Update: Sommige SEO’s Kun Je Beter Vermijden

//Update: Sommige SEO’s Kun Je Beter Vermijden

Update: Sommige SEO’s Kun Je Beter Vermijden

De SEO Uit 1997

Deze SEO’s beleefden hun glorietijd eind jaren 90. Ze waren in staat met zelfs de
allerbeste zoekmachines te spelen. Desondanks geven resultaten behaald tegen
het eind van de jaren 90 geen garanties voor de toekomst. Veel van deze SEO’s
concentreren zich op meta-zoektermen en het volstoppen van zoektermen.

De Blackhatter Wie Constant Zoekmachine Alarmbellen Doet Rinkelen

Belangrijk om te realiseren is dat blackhat en/of greyhat praktijken niet alleen de
reputatie van het overtredende SEO bedrijf schaden—armoedige praktijken
beschadigen het gehele vak van SEO.

De Garage SEO Met Vertrouwelijke Klantenlijst

Indien er geen klantenbestand bestaat, kan dat één van twee dingen betekenen. Hij of zij
heeft een vertrouwelijkheidovereenkomst met zijn/haar klanten getekend óf heeft
geen noemenswaardige klanten. Gemis van een website van het bedrijf is een
goede indicator dat iemand geen idee heeft waar hij of zij mee bezig is.

De “Ik kom niet voor minder dan €5000 naar je toe” SEO

Er zijn wat zelfverzekerde individuen in het vak. Mooi zo. Maar zelfs al kan een SEO
voor ongelofelijke resultaten zorgen en veel geld vragen, dan nog is er geen
reden hooghartig te doen tegenover klanten.

De Backlink Opkoper

Zoals de eerdergenoemde Blackhatter verdient de Backlink Opkoper zijn brood met het
kopen en verkopen van links. Dit type SEO blijft Google’s spam-net misschien
goed voor, maar ook zijn tactieken worden uiteindelijk ontdekt.

De SEO Van De Toekomst

Dit type SEO is een denker maar nooit een doener. Ze spreken van nieuwe, innovatieve
technieken en hoe zij de ‘perfecte’ campagne aan zouden pakken. Wanneer het op
werken aankomt, presteren ze helaas weinig.

De Web Designer SEO

Dit type is vergelijkbaar met de Conversie Expert die van mening is dat conversie
optimalisatie op de een of andere manier zal resulteren in hogere plaatsingen.
Wanneer iemand design tips geeft om SEO resultaten te verbeteren is het
waarschijnlijk een web developer die wat SEO uitprobeert.

De Maan-Op-Een-Stokje SEO

Deze SEO’s maken enorme beloftes over de plaatsing binnen zoekmachines met
ongelofelijke garanties. De kleine letters van hun contracten, daarentegen,
noemen veelal dat zij alleen plaatsingen ontvangen voor langdradige of obscure
zoekopdrachten.

De Off-Page SEO

In tegenstelling tot de Sprankelende, White Hat SEO, prefereert deze SEO alleen
off-page SEO. In feite heeft deze SEO geen idee hoe on-page optimalisatie
werkt. Niet handig wanneer je wilt dat hij of zij zoekterm onderzoek en on-page
SEO voor je doet.

De Pakket SEO

De SEO is dol op het aanbieden van diensten in pakketten. Hij maakt het je gemakkelijk door
je te laten kiezen uit iets wat lijkt op een internet marketing menu. Veel SEO
taken kunnen worden “gebundeld”, maar SEO als een geheel is te complex en
veranderlijk om gemakkelijk in basispakketten te worden onderverdeeld.

Het PPC Mannetje

Het PPC (pay-per-click) mannetje heeft nooit geleerd wat het woord “organisch”
betekent. Deze persoon denkt dat PPC hetzelfde is als SEO. Hij gelooft dat zijn
PPC expertise hem ook een SEO expert maakt.

 

By | 2017-10-18T09:57:36+00:00 november 14th, 2011|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.