Youtube verbetert zijn zoekalgoritme

/, Social Media/Youtube verbetert zijn zoekalgoritme

Youtube verbetert zijn zoekalgoritme

Eerder dit jaar werd er al geëxperimenteerd met een nieuwe soort rangschikking van de zoekresultaten binnen Youtube. De resultaten van dit experiment waren positief en daarom kondigt Youtube aan dit nu werkelijk te gaan gebruiken. Ze noemen het zelf ‘less clicking, more watching’. Het is de bedoeling dat er gekeken wordt naar hoe lang filmpjes bekeken worden in plaats van hoe vaak er op geklikt is. Hierdoor scoren de video’s die daadwerkelijk bekeken worden dus veel hoger.

Nederland_internet_youtube_minuten_bekeken

Aanvullend hierop worden de statistieken van video’s uitgebreid met een nieuw blokje getiteld geschatte aantal minuten bekeken. Dit kan per video bekeken worden, of voor een heel kanaal. Dit alle is inclusief grafiek en de optie om periodes te vergelijken. Nieuw is ook het onderdeeltje ‘aantekeningen’. Op deze pagina zie je het percentage klikbaren aantekeningen dat klikken heeft ontvangen en het percentage annotatieweergaven dat door de kijker is gesloten.

Nederland_internet_youtube_aantekeningen

By | 2017-10-18T09:55:38+00:00 oktober 16th, 2012|blog, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.