Vijftien Wereldwijde Social Media Statistieken Voor Marketeers

/, Google Plus, Internet Marketing, Social Media/Vijftien Wereldwijde Social Media Statistieken Voor Marketeers

Vijftien Wereldwijde Social Media Statistieken Voor Marketeers

  •  1.2 miljard mensen zijn actief op social media netwerken op hun computers.
  •  Één op de vijf minuten die mensen online zijn, zijn zij online op een social media netwerk.
  •  30% van de gebruikers van social media netwerken komen vanuit Azië.
  •  Vijf van de meeste gebruikte markten voor sociaal netwerken zijn in Latijns Amerika.
  •  Facebook heeft een globale penetratiegraad van 55%. De site staat op plaats 3 op het gebied van genereren van traffic.
  •  Één op de zeven minuten online worden doorgebracht op Facebook.
  •  75% van alle social media tijd online wordt doorgebracht op Facebook.
  •  Er zijn slechts vijf markten/landen waar Facebook niet de marktleider is op het gebied van social media.
  •  Sinds januari 2012 heeft Facebook meer gebruikers in Brazilie dan het social media netwerk Orkut.
  •  Mannen van 55 jaar of ouder zijn de snelst groeiende groep gebruikers van social media.
  •  Vrouwen spenderen meer tijd op social media netwerken, maar mannen zijn aan een inhaalslag bezig.
  •  Mensen in de leeftijdscategorie van 15 tot 24 jaar gebruiken steeds minder e-mail en IM services.
  •  Éen op de vier getoonde advertenties worden getoond op social media sites.
  •  Vijf procent van alle getoonde advertenties in de Verenigde Staten zijn sociale enabled (kunnen gedeeld worden op social media sites).
  •  Google Plus is het snelst groeiende social netwerk dat meer dan 25 miljoen nieuwe aanmeldingen krijgt in één maand.

Bron: Presentatie van Eli Goodman tijdens de “social during Internet Week”.

By | 2017-10-18T09:56:26+00:00 juni 6th, 2012|Facebook, Google Plus, Internet Marketing, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.