Tweetsheets maakt infographics van je Twitter-account

//Tweetsheets maakt infographics van je Twitter-account

Tweetsheets maakt infographics van je Twitter-account

Als je Twitter veel gebruikt, dan weet je dat Twitter je alleen een klein beetje informatie over jezelf geeft. Je kan alleen zien hoeveel tweets je hebt verstuurd, het aantal volgers en het aantal mensen dat jou volgt. Deze cijfers laten natuurlijk niet het volledige plaatje van jou op Twitter zien.

Het bedrijf ‘Vizify’ heeft nu een nieuwe service, Tweetsheet. Deze service laat je meer informatie over jou op Twitter zien. Jammer is wel, dat Twitter het gebruik van applicaties vertraagd, zodat er maar weinig nieuwe bij komen. Tweetsheet is maar een lokkertje van een groter product dat Vizify zal gaan maken.

Tweetsheet maakt een mooie interactie infographic. Deze baseert de applicatie op je meest recente tweets. Nadat je, je aangemeld hebt op Twitter haalt Tweetsheet je laatste 3200 tweets binnen en plaatst alle gegevens daarover in een mooie infographic. Het is jammer dat de oudere tweets er dan niet tussen staan, maar dat is tegen de regels van Twitter. Hopelijk wordt de data na de eerste keer opgeslagen, zodat bij de volgende keer een meer compleet plaatje gemaakt kan worden en je vooruit ziet in je Twitter-resultaten.

In the infographic staan de statistieken van de afgelopen maand, je meest ‘retweeted’ berichten, je geografische impact, je beste volgers en je favoriete thema’s. Deze informatie kan je ook via andere websites naar voren halen, maar Tweetsheet plaatst ze allemaal bij elkaar op één mooi, weergegeven pagina. Je beste volgers is ook leuk om eens te zien. Het toont je wie jouw berichten het meest waarderen en ‘retweeten’.  Het voordeel hiervan is dat anderen meer over jou leren en dat je zelf inzicht krijgt over je gebruik op Twitter.

Nog een leuke extra voor fans. Kijk eens naar de vogel op de website van Tweetsheet. Het is een mini-versie van het spel ‘Angry Birds’ met de Twitter vogel er in.

By | 2017-10-18T09:57:38+00:00 november 4th, 2011|twitter|1 Comment

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.

One Comment

  1. Ducksmobiel 7 november 2011 at 18:05

    Linkje naar Tweetsheet:
    http://vizify.com/tweetsheet/

Comments are closed.