Twitter broed op Hyper-LBS

//Twitter broed op Hyper-LBS

Twitter broed op Hyper-LBS

Twitter is bezig met het ontwikkelen van hyper location based service, we moeten dan denken aan een bepaalde stoel in de bus of  een plek op een bankje op het station. Nu wordt dat ook al wel gedaan met bluethooth, als je bijvoorbeeld voor een winkel staat en je hebt je bluethooth aan staan, dan is het mogelijk dat je ( vaak reclame ) informatie krijgt over die specifieke winkel. Ook is Foursqaure een goed voorbeeld hoe LBS gebruikt wordt, alleen is dit nog vaak een redelijk groot gebied.

Twitter CEO Dick Costolo verteld dat de plannen van Twitter om hun dienst van het huidige niveau naar hyper- location based service uit te breiden al in een ver gevorderd stadium zijn. Dit maakt het voor adverteerders gemakkelijker om heel direct hun doelgroep te kunnen bereiken. Ook moet het voor Twitter gebruikers makkelijker worden om beter te kiezen tussen content waar ze wel geïnteresseerd  in zijn en waar in niet. Ook moet het mogelijk zijn om de cirkel iets groter te maken, bijvoorbeeld als je bij een voetbal wedstrijd zit. Dat het mogelijk is om alle berichten, foto’s en filmpjes uit jouw vak of vanuit het hele stadion op te pikken.

Waar ze nu nog tegen aanlopen, is het punt dat deze nieuwe service geen afbreuk moet doen aan de gebruikers ervaring zoals deze nu is vertelt Dick Costolo. Gebruikers moeten wel zelf nog de keus hebben welke content ze willen volgen.  Hij belooft dan ook te zorgen dat vernieuwingen in de toekomst zo worden geïmplementeerd dat de gebruikers ervaring niet zal veranderen. Kijkend naar de veranderingen die Facebook de laatste weken heeft ondergaan en de negatieve reacties die dit hebben opgeleverd zullen een kleinere speler zal Twitter geen goed doen. Twitter heeft op dit moment ongeveer 400 miljoen actieve gebruikers tegen 800 miljoen actieve Facebook profielen.

Dick zegt bang te zijn, dat zijn bedrijf te veel veranderingen te snel doorvoert, de kans dat negatieve reactie de boventoon gaan voeren en Twitter-gebruikers weg zal lokken naar nieuwe diensten zoals Google + aanzienlijk aanwezig zal zijn.

 

By | 2017-10-18T09:58:48+00:00 oktober 4th, 2011|twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.