Maak een ondernemingsplan

//Maak een ondernemingsplan
Maak een ondernemingsplan 2015-09-10T14:37:46+00:00

Het aantal zelfstandige ondernemers groeit nog steeds, zeker in het midden- en kleinbedrijf. Eén van de eerste blokkades op het avontuurlijke pad van het ondernemerschap is het schrijven van een ondernemingsplan. Heeft u behoefte aan een begrijpelijke en complete handleiding die ontdaan is van alle overbodigheid? Dan heeft u met deze online cursus een prima instrument in handen om een goed ondernemingsplan te schrijven.

Doelgroep

Deze online cursus is geschikt voor iedereen die zich actief wil bezighouden met het opstellen van zijn of haar eigen ondernemingsplan. Bedrijven die extra geld nodig hebben moeten ook met een goed ondernemingsplan komen. Dit plan voldoet aan de normen van Qredits, de onderneming die namens de meeste Nederlandse banken ondernemingsplannen beoordeelt op financiering.

 

wrmbnnr1.fw

  • Leer hoe je een goed ondernemingsplan kunt schrijven om geld op te halen
  • Doe je examen? Goed voor op je CV
  • Cursus is in het Nederlands
  • Online cursus dus studietijd zelf in te delen
  • Duidelijke begeleiding
  • De docent (Stephan Rooijackers) is erkend door de overheid met een Centraal Register Kort Beroepsonderwijs inschrijving

 

algbnnr1.fw

Duur training: 1 uur video
Prijs: 99,00 inclusief examen en certificaat. 49 euro zonder examen en certificaat
Tijd om de cursus te kunnen inzien: 6 maanden
Alle trainingen zijn in het Nederlands

 

hfsbnnr1.fw

Inhoudsopgave:

– Intro cursus essentiële aspecten van een businessplan
– Samenvatting business plan
– Business concept
– Huidige positie bedrijf
– Grotere mijlpalen binnen bedrijf
– Financiële verwachtingen
– Financiële kosten
– Bedrijf omschrijving
– Industrie omschrijving
– Welke markten bevinden zich in deze industrie?
– Welke rechtsvorm te kiezen?
– Productbeschrijving
– Markt strategieën
– Definiëren markt grootte, structuur, toekomst groei, trends en verkoop potentie
– Doelgroep definiëren
– Product segmentatie
– Schatten markt aandeel
– Positionering bedrijf
– Prijszetting
– Distributie
– Promotie plan
– Omzet potentieel
– Concurrentie analyse
– Design en ontwikkelingen plan
– Financiële componenten
– De winst en verlies rekening
– Het kasstroomoverzicht
– De Balans