Zoekmachine optimalisatie anno 2011

//Zoekmachine optimalisatie anno 2011

Zoekmachine optimalisatie anno 2011

Nu Google en Bing gebruik maken van social media voor hun ranglijst, is het wel duidelijk dat het niet alleen maar gaat om rang en de juiste zoekwoorden. Het is daarom heel belangrijk geworden dat je SEO-plan volledig gekoppeld is aan je internetmarketing strategie. Verder in dit verhaal zal ik aan de hand van plaatjes uitleggen waarom zoeken het centrum is van online marketing.

seo

 

Of het nu gaat om content marketing, site design en ontwikkeling, PR, analytics of off-line marketing, al deze dingen kunnen sterk groeien door het juiste gebruik van SEO.

seo

 

Laten we beginnen met content marketing. Iedereen weet dat, als het aankomt op zoekmachines de juiste content het belangrijkste is. Maar ben je er wel zeker van dat deze content ook voor jou de beste is? Haal je het maximale link vermogen uit deze content? Als het content is die op je eigen website staat of op die van een derde partij dan moet deze content passen in jouw opgestelde SEO-plan voordat je het op internet zet. Videos,webinars, blogs,forums en whitepapers moeten ook allemaal binnen jouw SEO passen, om er zeker van te zijn dat deze content ook zorgt voor een optimaal zoekresultaat.

seo

 

Online marketing

Online marketing is tegenwoordig een belangrijk punt voor bedrijven. Dit wordt dan ook vaak aangepakt door de PR- / communicatie-afdeling, omdat deze afdelingen zich al vaak bezig houden met de manier hoe een bedrijf zich naar buiten uit. Het idee dat er reclame gemaakt moet worden is al heel oud, maar de manier waarop tegenwoordig de massa bereikt kan worden is redelijk nieuw. Veel Pr- en Communicati- afdelingen hebben nog geen flauw idee hoe ze via social media hun bedrijf het beste kunnen promoten, het is daarom ook van erg belang om de social media tacktiek mee te nemen in je SEO-plan.

seo

 

Het juiste design

Waarom is design dan zo belangrijk? Nou, daar is een makkelijk antwoord op te geven, Google leert wat een goed design is en past daarop zijn rankings weer op aan. Als de site nog de look en feel heeft van 10 jaar geleden of het laden duurt een eeuwigheid heeft dit allemaal gevolgen voor de ranking in zoekmachines. Ook als de HTML-code slecht is of de klikratio en aantal linkadvertenties zijn laag heeft dit allemaal gevolgen voor de zoekmachine optimalisatie. Het is daarom ook van belang om je website design, site structuur en ontwikkelcode (HTML) van te voren vast te leggen in je SEO-plan, omdat je dan snel kan zien waar zoekmachines van houden.

Offline marketing

seo

 

In de toekomst zal Google veel geld investeren om uit te zoeken wat mensen doen als ze niet online zijn. Dit zien we ook al terug bij de nieuwe tools van Facebook en Google+. Maar ik denk dat het in de toekomst nog belangrijker wordt voor zoekmachines zoals Google om te weten wat jij in je offline tijd doet, dit kunnen ze dan weer verwerken en jou nog beter helpen met al van te voren informatie te verschaffen waar je in je vrije tijd geïnteresseerd in bent.  Mensen vertellen of schrijven in hun vrije tijd misschien iets positiefs over jouw merk, op die manier maken ze weer content die opgepikt kan worden door zoekmachines en waardoor  jouw  bedrijf weer beter vindbaar is in de zoekmachines.

Voed de zoekmachine

Uiteindelijk werken Google en ook Bing hard om het centrum van internet te blijven, het is daarom ook het beste om te zorgen dat deze zoekmachines regelmatig gevoed worden met nieuwe informatie over jouw bedrijf of product. Dit moet dus ook van ter voren in je SEO-plan verwerkt worden zodat er regelmatig het juiste voedsel richting de zoekmachine gaat voor de beste werking. Het is tegenwoordig dus niet meer alleen wat keywords en een linkje op de site en dan is het klaar, dit is marketing anno 2011.

By | 2017-10-18T09:58:50+00:00 september 28th, 2011|Internet Marketing|1 Comment

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.

One Comment

  1. JNB WEBPROMOTION 9 november 2011 at 12:21

    bedankt voor het delen van uw ideeën

Comments are closed.