Internetmarketeer links

/Internetmarketeer links
Internetmarketeer links 2014-04-29T09:00:14+00:00

internet-marketing-nederland-internetmarketeer

Week 1

Het doel van deze week is een goede basis op te bouwen met betrekking tot online marketing. We gaan de markt leren kennen.

Je zal zien dat het hebben van bijzondere content (inhoud van een site) en het hebben van een goede internetmarketingstrategie de basis vormen voor succes.

Hiermee gaan we aan de slag. We bekijken welke strategieën er zijn maar ook welke haalbaar zijn qua beschikbaar budget en capaciteit.

Ga naar de academy ( belangrijk is dat u eerst met bent ingelogd voordat u de modules gaat bekijken ) en bekijk achtereenvolgens:

1. De rode draad van deze week.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-de-rode-draad/

2. De quick scan. Wat heeft een bedrijf zoal goed of slecht gedaan?
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-quick-scan/

3. De internetmarketingtrends. Wat zijn trends die eraan komen? Wat betekenen deze voor Nederlandse bedrijven? In de module Internet Marketing Strategieën komen nog meer trends aan bod.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-internet-marketing-trends/

4. Een case. We kijken naar een operationele case. Hierin zin we hoe we kunnen uitrekenen hoeveel winst of verlies er gemaakt wordt met online marketing. Bovendien zien we dat er keuzes gemaakt zijn.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-case-psycholoog/

5. Hoe zit de internetwereld eruit? Wat zijn de grote spelers in de wereld en in Nederland? Er komen veel cijfers aanbod.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-internet-marketing-cijfers/

6. Wat is internetmarketing? Uit welke hoofdstappen bestaat internet marketing?
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-wat-is-internet-marketing/

7. In de succesformule bekijken we wat volgens een groot onderzoek de 4 succesfactoren zijn.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-internet-marketing-succesformule/

8. De module Internet Marketing Strategieën is de hoofdmodule. Hierin komen alle strategieën aan bod en daaruit moet je een keuze maken. Zelfs grote bedrijven hebben niet het budget en de kennis in huis om alle strategieën in te zetten.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-de-beste-internet-marketing-strategieen/

Tot slot gaan we een aantal implementatiestrategieën bekijken. “Hoog in Google komen” en “het inzetten van social media” zijn natuurlijk de meest bekende strategieën. Deze komen in week 2 en week 3 aan bod.

Wij zoomen nu in op de minder bekende strategieën, ook van deze onderdelen zullen vragen in het examen komen.

· Affiliate marketing
http://academy.imnl.nl/affiliate-marketing/

· Snel veel verkeer
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-snel-veel-verkeer/

· Location based marketing: een must voor winkeliers!
http://academy.imnl.nl/location-based-marketing/

· Games in marketing
http://academy.imnl.nl/games-in-marketing/

· E-mail marketing
http://academy.imnl.nl/e-mail-marketing/

 


 

Week 2

Google is voor online marketing het belangrijkste bedrijf ter wereld. In Nederland komen circa 3 van de 4 nieuwe klanten via Google. We hebben dan ook vele uren aan Google videotraining voor je beschikbaar gesteld.

Niet alle modules komen terug in het examen. We hebben een aantal minder belangrijke modules apart vermeld onder de rubriek ‘Google – bonus’. Hierover zullen geen vragen gesteld worden. Wel mag je deze modules bekijken voor je algemene kennis.

Laten we beginnen!
Ga naar de academy ( belangrijk is dat u eerst met bent ingelogd voordat u de modules gaat bekijken ) en bekijk achtereenvolgens:

GOOGLE
Google – Google dag introductie
http://academy.imnl.nl/google-google-dag-introductie/

Wat is de missie en visie van Google? Deze module bevat meerdere films. Alleen de eerste behoort tot het examen, de rest is voor de liefhebbers.
Google geschiedenis
http://academy.imnl.nl/google-geschiedenis/

Google heeft een video van 10 minuten gemaakt voor starters. De adviezen hierin zijn belangrijk. De video gaan we introduceren omdat er veel adviezen in staan.
Google advies voor starters
http://academy.imnl.nl/google-google-advies-voor-starters/

Google heeft geen goede reputatie op het gebied van privacy. Er lopen veel rechtszaken. Microsoft maakt hier gebruik van door Google in een kwaad daglicht te zetten. Google leest alle mail uit Gmail en gebruikt deze om jou de juiste advertenties te tonen. Echter, wist je dat Google ook eisen stelt aan jouw privacy? Gaan we daar slordig mee om, dan kan dat trustranking (vertrouwen) kosten en levert het je een lagere positie op in Google. Ook de betaalde dienst Google AdWords kan jou straffen wanneer jij je niet houdt aan de regels van Google.
Google – Google privacy
http://academy.imnl.nl/google-privacy/

Google Analytics is de eerste grote module die we bekijken. Het is een gratis hulpmiddel van Google waarmee je kan meten wat er allemaal op je website gebeurt.
Google Analytics
http://academy.imnl.nl/google-analytics/

Een van de belangrijkste hulpmiddelen van Google is het vrij onbekende Webmaster hulpprogramma voor website-eigenaren. Hiermee kan jij met Google communiceren. Je moet één keer bewijzen dat jij de eigenaar bent van de website. Hierna kan je Google bijvoorbeeld vragen om pagina’s sneller te indexeren of juist te verwijderen uit Google. Google kan jou ook berichten sturen wanneer er problemen zijn met je website.
Google Webmaster Tools
http://academy.imnl.nl/google-google-webmaster-tools/

Google SEO (Search Engine Optimization) is misschien wel de belangrijkste module van de hele cursus. Door hoog in Google te staan krijgt een website veel gratis verkeer, dus veel gratis klanten en hopelijk meer omzet. Dit is de wens van iedere ondernemer. Maar dat is nu ook precies het probleem. Iedereen wil met mooie zoekwoorden op nummer één staan in Google. In de module SEO wordt uitgelegd hoe de zoekmachine werkt en welke van de honderden factoren waarop de ranking gebaseerd is belangrijk zijn. Google steekt veel tijd en geld in de ontwikkeling van een complexe zoekmachine. Het uitleggen daarvan is dan ook niet eenvoudig. Bovendien past Google dagelijks haar zoekmachine aan. Niemand weet precies hoe Google werkt. Grote, essentiële aanpassingen zijn echter wel bekend en krijgen ook vaak namen zoals Google Zebra, Google Panda en Google Penguin. Ga naar de dierentuin van Google en leer hoe je een hoge positie kan krijgen in de zoekmachine. Note: Deze module bevat veel externe software tools.

GOOGLE SEO

SEO intro
http://academy.imnl.nl/seo-intro/

SEO – Google marktaandeel
http://academy.imnl.nl/google-marktaandeel/

SEO – Wie zijn je concurrenten?
http://academy.imnl.nl/wie-zijn-je-concurrenten/

SEO – Pagerank
http://academy.imnl.nl/google-pagerank/

SEO – Tijd op de pagina social media
http://academy.imnl.nl/tijd-op-de-pagina-social-media/

SEO – Goede content
http://academy.imnl.nl/goede-content/

SEO – Waar kijkt een zoekmachine naar?
http://academy.imnl.nl/waar-kijkt-een-zoekmachine-naar/

SEO – Bepaal je zoekwoorden
http://academy.imnl.nl/bepaal-je-zoekwoorden/

SEO – Trustranking
http://academy.imnl.nl/seo-trustranking/

SEO – Nummer 1 met foto’s
http://academy.imnl.nl/google-strategie-nummer-1-met-foto/

SEO – Hoe werkt de zoekmachine?
http://academy.imnl.nl/google-strategie-hoe-werkt-de-zoekmachine/

SEO – Technische uitleg
http://academy.imnl.nl/seo-technische-uitleg/

SEO – Panda update
http://academy.imnl.nl/panda-update/

SEO – Hoe kom ik aan backlinks?
http://academy.imnl.nl/hoe-kom-ik-aan-backlinks/

SEO – SEO tools
http://academy.imnl.nl/seo-tools/

SEO – Webmastertools
http://academy.imnl.nl/seo-webmastertools/

SEO – Sitemap
http://academy.imnl.nl/seo-sitemap/

SEO – Do’s and don’ts
http://academy.imnl.nl/seo-dos-and-donts/

SEO – Robot.txt
http://academy.imnl.nl/google-robot-txt/

SEO – Htaccess
http://academy.imnl.nl/google-htaccess/

SEO – Wdyl.com
http://academy.imnl.nl/wdyl-com/

Pas nadat Google enkele jaren bestond gingen ze nadenken over geld verdienen. Het resultaat is het Google AdWords systeem. Bedrijven bieden geld op zoekwoorden en hun advertenties worden dan getoond. Indien een zoeker klikt op een advertentie, betaalt dat bedrijf voor de geleverde bezoeker. Hoe? Bedrijven maken een account aan op Google AdWords. Hierin starten ze een advertentiecampagne. Inmiddels is Google AdWords erg complex geworden, bedrijven besteden dit daarom meer en meer uit. Deze module gaat vrij diep in op de mogelijkheden en werking van Google AdWords.

GOOGLE AdWords
Google AdWords – Introductie
http://academy.imnl.nl/google-adwords-introductie/

Google AdWords – AdWords cijfers
http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-cijfers/

Google AdWords – Geschiedenis van Google AdWords
http://academy.imnl.nl/google-adwords-geschidenis-van-google-adwords/

Google AdWords – Hoe werkt Google AdWords
http://academy.imnl.nl/google-adwords-hoe-werkt-google-adwords/

Google AdWords – Verschillende AdWords versies
http://academy.imnl.nl/google-adwords-verschillende-adwords-versies/

Google AdWords – Rondleiding
http://academy.imnl.nl/google-adwords-rondleiding/

Google AdWords – AdWords kwaliteitsscore
http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-kwaliteitsscore/

Google AdWords – Goud verdienen met AdWords
http://academy.imnl.nl/google-adwords-goud-verdienen-met-adwords/

Google AdWords – Hoe kan ik een ban voorkomen?
http://academy.imnl.nl/google-adwords-hoe-kan-ik-een-ban-voorkomen/

Google AdWords – Hoe maak ik een AdWords campagne
http://academy.imnl.nl/google-adwords-hoe-maak-ik-een-adwords-campagne/

Google AdWords – Perfecte advertenties
http://academy.imnl.nl/google-adwords-perfecte-advertenties/

Google AdWords – Dynamische zoekwoorden in advertenties
http://academy.imnl.nl/google-adwords-dynamische-zoekwoorden-in-advertenties/

Google AdWords – Advertentiebeleid en merkrecht
http://academy.imnl.nl/google-adwords-advertentiebeleid-en-merkrecht/

Google AdWords – Perfecte zoekwoorden
http://academy.imnl.nl/google-adwords-perfecte-zoekwoorden/

Google AdWords – Biedstrategieën
http://academy.imnl.nl/google-adwords-biedstrategieen/

Google AdWords – Het display netwerk
http://academy.imnl.nl/google-adwords-display-netwerk/

Google AdWords – Google AdSense
http://academy.imnl.nl/google-adwords-google-adsense/

Google AdWords – Instellingen
http://academy.imnl.nl/google-adwords-instellingen/

Google AdWords – Lokaal adverteren
http://academy.imnl.nl/google-adwords-lokal-adverteren/

Google AdWords – Mobiel adverteren en AdMob
http://academy.imnl.nl/google-adwords-mobiel-adverteren-en-admob/

Google AdWords – Hoe krijg ik extensies
http://academy.imnl.nl/google-adwords-extensies/

Google AdWords – Remarketing
http://academy.imnl.nl/google-adwords-remarketing/

Google AdWords – Google Analytics koppeling
http://academy.imnl.nl/google-adwords-google-analytics-koppeling/

Google AdWords – Conversie instellingen
http://academy.imnl.nl/google-adwords-conversie-instellingen/

Google AdWords – Campagne optimaliseren
http://academy.imnl.nl/google-adwords-campagne-optimaliseren/

Google AdWords – Google Shopping
http://academy.imnl.nl/google-adwords-google-shopping/

Google AdWords – Website optimizer
http://academy.imnl.nl/google-adwords-website-optimizer/

Google AdWords – Hulpprogramma’s
http://academy.imnl.nl/google-adwords-hulprogrammas/

Google AdWords – ROI AdWords met Analytics
http://academy.imnl.nl/google-adwords-roi/

Google AdWords – Gedeelde budgetten
http://academy.imnl.nl/google-adwords-gedeelde-budgetten/

Google AdWords – Concurrent bespioneren
http://academy.imnl.nl/google-adwords-concurrent-bespioneren/

Google AdWords – AdWords software
http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-software/

Google AdWords – AdWords editor
http://academy.imnl.nl/google-adwords-adwords-editor/

Google AdWords – Concurrent pesten
http://academy.imnl.nl/google-adwords-concurrent-pesten/

Google AdWords – Rapporten
http://academy.imnl.nl/google-adwords-rapporten/

Google AdWords – Gouden tips
http://academy.imnl.nl/google-adwords-gouden-tips/

Google AdWords – Facturatie
http://academy.imnl.nl/google-adwords-facturatie/

Google Adwords – Uitbesteden
http://academy.imnl.nl/google-adwords-uitbesteden/

Google AdWords- Gratis AdWords
http://academy.imnl.nl/gratis-adwords-scan/

Google AdWords – Slotwoord
http://academy.imnl.nl/google-adwords-slotwoord/

Bonus (geen onderdeel van het examen)
De volgende modules behoren NIET tot het examen. Ze geven wel een goed beeld van de hoeveelheid aan modules die Google ontwikkeld heeft.

Google Places
http://academy.imnl.nl/google-places-2/

Google Snippets
http://academy.imnl.nl/google-snippets-2/

Google versus Facebook
http://academy.imnl.nl/google-google-versus-facebook/

Google Related
http://academy.imnl.nl/google-related/

Google Wallet
http://academy.imnl.nl/google-wallet/

Google Currents
http://academy.imnl.nl/google-currents/

Google Catalogs
http://academy.imnl.nl/google-catalogs/

Google Latitude
http://academy.imnl.nl/google-latitude/

Google Drive
http://academy.imnl.nl/google-drive/

Google Goggles
http://academy.imnl.nl/google-goggles/

Google Bril (aanrader)
http://academy.imnl.nl/google-bril/

Google Earth
http://academy.imnl.nl/google-earth/

Google Alerts (aanrader)
http://academy.imnl.nl/google-alerts/

Google Art
http://academy.imnl.nl/google-art/

Google Voice
http://academy.imnl.nl/google-voice/

Google News Badges
http://academy.imnl.nl/google-news-badges/

 


 

Week 3

Social Media is niet weg te denken bij online marketing. Steeds meer bedrijven ontdekken dat ze hun servicegraad met social media kunnen vergroten. Ze kunnen ook aan nieuwe klanten komen via social media. Marketeers kunnen door concurrenten te volgen veel te weten komen via Social Media. Leer in deze modules wat de toegevoegde waarde van social media is voor een bedrijf.

Laten we beginnen!
Ga naar de academy ( belangrijk is dat u eerst met bent ingelogd voordat u de modules gaat bekijken ) en bekijk achtereenvolgens:

SOCIAL MEDIA

Social Media strategie
Wat is social media? Waarom is het zo belangrijk? Wat zijn de belangrijkste social media strategieën?
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-social-media-strategie/

Start Strategie
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-social-media-start-strategie/

WordPress strategie
Waarom is WordPress de meeste gebruikte CMS ter wereld? Wat kun allemaal met WordPress?
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-wordpress-strategie/

Twitter strategie
Twitter kan voor bedrijven erg interessant zijn.
http://academy.imnl.nl/twitter-strategie/

LinkedIn strategie
Netwerken en ondernemen gaan hand in hand. Leer alles over Linkedin
http://academy.imnl.nl/linkedin-strategie/

Facebook Introductie
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-introductie/

Facebook strategie
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-strategie/

Facebook Analyse en Beheer
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-analyse-en-beheer

Facebook Adverteren
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-adverteren

Facebook Applicaties en Integraties
Uitgebreide cursus over het grootste social media netwerk ter wereld.
http://academy.imnl.nl/facebook-applicaties-en-integraties

YouTube strategie
4 miljard video’s worden er dagelijks gekeken op Youtube. Hiervan zijn er een half miljard zakelijk.
http://academy.imnl.nl/youtube-strategie/

Google+ strategie
Google+ is meer dan alleen een copy van Facebook en Twitter. Met meer dan een half miljard accounts is Google+ niet meer weg te denken in het social media landschap.
http://academy.imnl.nl/google-plus-strategie/

Slideshare strategie
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-slideshare-strategie

Foursquare strategie
In Nederland lukt het niet echt om door te breken met Foursquare. Zo’n 200.000 Nederlanders gebruiken het. In Amerika en Engeland gaat het veel beter met Foursquare.
http://academy.imnl.nl/internet-marketing-strategie-foursquare-strategie/

Veel succes met deze modules! Een groot aantal van deze onderwerpen zal terug keren in het uiteindelijke examen.

Met vriendelijke groet
Stefan Rooyackers
Internet Marketing Nederland.

 


 

Week 4 – Examen training Internetmarketeer

Je hebt nu alle trainingen ontvangen. Neem gerust de tijd om deze video’s op je gemak te bekijken. Je hebt geleerd hoe je jouw eigen bedrijf of een ander bedrijf kan helpen met online marketing.

Het is nu tijd voor het examen. Dit online examen bestaat uit 30 multiplechoicevragen. Indien je hiervan 20 of meer vragen goed hebt, ben je geslaagd.

Het examen kan door jou worden gestart via de volgende link:

http://academy.imnl.nl/internetmarketeer-toets/

Je krijgt meteen de uitslag. Wij ook. Indien je geslaagd bent ontvang je het certificaat binnen twee weken thuis. Indien je niet slaagt, kan je via bovenstaande link NA EEN WEEK nogmaals het examen afleggen.

Succes!