Google Expert links

//Google Expert links
Google Expert links 2015-06-30T10:06:11+00:00

internet-marketing-nederland-google-expert

Week 1

Google is voor online marketing het belangrijkste bedrijf ter wereld. In Nederland komen circa 3 van de 4 nieuwe klanten via Google. We hebben dan ook vele uren aan Google videotraining voor je beschikbaar gesteld.

Niet alle modules komen terug in het examen. We hebben een aantal minder belangrijke modules apart vermeld onder de rubriek ‘Google – bonus’. Hierover zullen geen vragen gesteld worden. Wel mag je deze modules bekijken voor je algemene kennis. In de laatste week van de lesstof zie je welke bonusmodules we voor je hebben. Nu eerst de modules waarover wel vragen in het examen terugkomen.

Laten we beginnen!

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

 

Google – Google dag introductie
http://academy.imnl.nl/google-google-dag-introductie/

Wat is de missie en visie van Google? Deze module bevat meerdere films. Alleen de eerste behoort tot het examen, de rest is voor de liefhebbers.
Google geschiedenis
http://academy.imnl.nl/google-geschiedenis/

Google heeft een video van 10 minuten gemaakt voor starters. De adviezen hierin zijn belangrijk. De video gaan we introduceren omdat er veel adviezen in staan.
Google advies voor starters
http://academy.imnl.nl/google-google-advies-voor-starters/

Google heeft geen goede reputatie op het gebied van privacy. Er lopen veel rechtszaken. Microsoft maakt hier gebruik van door Google in een kwaad daglicht te zetten. Google leest alle mail uit Gmail en gebruikt deze om jou de juiste advertenties te tonen. Echter, wist je dat Google ook eisen stelt aan jouw privacy? Gaan we daar slordig mee om, dan kan dat trustranking (vertrouwen) kosten en levert het je een lagere positie op in Google. Ook de betaalde dienst Google AdWords kan jou straffen wanneer jij je niet houdt aan de regels van Google.
Google – Google privacy
http://academy.imnl.nl/google-privacy/

Google Analytics is de eerste grote module die we bekijken. Het is een gratis hulpmiddel van Google waarmee je kan meten wat er allemaal op je website gebeurt.
Google Analytics

 

Een van de belangrijkste hulpmiddelen van Google is het vrij onbekende Webmaster hulpprogramma voor website-eigenaren. Hiermee kan jij met Google communiceren. Je moet één keer bewijzen dat jij de eigenaar bent van de website. Hierna kan je Google bijvoorbeeld vragen om pagina’s sneller te indexeren of juist te verwijderen uit Google. Google kan jou ook berichten sturen wanneer er problemen zijn met je website.
Google Webmaster Tools
http://academy.imnl.nl/google-google-webmaster-tools/

 

Week 2

Google SEO (Search Engine Optimization) is misschien wel de belangrijkste module van de hele cursus. Door hoog in Google te staan krijgt een website veel gratis verkeer, dus veel gratis klanten en hopelijk meer omzet. Dit is de wens van iedere ondernemer. Maar dat is nu ook precies het probleem. Iedereen wil met mooie zoekwoorden op nummer één staan in Google. In de module SEO wordt uitgelegd hoe de zoekmachine werkt en welke van de honderden factoren waarop de ranking gebaseerd is belangrijk zijn. Google steekt veel tijd en geld in de ontwikkeling van een complexe zoekmachine. Het uitleggen daarvan is dan ook niet eenvoudig. Bovendien past Google dagelijks haar zoekmachine aan. Niemand weet precies hoe Google werkt. Grote, essentiële aanpassingen zijn echter wel bekend en krijgen ook vaak namen zoals Google Zebra, Google Panda en Google Penguin. Ga naar de dierentuin van Google en leer hoe je een hoge positie kan krijgen in de zoekmachine.

Deel 1 van het onderdeel Google SEO krijg je deze week. Deel 2 komt volgende week aan bod.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

 

SEO intro
http://academy.imnl.nl/seo-intro/

SEO – Google marktaandeel
http://academy.imnl.nl/google-marktaandeel/

SEO – Wie zijn je concurrenten?
http://academy.imnl.nl/wie-zijn-je-concurrenten/

SEO – Pagerank
http://academy.imnl.nl/google-pagerank/

SEO – Tijd op de pagina social media
http://academy.imnl.nl/tijd-op-de-pagina-social-media/

SEO – Goede content
http://academy.imnl.nl/goede-content/

SEO – Waar kijkt een zoekmachine naar?
http://academy.imnl.nl/waar-kijkt-een-zoekmachine-naar/

SEO – Bepaal je zoekwoorden
http://academy.imnl.nl/bepaal-je-zoekwoorden/

SEO – Trustranking
http://academy.imnl.nl/seo-trustranking/

SEO – Nummer 1 met foto’s
http://academy.imnl.nl/google-strategie-nummer-1-met-foto/

SEO – Hoe werkt de zoekmachine?
http://academy.imnl.nl/google-strategie-hoe-werkt-de-zoekmachine/

SEO: In 7 Stappen Je Marketingplan

In 7 stappen op nummer1 in Google

 

Week 3

Dit is het tweede deel van het onderdeel Google SEO. Deze module bevat veel externe software tools. We geven een technische uitleg over de ‘achterkant’ (backend) van een website en hoe je met tags omgaat. Ook leer je over de belangrijke Panda update van Google. Daarnaast komen praktische zaken aan bod; zo vertellen we hoe je aan backlinks komt voor je website, hoe je de beschikbare tools goed kan gebruiken en wat de do’s en dont’s zijn op het gebied van SEO. Maar dat is nog niet alles.

Hieronder vind je de complete lijst van trainingsvideo’s om deze week te bekijken.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

 

SEO – Friends of Search 2015
http://academy.imnl.nl/friends-of-search-2015/

SEO – De Beste Gratis SEO Ranking Tools
http://academy.imnl.nl/de-beste-gratis-seo-ranking-tools/

SEO – Technische uitleg
http://academy.imnl.nl/seo-technische-uitleg/

SEO – Panda update
http://academy.imnl.nl/panda-update/

SEO – Hoe kom ik aan backlinks?
http://academy.imnl.nl/hoe-kom-ik-aan-backlinks/

SEO – SEO tools
http://academy.imnl.nl/seo-tools/

SEO – Webmastertools
http://academy.imnl.nl/seo-webmastertools/

SEO – Sitemap
http://academy.imnl.nl/seo-sitemap/

SEO – Do’s and don’ts
http://academy.imnl.nl/seo-dos-and-donts/

SEO – Robot.txt
http://academy.imnl.nl/google-robot-txt/

SEO – Htaccess
http://academy.imnl.nl/google-htaccess/

SEO – Wdyl.com
http://academy.imnl.nl/wdyl-com/

 

Week 4

Pas nadat Google enkele jaren bestond, gingen ze nadenken over geld verdienen. Het resultaat is het Google AdWords systeem. Bedrijven bieden geld op zoekwoorden en hun advertenties worden dan getoond. Indien een zoeker klikt op een advertentie, betaalt dat bedrijf voor de geleverde bezoeker. Hoe? Bedrijven maken een account aan op Google AdWords. Hierin starten ze een advertentiecampagne. Inmiddels is Google AdWords erg complex geworden, bedrijven besteden dit daarom meer en meer uit. Deze module gaat vrij diep in op de mogelijkheden en de werking van Google AdWords.

Omdat er veel te vertellen is over het complexe AdWords, is de lesstof verdeeld over twee weken. Volgende week behandelen we hiervan het tweede deel.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

Google AdWords cursus ver.2

 

Week 5

Deze week behandelen we het tweede deel van de lesstof over Google AdWords.

Extensies verrijken je advertentie en laten deze er veel aantrekkelijker uitzien! Je kan nu leren hoe jij ook deze extensies kan krijgen. Je leert bovendien meer over optimalisatie en conversie en hoe je een vertrekkende bezoeker kan verleiden alsnog een aankoop te doen.

Verder behandelen we Google Shopping, leer je hoe je jouw concurrenten kan bespioneren en geven we gouden tips om nóg meer uit je AdWords campagnes te halen.

Dat is slechts een greep uit het totaalpakket aan lessen, dat hieronder beschreven staat.

Ga naar de Academy (belangrijk is dat je eerst met bent ingelogd voordat je de modules gaat bekijken) en bekijk achtereenvolgens:

Google AdWords

 

Google Places
http://academy.imnl.nl/google-places-2/

Google Snippets
http://academy.imnl.nl/google-snippets-2/

Google versus Facebook
http://academy.imnl.nl/google-google-versus-facebook/

Google Related
http://academy.imnl.nl/google-related/

Google Wallet
http://academy.imnl.nl/google-wallet/

Google Currents
http://academy.imnl.nl/google-currents/

Google Catalogs
http://academy.imnl.nl/google-catalogs/

Google Latitude
http://academy.imnl.nl/google-latitude/

Google Drive
http://academy.imnl.nl/google-drive/

Google Goggles
http://academy.imnl.nl/google-goggles/

Google Bril (aanrader)
http://academy.imnl.nl/google-bril/

Google Earth
http://academy.imnl.nl/google-earth/

Google Alerts (aanrader)
http://academy.imnl.nl/google-alerts/

Google Art
http://academy.imnl.nl/google-art/

Google Voice
http://academy.imnl.nl/google-voice/

Google News Badges
http://academy.imnl.nl/google-news-badges/

 

Week 6 – Google+

Google+ is het meest veelbelovende sociaal netwerk; inmiddels groter dan Twitter en LinkedIn samen! Bovendien is Google+ onderdeel van Google. Door actief te zijn op Google+ zal jouw website veel hoger scoren in de zoekmachine. In deze week bespreken we alle mogelijkheden van Google+. We leren je ook hoe je op nummer 1 komt in Google Maps, een must voor lokale ondernemers. Indien je nog geen bedrijfspagina hebt, krijg je de gelegenheid om deze aan te maken gedurende de cursus. Wij kijken samen met jou naar de toekomstplannen van Google. Hierdoor ben je twee stappen voor op al jouw concurrenten!

Google+ – Intro
http://academy.imnl.nl/google-plus-intro/

Google+ – Cijfers
http://academy.imnl.nl/google-plus-cijfers/

Google+ – Introductie Google+ project
http://academy.imnl.nl/google-plus-introductie-google-project/

Google+ – Introductie Films
http://academy.imnl.nl/google-plus-introductie-films/

Google+ – Cheats and links
http://academy.imnl.nl/google-plus-cheats-and-links/

Google+ – Kritiek
http://academy.imnl.nl/google-plus-kritiek/

Google+ – Opbouw van Google+
http://academy.imnl.nl/google-plus-opbouw-van-google-plus/

Google+ – Account en Profiel
http://academy.imnl.nl/google-plus-account-en-profiel/

Google+ – Privacy
http://academy.imnl.nl/google-plus-privacy/

Google+ – Post plaatsen op persoonlijke pagina
http://academy.imnl.nl/google-plus-post-plaatsen-op-persoonlijke-pagina/

Google+ – Media toevoegen
http://academy.imnl.nl/google-plus-media-toevoegen/

Google+ – Instant Upload
http://academy.imnl.nl/google-plus-instant-upload/

Google+ – Evenementen
http://academy.imnl.nl/google-plus-evenementen/

Google+ – Communities
http://academy.imnl.nl/google-plus-communities/

Google+ – Kringen zijn de basis van Google+
http://academy.imnl.nl/google-plus-kringen-zijn-de-basis-van-google/

Google+ – Hang outs
http://academy.imnl.nl/google-plus-hang-outs/

Google+ – Hang out onair
http://academy.imnl.nl/google-plus-hang-out-onair/

Google+ – Hoe maak ik een Google + bedrijf pagina
http://academy.imnl.nl/google-plus-hoe-maak-ik-een-google-bedrijf-pagina/

Google+ – Bedrijfspagina
http://academy.imnl.nl/google-bedrijfspagina/

Google+ – Hoe zet je een +1 knop op je website & Hoe koppel ik google+ aan mijn website
http://academy.imnl.nl/google-hoe-zet-je-een-1-knop-op-je-website-hoe-koppel-ik-google-aan-mijn-website/

Google+ – Local
http://academy.imnl.nl/google-local/

Google+ – Google Maps
http://academy.imnl.nl/google-google-maps/

Google+ – Google Offers
http://academy.imnl.nl/google-google-offers/

Google+ – Author Ranking
http://academy.imnl.nl/google-author-ranking/

Google+ – Apps en plugins
http://academy.imnl.nl/google-apps-en-plugins/

Google+ – Google+ Search
http://academy.imnl.nl/google-google-search/

Google+ – Google+ op je mobiel
http://academy.imnl.nl/google-google-op-je-mobiel/

Google+ – Marketingplan
http://academy.imnl.nl/google-marketingplan/

Google+ – Google versus Facebook
http://academy.imnl.nl/google-google-versus-facebook-2/

Google+ – Google SEO
http://academy.imnl.nl/google-google-seo/

Google+ – Tips
http://academy.imnl.nl/google-tips/

Google+ – Toekomst
http://academy.imnl.nl/google-toekomst/

 

Week 7 – Examenweek

Je hebt nu alle trainingen ontvangen. Neem gerust de tijd om deze video’s op je gemak te bekijken. Je hebt geleerd hoe je jouw eigen bedrijf of een ander bedrijf beter op de kaart kan zetten met behulp van de zoekmachinegigant Google.

Het is nu tijd voor het examen. Dit online examen bestaat uit 32 multiplechoicevragen. Indien je hiervan 22 of meer vragen goed hebt, ben je geslaagd.

Het examen kan door jou worden gestart via de volgende link:

http://academy.imnl.nl/google-expert-toets/

Je krijgt meteen de uitslag. Wij ook. Indien je geslaagd bent ontvang je het certificaat binnen twee weken thuis. Indien je niet slaagt, kan je via bovenstaande link NA EEN WEEK nogmaals het examen afleggen.