Van Kortings-bon naar digitale coupon

//Van Kortings-bon naar digitale coupon

Van Kortings-bon naar digitale coupon

Afgelopen zaterdag was het weer zover. Samen met de post kwam de enorme berg reclame met daarin een gigantische hoeveelheid kortingsbonnen. Ondanks dat er met die bonnen geld valt te besparen, ga ik niet direct aan de slag met de schaar om ze allemaal uit te knippen. Dit bracht me op het idee om eens op internet te zoeken, wat er eigenlijk nodig is voor het maken van die papieren kortingsbonnen. Waarom is het beter als we in de toekomst overstappen op digitale kortingsbonnen.

kortingsbonOm te beginnen zijn er bijna 14 miljoen bomen per jaar nodig om al die kortingsbonnen te maken. Van die 14 miljoen bomen worden ongeveer 227 miljoen rollen papier gemaakt, wat neer komt op 113,5 biljoen velletjes papier. Dit zijn serieuze aantallen en er zijn in 2011 dan ook zo’n 350 biljoen kortingsbonnen gedrukt.

En als al deze kortingsbonnen ook daadwerkelijk gebruikt werden is het een nuttige investering, maar dat is niet het geval. Want 99% van de 350 biljoen kortingsbonnen wordt nooit gebruikt. Snel uitgerekend zijn er 346,5 biljoen bonnen die gewoon ongebruikt weggegooid worden. Per week kan je daarmee 20 trein wagons vullen met ongebruikte papieren kortingsbonnen.

google-offers-2Je hoeft natuurlijk geen professor te zijn om te snappen dat dit met de huidige technologie helemaal niet nodig hoeft te zijn. Daarmee komen we ook bij de titel van dit artikel, want gelukkig voor de natuur zien we steeds meer digitale kortingsbonnen verschijnen en zal er binnen een aantal jaar een flinke veranderring zijn op de manier hoe wij kortingsbonnen verkrijgen. Denk hierbij aan onderwerpen waarin jij persoonlijk geïnteresseerd bent, zoekmachines houden dit nu al bij dus moet het gemakkelijk zijn om alleen kortingsbonnen te ontvangen over die specifieke producten.

Hieronder een filmpje over de extreme vorm van kortingsbonnen verzamelen, misschien dat je na het kijken zelf ook met de schaar aan de slag gaat.

http://youtu.be/nIyyGFDjPNQ

 

By | 2017-10-18T09:57:38+00:00 november 7th, 2011|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.