Waarom zou ik adverteren in zoekmachines?

/, Google Adwords, Internet Marketing, Yahoo-Bing/Waarom zou ik adverteren in zoekmachines?

Waarom zou ik adverteren in zoekmachines?

Deze vraag zal ongetwijfeld in de hoofden
rondspoken van mensen die niet bekend zijn
met bijvoorbeeld Google AdWords.

Misschien heb je het zelf al een keer
geprobeerd met een gratis coupon
van Google? Waarschijnlijk vielen
die resultaten zwaar tegen.
Dat is in ieder geval wat vaak wordt gezegd.

Maar waarom zou men in mijn ogen juist wel moeten adverteren in zoekmachines?

#1 Volledige controle over uitgaven
In systemen als Google AdWords en Microsoft AdCenter (Bing + Yahoo) heb je de volledige controle over je uitgaven op verschillende niveaus. Je kunt een dagbudget instellen of gewoon een bedrag storten op het account, zonder automatische incasso. Het dagbudget zal  op maandbasis nooit overschreden worden (31 x dagbudget). Kies je ervoor eenmalig een bedrag te storten, dan zullen de systemen stoppen met advertenties vertonen als dat budget op is.

#2 (Bijna) realtime informatie
Grijp in vóórdat het mis gaat of vóórdat je kansen laat liggen. De eerder genoemde systemen lopen in het slechtste geval ongeveer 2 uur achter. Aanpassingen worden vrijwel direct doorgevoerd. Dit is een groot voordeel ten opzichte van andere media. Denk eens aan de advertentie in een krant of blad.
Loopt die campagne niet? Helaas, te laat!

#3 Regionaal adverteren
Google AdWords biedt de mogelijkheid om zeer precies te adverteren. Wil je dat alleen Google-gebruikers die in een straal van 20 km om mijn winkel wonen mijn advertenties te zien krijgen? Geen probleem!

#4 Wie koopt, wie niet?
Door een stukje code op de bedankpagina (pagina na aanmelding/aankoop) van de website te plaatsen is te herleiden met welke zoekwoorden de kopers, kijkers of irrelevante bezoekers zijn binnengekomen. Hier kan vervolgens op worden ingespeeld door bij te bieden, af te bieden of zoekwoorden te verwijderen.

#5 Geen verplichtingen
Hoe vaak wordt er wel niet van je verlangt dat je voor langere termijn een overeenkomst aan moet gaan om te kunnen adverteren? Binnen zoekmachine adverteren bepaal je zelf hoe lang, wanneer en hoeveel je adverteert.

Genoeg redenen dus om zoekmachine adverteren in ieder geval een eerlijke kans te geven….

Laat je ook adviseren door een bureau als Blok Webconsultancy. Neem vrijblijvend contact op.

internet-marketing-nederland-waarom-zou-ik-adverteren-in-zoekmachines

By | 2017-10-18T09:55:36+00:00 oktober 23rd, 2012|blog, Google Adwords, Internet Marketing, Yahoo-Bing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.