Waarom zou je als particulier Facebook aanmaken

/, Facebook, Social Media/Waarom zou je als particulier Facebook aanmaken

Waarom zou je als particulier Facebook aanmaken

Waarom zou je als particulier Facebook aanmaken?

 

Je ziet je vrienden vaak Facebooken. Waarschijnlijk hebben ze je ook weleens gevraagd waarom jij geen Facebook maakt. Natuurlijk kon jij daar ook weer genoeg redenen voor bedenken. “De privacyinstellingen zijn niet goed.” “Facebook neemt teveel tijd in beslag.” “Mijn vrienden kan ik ook wel in het echt zien.” En zo kan je veel andere redenen bedenken. Laten we ons eens focussen op redenen waarom je wél Facebook moet aanmaken.

 

Vrienden vinden

Door Facebook te gebruiken kan je elke dag zien wat je vrienden bezighoudt en je kan met ze in contact komen. Ook kan je weer in contact komen met vrienden die je al jaren niet hebt gezien. Zo kan je afspraken maken om in het echt af te spreken en een oude vriendschap nieuw leven inblazen.

blog-nederlandinternet-waarom-zou-je-als-particulier-facebook-aanmaken-post

Wat houdt je bezig?

Met Facebook kan je statusupdates plaatsen over wat je bezighoudt. Bepaalde dingen waar je je misschien aan ergert of levensgebeurtenissen zoals geboortes. Je kan het allemaal op Facebook plaatsen. Aan de reacties van mensen kan je zien wat ze bijvoorbeeld van bepaalde politieke zaken vinden.

 

Foto’s plaatsen en bekijken

Neem weer het voorbeeld van een geboorte. Iedereen is nieuwsgierig naar hoe je nieuwe kindje er uitziet. Je stuurt een geboortekaartje naar je beste vrienden en familie, en voor de rest plaats je een foto op Facebook. Zo weten al je vrienden dat je een kindje hebt gehad. Of misschien heb je een vriend die mooie natuurfoto’s maakt, maar krijg je ze de laatste tijd niet vaak meer te zien omdat je het druk hebt. Je vriend plaatst de foto’s echter ook altijd op Facebook. Door Facebook te gebruiken kan je in weinig tijd toch zijn foto’s bekijken en erop reageren. Handig toch?

 

Pagina’s liken

Veel bekende personen zoals sporters en artiesten, maar ook bedrijven zoals Nike en Coca-Cola, hebben een facebookpagina die je kan liken. Door ze te liken blijf je op de hoogte van hun nieuwste ontwikkelingen en kan je acties zien van producten die in de aanbieding zijn. Bij een artiest kan je zien wanneer bijvoorbeeld hun nieuwe album uitkomt.

 

Facebook chat

Met de chat van Facebook kan je eenvoudig privéberichten sturen naar vrienden. Als je Facebook op je telefoon hebt, ontvang je die berichten rechtstreeks daarop. Wil je niet dat mensen je telkens aanspreken als je op Facebook bent, schakel de chat dan eenvoudig uit door jezelf op ‘toon offline’ te zetten.

 

Dit zijn de basisredenen om Facebook te gaan gebruiken. Natuurlijk heeft Facebook nog veel meer features, zoals evenementen aanmaken en mensen daarvoor uitnodigen, en applicaties voor op de mobiele telefoon.

 

Maar de vele manieren van Facebook gebruiken ontdek je pas als je het hebt geprobeerd. Wat houdt je nu nog tegen?

By | 2017-10-18T07:31:59+00:00 mei 27th, 2013|blog, Facebook, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.