/

Google AdWords – Biedstrategieën

http://academy.imnl.nl/google-adwords-biedstrategieen/

Google AdWords – Het display netwerk

http://academy.imnl.nl/google-adwords-display-netwerk/

Google AdWords – Google AdSense

http://academy.imnl.nl/google-adwords-google-adsense/

Google AdWords – Instellingen

http://academy.imnl.nl/google-adwords-instellingen/

Google AdWords – Lokaal adverteren

http://academy.imnl.nl/google-adwords-lokal-adverteren/

Google AdWords – Mobiel adverteren en AdMob

http://academy.imnl.nl/google-adwords-mobiel-adverteren-en-admob/


Week – 10

Deze week behandelen we het tweede deel van de lesstof over Google AdWords.

Extensies verrijken je advertentie en laten deze er veel aantrekkelijker uitzien! Je kan nu leren hoe jij ook deze extensies kan krijgen. Je leert bovendien meer over optimalisatie en conversie en hoe je een vertrekkende bezoeker kan verleiden alsnog een aankoop te doen.

Verder behandelen we Google Shopping, leer je hoe je jouw concurrenten kan bespioneren en geven we gouden tips om nóg meer uit je AdWords campagnes te halen.

Dat is slechts een greep uit het totaalpakket aan lessen, dat hieronder beschreven staat.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:
GOOGLE AdWords

Google AdWords – Hoe krijg ik extensies

http://academy.imnl.nl/google-adwords-extensies/

Google AdWords – Remarketing

http://academy.imnl.nl/google-adwords-remarketing/

Google AdWords – Google Analytics koppeling

http://academy.imnl.nl/google-adwords-google-analytics-koppeling/

Google AdWords – Conversie instellingen

http://academy.imnl.nl/google-adwords-conversie-instellingen/

Google AdWords – Campagne optimaliseren

http://academy.imnl.nl/google-adwords-campagne-optimaliseren/

Google AdWords – Google Shopping

http://academy.imnl.nl/google-adwords-google-shopping/

Google AdWords – Website optimizer

http://academy.imnl.nl/google-adwords-website-optimizer/

Google AdWords – Hulpprogramma’s

http://academy.imnl.nl/google-adwords-hulprogrammas/

Google AdWords – ROI AdWords met Analytics

http://academy.imnl.nl/google-adwords-roi/

Google AdWords – Gedeelde budgetten

http://academy.imnl.nl/google-adwords-gedeelde-budgetten/

Google AdWords – Concurrent bespioneren

http://academy.imnl.nl/google-adwords-concurrent-bespioneren/

Google AdWords – AdWords software

http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-software/

Google AdWords – AdWords editor

http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-editor/

Google AdWords – Concurrent pesten

http://academy.imnl.nl/google-adwords-concurrent-pesten/

Google AdWords – Rapporten

http://academy.imnl.nl/google-adwords-rapporten/

Google AdWords – Gouden tips

http://academy.imnl.nl/google-adwords-gouden-tips/

Google AdWords – Facturatie

http://academy.imnl.nl/google-adwords-facturatie/

Google Adwords – Uitbesteden

http://academy.imnl.nl/google-adwords-uitbesteden/

Google AdWords- Gratis AdWords

http://academy.imnl.nl/gratis-adwords-scan/

Google AdWords – Slotwoord

http://academy.imnl.nl/google-adwords-slotwoord/
Bonus (geen onderdeel van het examen)

De volgende modules behoren NIET tot het examen. Ze geven wel een goed beeld van de hoeveelheid aan modules die Google ontwikkeld heeft.

Google Places

http://academy.imnl.nl/google-places-2/

Google Snippets

http://academy.imnl.nl/google-snippets-2/

Google versus Facebook

http://academy.imnl.nl/google-google-versus-facebook/

Google Related

http://academy.imnl.nl/google-related/

Google Wallet

http://academy.imnl.nl/google-wallet/

Google Currents

http://academy.imnl.nl/google-currents/

Google Catalogs

http://academy.imnl.nl/google-catalogs/

Google Latitude

http://academy.imnl.nl/google-latitude/

Google Drive

http://academy.imnl.nl/google-drive/

Google Goggles

http://academy.imnl.nl/google-goggles/

Google Bril (aanrader)

http://academy.imnl.nl/google-bril/

Google Earth

http://academy.imnl.nl/google-earth/

Google Alerts (aanrader)

http://academy.imnl.nl/google-alerts/

Google Art

http://academy.imnl.nl/google-art/

Google Voice

http://academy.imnl.nl/google-voice/

Google News Badges

http://academy.imnl.nl/google-news-badges/


Week – 11

Social media zijn niet weg te denken bij online marketing. Steeds meer bedrijven ontdekken dat ze hun servicegraad met social media kunnen vergroten. Ze kunnen ook aan nieuwe klanten komen via social media. Marketeers kunnen door concurrenten te volgen veel te weten komen. Leer in deze modules wat de toegevoegde waarde van social media is voor een bedrijf.

Laten we beginnen!

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

Social Media strategie

Wat zijn social media? Waarom is het zo belangrijk

Wat zijn de belangrijkste social media strategieën?

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-social-media-strategie/

Start Strategie
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-social-media-start-strategie/


Week – 12

We zullen nu verder ingaan op enkele van de meest gebruikte platformen. Omdat er veel is om te vertellen over deze platformen, worden de lessen verspreid over meerdere weken.

In deze week behandelen we WordPress en de social media reuzen Twitter en LinkedIn.

Volgende week volgt een extra lange trainingsvideo over Facebook; het populairste social media netwerk.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

WordPress strategie

Waarom is WordPress de meeste gebruikte CMS ter wereld? Wat kun allemaal met WordPress?

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-wordpress-strategie/

Twitter strategie

Twitter kan voor bedrijven erg interessant zijn.

http://academy.imnl.nl/twitter-strategie/

LinkedIn strategie

Netwerken en ondernemen gaan hand in hand. Leer alles over Linkedin

http://academy.imnl.nl/linkedin-strategie/


Week – 13

Deze week krijg je een extra lange trainingsvideo te zien over Facebook. Facebook is veruit het meest gebruikte en meest geliefde social media platform ter wereld. Deze video geeft uitleg over de verschillen tussen een persoonlijk profiel en een pagina, en toont welke content je kan delen. Daarnaast vertellen we over EdgeRank; hoe bepaalt Facebook welke content aan wie getoond wordt en hoe kan je hier zelf invloed op uitoefenen? Dit is uitermate waardevol wanneer je als bedrijf aan de slag wil met Facebook.

Volgende week komen YouTube, Google+, Slideshare en Foursquare aan bod.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

Facebook Introductie

Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.

http://academy.imnl.nl/facebook-introductie/

Facebook strategie

Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.

http://academy.imnl.nl/facebook-strategie/

Facebook Analyse en Beheer

Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.

http://academy.imnl.nl/facebook-analyse-en-beheer

Facebook Adverteren

Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.

http://academy.imnl.nl/facebook-adverteren

Facebook Applicaties en Integraties

Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.

http://academy.imnl.nl/facebook-applicaties-en-integraties


Week – 14

Google Expert – Google+

Google+ is het meest veelbelovende sociaal netwerk; inmiddels groter dan Twitter en LinkedIn samen! Bovendien is Google+ onderdeel van Google. Door actief te zijn op Google+ zal jouw website veel hoger scoren in de zoekmachine. In deze week bespreken we alle mogelijkheden van Google+. We leren je ook hoe je op nummer 1 komt in Google Maps, een must voor lokale ondernemers. Indien je nog geen bedrijfspagina hebt, krijg je de gelegenheid om deze aan te maken gedurende de cursus. Wij kijken samen met jou naar de toekomstplannen van Google. Hierdoor ben je twee stappen voor op al jouw concurrenten!

Google+ – Intro
http://academy.imnl.nl/google-plus-intro/

Google+ – Cijfers
http://academy.imnl.nl/google-plus-cijfers/

Google+ – Introductie Google+ project
http://academy.imnl.nl/google-plus-introductie-google-project/

Google+ – Introductie Films
http://academy.imnl.nl/google-plus-introductie-films/

Google+ – Cheats and links
http://academy.imnl.nl/google-plus-cheats-and-links/

Google+ – Kritiek
http://academy.imnl.nl/google-plus-kritiek/

Google+ – Opbouw van Google+
http://academy.imnl.nl/google-plus-opbouw-van-google-plus/

Google+ – Account en Profiel
http://academy.imnl.nl/google-plus-account-en-profiel/

Google+ – Privacy
http://academy.imnl.nl/google-plus-privacy/

Google+ – Post plaatsen op persoonlijke pagina
http://academy.imnl.nl/google-plus-post-plaatsen-op-persoonlijke-pagina/

Google+ – Media toevoegen
http://academy.imnl.nl/google-plus-media-toevoegen/

Google+ – Instant Upload
http://academy.imnl.nl/google-plus-instant-upload/

Google+ – Evenementen
http://academy.imnl.nl/google-plus-evenementen/

Google+ – Communities
http://academy.imnl.nl/google-plus-communities/

Google+ – Kringen zijn de basis van Google+
http://academy.imnl.nl/google-plus-kringen-zijn-de-basis-van-google/

Google+ – Hang outs
http://academy.imnl.nl/google-plus-hang-outs/

Google+ – Hang out onair
http://academy.imnl.nl/google-plus-hang-out-onair/

Google+ – Hoe maak ik een Google + bedrijf pagina
http://academy.imnl.nl/google-plus-hoe-maak-ik-een-google-bedrijf-pagina/

Google+ – Bedrijfspagina
http://academy.imnl.nl/google-bedrijfspagina/

Google+ – Hoe zet je een +1 knop op je website & Hoe koppel ik google+ aan mijn website
http://academy.imnl.nl/google-hoe-zet-je-een-1-knop-op-je-website-hoe-koppel-ik-google-aan-mijn-website/

Google+ – Local
http://academy.imnl.nl/google-local/

Google+ – Google Maps
http://academy.imnl.nl/google-google-maps/

Google+ – Google Offers
http://academy.imnl.nl/google-google-offers/

Google+ – Author Ranking
http://academy.imnl.nl/google-author-ranking/

Google+ – Apps en plugins
http://academy.imnl.nl/google-apps-en-plugins/

Google+ – Google+ Search
http://academy.imnl.nl/google-google-search/

Google+ – Google+ op je mobiel
http://academy.imnl.nl/google-google-op-je-mobiel/

Google+ – Marketingplan
http://academy.imnl.nl/google-marketingplan/

Google+ – Google versus Facebook
http://academy.imnl.nl/google-google-versus-facebook-2/

Google+ – Google SEO
http://academy.imnl.nl/google-google-seo/

Google+ – Tips
http://academy.imnl.nl/google-tips/

Google+ – Toekomst
http://academy.imnl.nl/google-toekomst/

 


Week – 15

We naderen het einde van de lesstof. Deze week behandelen we nog twee grote spelers in de social media wereld: het videofenomeen YouTube en de razendsnel groeiende nieuwkomer Google+. Om deze platformen kan je als bedrijf niet meer heen, dus is het belangrijk om te weten hoe groot ze zijn en hoe je ze optimaal benut.

Naast deze twee grootheden hebben we ook nog twee kleinere, maar nog altijd belangrijke platformen voor je om meer over te leren. Op Slideshare kan je presentaties plaatsen en delen met de wereld. Het social media platform Foursquare heeft als uniek kenmerk dat het de voordelen van de online wereld combineert met de fysieke locatie van je bedrijf, waardoor je leuke acties kan opzetten.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

YouTube strategie

4 miljard video’s worden er dagelijks gekeken op Youtube. Hiervan zijn er een half miljard zakelijk.

http://academy.imnl.nl/youtube-strategie/

Google+ strategie

Google+ is meer dan alleen een kopie van Facebook en Twitter. Met meer dan een half miljard accounts is Google+ niet meer weg te denken in het social medialandschap.

http://academy.imnl.nl/google-plus-strategie/

Slideshare strategie

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-slideshare-strategie

Foursquare strategie

In Nederland lukt het niet echt om door te breken met Foursquare. Zo’n 200.000 Nederlanders gebruiken het. In Amerika en Engeland gaat het veel beter met Foursquare.

http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-foursquare-strategie/