Youtube Ranking

//Youtube Ranking

Youtube Ranking


Er zijn verschillende factoren die bepalen hoe hoog een video eindigt bij de zoekresultaten op YouTube. Er zijn de meta-factoren, maar ook de community-factoren bepalen een ranking. Meta-factoren zijn de omschrijvingen die je mee geeft aan jouw geplaatste content, zodat deze gemakkelijker gevonden wordt door zoekmachines.

Community-factoren zijn het aantal:

  • Views.
  • Ratings.
  • Flagging ( Het aanmerken van een video als ongepast ).
  • Hoe vaak de video is toegevoegd op een afspeellijst.
  • Het aantal émbeds’ ( Hoe vaak een video en alles daarbij is ingevoegd op een andere website ).
  • Hoe vaak een video gedeeld is.
  • Het aantal en de kwaliteit van de berichten.
  • Hoe oud de video is.
  • Het aantal keren dat een kanaal bekeken is.
  • Het aantal bonnees en hoeveel inbound links er zijn naar de video ( Dit zijn links van buiten YouTube die naar uw video verwijzen ).

Zoals je wel zult begrijpen is het de bedoeling om al deze factoren, behalve flagging en hoe oud de video is, zo hoog mogelijk te krijgen. Flagging moet juist zo laag mogelijk zijn, aangezien dit betekent dat mensen de vido’s beledigend vinden of dat ze tegen de regels van YouTube zijn. Daarnaast geeft YouTube de voorkeur aan nieuwe video’s boven oude video’s. te tonen

Als je begint met het maken van afspeellijsten kunt je hier zeker ook je eigen video’s op uploaden. Je kunt zelfs meerder afspeellijsten maken en deze verbergen voor het publiek waar je video’s niet voor bedoeld zijn, zoals gebruikers van YouTube die niet op jouw kanaal geabonneerd zijn. Alle toevoegingen aan afspeellijsten zullen meetellen.

social-media-soortenOok kun je ander social media accounts aan jouw YouTube-account koppelen, zoals:

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Google Reader
  • Orkut ( Google’s versie van een social platform )
  • Myspace

Alle video’s die je vervolgens upload zullen automatische te zien zijn op de social media kanalen.

By | 2017-10-18T09:57:40+00:00 oktober 28th, 2011|Youtube-nieuws|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.