Veranderingen bij Facebook

//Veranderingen bij Facebook

Veranderingen bij Facebook

Dat er een hoop veranderd is bij Facebook de afgelopen week hebben we met zijn allen wel gemerkt. Zo is er een  nieuwe nieuwsfeed en aboneer-button en nu komen ze ook nog eens met een totaal nieuw profieltoepassing genaamd Timeline. Ik zal deze nieuwe verandering even toelichten voordat ik verder ga.

Met Timeline kun je meer van jezelf laten zien dan alleen je statusupdates. Bij Timeline kun je, zoals de naam al een beetje weergeeft, een beeld geven van een langere periode (timeline). Het idee achter Timeline is dat de gebruiker zelf zijn hoogtepunten van de afgelopen dagen,weken,maanden en zelf jaren kan toevoegen, zo kunnen “vrienden”die jouw profiel bezoeken een beeld krijgen over je gedachten en ervaringen van de afgelopen tijd.

Mijn idee is, hier wel voorzichtig mee om te gaan. Ik neem als voorbeeld even dat je wilt gaan soliciteren na je studie, maar je hebt nog allerlei foto’s of berichten in je Timeline staan die wel passen bij een student maar niet meer bij een toekomstige professional, zulke berichten en foto’s kunnen je toekomstige baas afschrikken. Want het is over het algemeen toch wel bekend dat iedereen even snel wordt na getrokken via het internet en dan zou het jammer zijn dat mensen toch al een verkeerd beeld hebben gevormd voordat ze je hebben ontmoet.

Oke, na dit te hebben gezegd wil ik het hebben over de veranderingen op Facebook en wat wij daar eigenlijk van vinden. Het is me de afgelopen week opgevallen dat Facebook gebruikers massaal reageren op de plotselinge veranderingen. Dus ik heb op Facebook de vragen gesteld:

1. Wat vindt je nu van de veranderingen?
2. Vindt je ook dat Facebook veranderingen van ter voren moet melden?
3. Ben je Facebook anders gaan gebruiken?

Uit 18 reacties die ik heb mogen ontvangen kan ik opmaken dat veel gebruikers het wel vervelend vinden dat er zoveel veranderingen achter elkaar zijn ingevoerd. Maar van alle reacties zegt er niemand dat ze Facebook anders zijn gaan gebruiken, dat zal waarschijnlijk wel komen omdat veel gebruikers nog moeten wennen aan de nieuwe updates. Een aantal heeft nog niet ééns gekeken naar de nieuwe mogelijkheden.

Hier onder een aantal reacties.

facebook reacties 2

 

 

 

facebook reacties

 

 

 

 

 

Wat veel gebruikers vinden is dat Facebook de komende veranderingen wel van te voren moet aangeven, bij een aantal gebruikers werkte de sneltoetsen niet meer en de aanpassingen op hun eigen Facebook pagina zijn automatische terug gezet naar default.

Wat vind jij van de aldoor veranderende Facebook layout, laat het ons weten en plaats je reactie.

By | 2017-10-18T09:58:52+00:00 september 23rd, 2011|Facebook|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.