Waarom een app als marketing tool?

Waarom een app als marketing tool?

Laten we beginnen met de verwachting dat in 2014 het internet vaker bezocht zal worden door middel van een mobiele telefoon of tablet dan via de “ouderwetse pc”. Om hier op tijd op in te spelen is een mobiele website of een app een van de belangrijkste acties, die u als bedrijf de komende tijd kan ondernemen om je internet marketing up to date te houden.

In nederland kennen we op dit moment ongeveer 6 miljoen smartphone gebruikers die continu verbonden zijn met het internet. Dit om maar niks te missen. Ruim 36% van al het internet verkeer gaat op dit moment via een mobiel medium, en daarvan komt 20% voor rekening van de mobiele telefoon.

Door al deze  gebruikers is het inzetten van mobiele internet marketing een steeds aantrekkelijkere marketing tool aan het worden voor bedrijven.

Dan komt nu natuurlijk de grote vraag:  ‘wat moet ik dan met zo’n mobiele website en waarom moet ik voor een app kiezen?’.  Omdat de meeste website niet geschikt zijn om te bezoeken via een mobiel medium. Content valt buiten beeld, plaatjes worden niet goed geladen en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Een goede mobiele website houdt rekening met de capaciteit van het mobiele apparaat, dit houdt dus in dat alleen de belangrijke informatie wordt getoond en er zo min mogelijk grote afbeeldingen worden gebruikt. Door deze aanpassingen laadt de site snel en is de informatie ook snel en gemakkelijk te vinden. Vooral het punt snel en gemakkelijk is voor een mobiele gebruiker erg belangrijk.

En dan is er nog de app, wat is daar nou het voordeel van? Nou, door het gebruik van een app bent u als bedrijf  eigenlijk 1 op 1 met de gebruiker, deze draagt u de hele dag met zich mee en wanneer hij/zij dat wil wordt er met 1 druk op de knop contact gelegd met uw bedrijf. Is het dan zo simpel? Ja, door het gebruik van social media en mobiele applicaties is de lijn tussen bedrijven en klanten zo kort dat nieuwe ideeen, producten en acties  het zelfde uur nog opgepikt kunnen worden door uw doelgroep.

Het ontwikkelen van een goeie app kost wel meer tijd en dus ook geld dan een mobiele website, het is hierbij belangrijk goed te overwegen wat voor meerwaarde het heeft voor uw bedrijf en product.

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.