Waarom zou je als bedrijf Twitter gebruiken?

/, Social Media, twitter/Waarom zou je als bedrijf Twitter gebruiken?

Waarom zou je als bedrijf Twitter gebruiken?

Social media vormen een brede wijze van communicatie en blijven maar groeien. Waarom zou jij als bedrijf daarin achterblijven? Hier zijn enkele voordelen die jouw bedrijf heeft als het Twitter gebruikt.

 

Communiceren met klanten

Doordat veel mensen Twitter gebruiken, kan je zien wat hen bezighoudt. Ook gebruiken veel mensen Twitter als uitlaatklep en als jij een innovatief product maakt, kan je jouw producten aanpassen aan de wensen van de klant.

internet-marketing-nederland-blog-waarom-zou-je-als-bedrijf-twitter-gebruiken

Je kan feedback krijgen van klanten

Doordat mensen je volgen op Twitter, is de drempel om contact met jouw bedrijf op te nemen veel lager. Je zal dus vaker feedback krijgen waardoor je jouw producten kan verbeteren.

 

Win-acties

Met behulp van Twitter kan je ook prijzen verloten onder je volgers. Andere gebruikers van Twitter zien de acties, waardoor ze jouw bedrijf ook gaan volgen, omdat iedereen wel eens wat wil winnen. Hierdoor wordt je bedrijf bekender.

 

Klanten helpen

Klanten willen graag gehoord worden door een bedrijf en ze willen zo snel mogelijk geholpen worden. Als ze met jouw bedrijf kunnen praten op Twitter om vragen te stellen over producten of diensten, geeft dit je bedrijf een goede naam. Mensen zullen praten over hoe snel ze werden geholpen door jouw bedrijf en daardoor krijg je positieve reclame.

 

Beter te vinden

Door actief te zijn op Twitter (zonder een afgeschermde pagina), ben je beter vindbaar in zoekmachines. Als je bij het ‘over jou’-gedeelte in de header de juiste zoektermen zet, ben je op Twitter en andere zoekmachines goed te vinden. Ook als mensen niet per sé op zoek zijn naar jouw bedrijf, maar een ander bedrijf dat hetzelfde product verkoopt. Daardoor komen ze zonder dat ze op zoek waren naar je bedrijf, daar toch op uit.

 

Sneller berichten doorgeven

Door Twitter kan je mensen snel op de hoogte brengen van acties of nieuwe producten die je op de markt brengt.

 

Wanneer je Twitter aanmaakt, houd dan wel in je achterhoofd wie je doelgroep is. Vooral de oudere generaties maken nog niet zoveel gebruik van social media.

By | 2017-10-18T07:31:59+00:00 mei 17th, 2013|blog, Social Media, twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.