Wereldwijde social media Trends in 2012

/, Social Media, twitter/Wereldwijde social media Trends in 2012

Wereldwijde social media Trends in 2012

Sociale media netwerken blijven zonder twijfel een steeds grotere rol spelen in de levens van vele mensen. Er wordt geschat dat in 2012 het gebruikers van social media op 1.43 miljard wordt geschat (Bron: EMarketer predicts). Dit is een stijging van 19.2% ten opzichte van 2011. Het lijkt erop dat er een punt van verzadiging aan lijkt te komen, maar dit zal niet op korte termijn te gebeuren.

Social media gebruik varieert van plaats tot plaats en van de ene demografie tot een andere demografie. Onderzoek laat zien dat 65% van de internet gebruikers in de Verenigde Staten (waar toch als eerste de trends worden waargenomen) social media gebruiken. Dit is een stijging van 4% ten opzichte van vorig jaar. Eenenzestig procent van adolecenten onder de 30 jaar geven aan elke dag een social media site te bezoeken. En onder de leeftijdscategorie van 50 t/m 64 jaar is het dagelijks gebruik van social media gestegen van 20% in 2010 tot 32% in 2011.

De “vergrijzing” van social media gebruikers zet dus door, maar de

gebruikers die vallen in de oudste leeftijdscategorie maken niet zoveel gebruik van social media. Ze zijn nog in de “testfase”, terwijl veel Baby Boomers het gebruik van social media als een dagelijkse routine zien.

Ook bedrijven gebruiken steeds meer social media vanwege de vele voordelen die deze netwerken bieden.

 internet-marketing-nederland-wereldwijde-social-media-trends-in-2012Een studie (Bron: Booz & Company) wijst uit dat 96% van de bedrijven meer investeren in social media. Advertenties, promoties, PR en klantenservice worden genoemd als de voornaamste voordelen. Maar ook marktonderzoek en personeelswerving bleken een belangrijk voordeel van social media voor bedrijven.

By | 2017-10-18T09:56:26+00:00 juni 6th, 2012|Facebook, Social Media, twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.