YouTube heeft de volgende stap in het re-design van de videosite gezet. Deze nieuwe stap houdt in dat het nu ook mogelijk is om je eigen kanalen aan te passen en deze een eigen design mee te geven. Dit moet het voor professionals nog aantrekkelijk maken om meer te doen met de videosite.

Er zitten nog wel een paar regeltjes aan verbonden, zo kan je alleen een uitgebreid design doen als jouw kanaal veel waarde vertegenwoordigd voor de andere gebruikers. Als voorbeeld neemt YouTube KinCommunity, een kanaal speciaal gericht op vrouwen.

KinCommunity-YouTube-kanaal

Volgens de Wall Street Journal, zal YouTube meer dan 100 kanalen de mogelijkheid geven om hun design aan te passen en zo een nog krachtigere positie binnen het videonetwerk te verkrijgen. In die 100 kanalen zullen ook veel kanalen van beroemdheden opgenomen worden, daarmee wilt YouTube proberen de nieuwe update compleet mee te maken.

YouTube levert reclameruimte en extra promotie, als tegenprestatie moeten kanalen met grote regelmaat video’s uploaden. KinCommunity bijvoorbeeld, plaatst gemiddeld drie video’s per dag.

De afgelopen maanden is de videosite erg druk geweest met het verhogen van de kwaliteit. Ook zijn ze een aantal belangrijke samenwerkingen aangegaan met onder andere, Disney en Manchester City. De vorige maand opgezette filmverhuurpagina. heeft  in India ondertussen al meer dan 1500 toegevoegde titels.