GroupDeal – Google Expert cursus

/GroupDeal – Google Expert cursus
GroupDeal – Google Expert cursus 2015-07-01T12:01:30+00:00

[responsive]internet-marketing-expert-google-expert[/responsive]

75% van alle nieuwe klanten komt via Google. Dit is niet alleen de zoekmachine van Google, maar ook het adverteren via Google AdWords op grote Nederlandse sites.

Omdat Google zo dominant is in online marketing hebben we een speciale cursus gemaakt over Google. Leer hoe je als bedrijf veel verkeer kan krijgen van de zoekmachine. Leer hoe je Google AdWords en Google Analytics optimaal kan inzetten. Word een “GOOGLE EXPERT”.

Deze cursus is essentieel voor iedere zzp-er of marketeer. Er zijn veel online-marketingvacatures, ondanks de werkloosheid. Na het volgen van deze cursus kan je een erkend certificaat* halen. Hiermee zet je een grote stap als je een baan zoekt in de online marketing.

U krijgt 6 maanden toegang tot het lesmateriaal en kunt binnen 6 maanden examen doen.
* Het certificaat wordt digitaal per mail verzonden.


Aanmeldingsformulier



Behaal nu het “GOOGLE EXPERT” certificaat:
internet-marketing-nederland-google-expert-certificaat
Het volledige programma:

Week 1

Google is voor online marketing het belangrijkste bedrijf ter wereld. In Nederland komen circa 3 van de 4 nieuwe klanten via Google. We hebben dan ook vele uren aan Google videotraining voor je beschikbaar gesteld.


Niet alle modules komen terug in het examen. We hebben een aantal minder belangrijke modules apart vermeld onder de rubriek ‘Google – bonus’. Hierover zullen geen vragen gesteld worden. Wel mag je deze modules bekijken voor je algemene kennis. In de laatste week van de lesstof zie je welke bonusmodules we voor je hebben.

  • Google – Google dag introductie
  • Google geschiedenis
  • Google advies voor starters
  • Google – Google privacy

Week 2

SEO introductie. Leer hoe je in 7 stappen op nummer 1 komt in Google. Hierin pakken we de hoofdstappen. Iedereen wil het: hoog scoren met je website in Google. Bijna niemand weet echter hoe je dit moet doen. In 1,5 uur legt Stefan Rooyackers met 20 jaar internet marketing ervaring uit hoe je in 7 stappen op nummer 1 komt in Google.
De 7 stappen wordt vooral gegaan door een zeer duidelijk uitleg over SEO. Daarna sluit de training af met een serie aan tips om je ranking te behouden en te verbeten.

  • SEO uitgelegd
  • De 7 stappen
  • En dan?

 


Week 3

Google SEO (Search Engine Optimization) is misschien wel de belangrijkste module van de hele cursus. Door hoog in Google te staan krijgt een website veel gratis verkeer, dus veel gratis klanten en hopelijk meer omzet. Dit is de wens van iedere ondernemer. Maar dat is nu ook precies het probleem. Iedereen wil met mooie zoekwoorden op nummer één staan in Google. In de module SEO wordt uitgelegd hoe de zoekmachine werkt en welke van de honderden factoren waarop de ranking gebaseerd is belangrijk zijn. Google steekt veel tijd en geld in de ontwikkeling van een complexe zoekmachine. Het uitleggen daarvan is dan ook niet eenvoudig. Bovendien past Google dagelijks haar zoekmachine aan. Niemand weet precies hoe Google werkt. Grote, essentiële aanpassingen zijn echter wel bekend en krijgen ook vaak namen zoals Google Zebra, Google Panda en Google Penguin. Ga naar de dierentuin van Google en leer hoe je een hoge positie kan krijgen in de zoekmachine.

  • SEO intro
  • SEO – Google marktaandeel
  • SEO – Wie zijn je concurrenten?
  • SEO – Pagerank
  • SEO – Tijd op de pagina social media
  • SEO – Goede content
  • SEO – Waar kijkt een zoekmachine naar?
  • SEO – Bepaal je zoekwoorden
  • SEO – Trustranking
  • SEO – Nummer 1 met foto’s
  • SEO – SEO strategie
  • SEO – Hoe werkt de zoekmachine?

 


Week 4

Dit is het tweede deel van het onderdeel Google SEO. Deze module bevat veel externe software tools. We geven een technische uitleg over de ‘achterkant’ (backend) van een website en hoe je met tags omgaat. Ook leer je over de belangrijke Panda update van Google. Daarnaast komen praktische zaken aan bod; zo vertellen we hoe je aan backlinks komt voor je website, hoe je de beschikbare tools goed kan gebruiken en wat de do’s en dont’s zijn op het gebied van SEO. Maar dat is nog niet alles.
Hieronder vind je de complete lijst van trainingsvideo’s om deze week te bekijken.

  • SEO – Technische uitleg
  • SEO – Panda update
  • SEO – Hoe kom ik aan backlinks?
  • SEO – SEO tools
  • SEO – Webmastertools
  • SEO – Sitemap
  • SEO – Do’s and don’ts
  • SEO – Robot.txt
  • SEO – Htaccess
  • SEO – Wdyl.com

 


Week 5

Wat zijn de beste Google Ranking tools? In deze cursus leer je de beste gratis tools kennen.

 


Week 6

Pas nadat Google enkele jaren bestond, gingen ze nadenken over geld verdienen. Het resultaat is het Google AdWords systeem. Bedrijven bieden geld op zoekwoorden en hun advertenties worden dan getoond. Indien een zoeker klikt op een advertentie, betaalt dat bedrijf voor de geleverde bezoeker. Hoe? Bedrijven maken een account aan op Google AdWords. Hierin starten ze een advertentiecampagne. Inmiddels is Google AdWords erg complex geworden, bedrijven besteden dit daarom meer en meer uit. Deze module gaat vrij diep in op de mogelijkheden en de werking van Google AdWords.
Omdat er veel te vertellen is over het complexe AdWords, is de lesstof verdeeld over twee weken. Volgende week behandelen we hiervan het tweede deel.


  • Google AdWords – Introductie
  • Google AdWords – AdWords cijfers
  • Google AdWords – Geschiedenis van Google AdWords
  • Google AdWords – Hoe werkt Google AdWords
  • Google AdWords – Verschillende AdWords versies
  • Google AdWords – Rondleiding
  • Google AdWords – AdWords kwaliteitsscore
  • Google AdWords – Goud verdienen met AdWords
  • Google AdWords – Hoe kan ik een ban voorkomen?
  • Google AdWords – Hoe maak ik een AdWords campagne
  • Google AdWords – Perfecte advertenties
  • Google AdWords – Dynamische zoekwoorden in advertenties
  • Google AdWords – Advertentiebeleid en merkrecht
  • Google AdWords – Perfecte zoekwoorden
  • Google AdWords – Biedstrategieën
  • Google AdWords – Het display netwerk
  • Google AdWords – Google AdSense
  • Google AdWords – Instellingen
  • Google AdWords – Lokaal adverteren
  • Google AdWords – Mobiel adverteren en AdMob

 


Week 7

Deze week behandelen we het tweede deel van de lesstof over Google AdWords.

Extensies verrijken je advertentie en laten deze er veel aantrekkelijker uitzien! Je kan nu leren hoe jij ook deze extensies kan krijgen. Je leert bovendien meer over optimalisatie en conversie en hoe je een vertrekkende bezoeker kan verleiden alsnog een aankoop te doen.

Verder behandelen we Google Shopping, leer je hoe je jouw concurrenten kan bespioneren en geven we gouden tips om nóg meer uit je AdWords campagnes te halen.

Dat is slechts een greep uit het totaalpakket aan lessen, dat hieronder beschreven staat.

  • Google AdWords – Hoe krijg ik extensies
  • Google AdWords – Remarketing
  • Google AdWords – Google Analytics koppeling
  • Google AdWords – Conversie instellingen
  • Google AdWords – Campagne optimaliseren
  • Google AdWords – Google Shopping
  • Google AdWords – Website optimizer
  • Google AdWords – Hulpprogramma’s
  • Google AdWords – ROI AdWords met Analytics
  • Google AdWords – Gedeelde budgetten
  • Google AdWords – Concurrent bespioneren
  • Google AdWords – AdWords software
  • Google AdWords – AdWords editor
  • Google AdWords – Concurrent pesten
  • Google AdWords – Rapporten
  • Google AdWords – Gouden tips
  • Google AdWords – Facturatie
  • Google Adwords – Uitbesteden
  • Google AdWords- Gratis AdWords
  • Google AdWords – Slotwoord

Bonus (geen onderdeel van het examen)
De volgende modules behoren NIET tot het examen. Ze geven wel een goed beeld van de hoeveelheid aan modules die Google ontwikkeld heeft.

  • Google Places
  • Google Snippets
  • Google versus Facebook
  • Google Related
  • Google Wallet
  • Google Currents
  • Google Catalogs
  • Google Latitude
  • Google Drive
  • Google Goggles
  • Google Bril (aanrader)
  • Google Earth
  • Google Alerts (aanrader)
  • Google Art
  • Google Voice
  • Google News Badges

 


Week 8 – Google+

Google+ is het meest veelbelovende sociaal netwerk; inmiddels groter dan Twitter en LinkedIn samen! Bovendien is Google+ onderdeel van Google. Door actief te zijn op Google+ zal jouw website veel hoger scoren in de zoekmachine. In deze week bespreken we alle mogelijkheden van Google+. We leren je ook hoe je op nummer 1 komt in Google Maps, een must voor lokale ondernemers. Indien je nog geen bedrijfspagina hebt, krijg je de gelegenheid om deze aan te maken gedurende de cursus. Wij kijken samen met jou naar de toekomstplannen van Google. Hierdoor ben je twee stappen voor op al jouw concurrenten!

  • Google+ – Intro
  • Google+ – Cijfers
  • Google+ – Introductie Google+ project
  • Google+ – Introductie Films
  • Google+ – Cheats and links
  • Google+ – Kritiek
  • Google+ – Opbouw van Google+
  • Google+ – Account en Profiel
  • Google+ – Privacy
  • Google+ – Post plaatsen op persoonlijke pagina
  • Google+ – Media toevoegen
  • Google+ – Instant Upload
  • Google+ – Evenementen
  • Google+ – Communities
  • Google+ – Kringen zijn de basis van Google+
  • Google+ – Hang outs
  • Google+ – Hang out onair
  • Google+ – Hoe maak ik een Google + bedrijf pagina
  • Google+ – Bedrijfspagina
  • Google+ – Hoe zet je een +1 knop op je website & Hoe koppel ik google+ aan mijn website
  • Google+ – Local
  • Google+ – Google Maps
  • Google+ – Google Offers
  • Google+ – Author Ranking
  • Google+ – Apps en plugins
  • Google+ – Google+ Search
  • Google+ – Google+ op je mobiel
  • Google+ – Marketingplan
  • Google+ – Google versus Facebook
  • Google+ – Google SEO
  • Google+ – Tips
  • Google+ – Toekomst

Week 9 – Google Analytics & WebmasterTools

Nu gaan we aan de slag met Google Analytics en het webmaster hulpprogramma (het Google Search Console)

 

  • Google Analytics
  • Google Webmaster Tools

 


Week 10 – Examen training Google

Je hebt geleerd hoe je jouw eigen bedrijf of een ander bedrijf beter op de kaart kan zetten met behulp van de zoekmachinegigant Google.
Het is nu tijd voor het examen. Dit online examen bestaat uit 30 multiplechoicevragen. Indien je hiervan 21 of meer vragen goed hebt, ben je geslaagd.

Je krijgt meteen de uitslag. Wij ook. Indien je geslaagd bent ontvang je het certificaat binnen twee weken thuis. Indien je niet slaagt, kan je NA EEN WEEK nogmaals het examen afleggen.
Succes!