Titel tags SEO tips

//Titel tags SEO tips

Titel tags SEO tips

seo_plaatjeOp zoek naar een snelle manier om je pagina rankings te verbeteren?  Neem een kijkje op je titel tags. Een titel tag is de tekst die normaal gesproken op  het browser venster  getoond word. Titel tags zijn de meest belangrijke SEO tags voor je website.  Voor de meest zoekmachines  is de maximale lengte van een titel tag die weergegeven kan worden tussen de 60-70 tekens. Als jouw titel tag meer dan 70 tekens heeft dan zal jouw titel ingekort worden tot 70 tekens op de zoekresultaten pagina.

Zoekmachine “spiders” gebruiken deze titel tags als de belangrijkste bron om het onderwerp van de pagina te bepalen. “Spiders”en “bots” onderzoeken de titel het onderwerp van de pagina. Dit is een goede reden waarom het altijd goed is om de sleutelwoorden in de titel van de pagina te gebruiken.

Herinner dat de tekst inbegrepen in de titel-tag ook de tekst is die in de ZMRP (zoekmachine resultaat pagina) zal verschijnen als een pagina link waarop gebruikers zullen klikken om je webpagna te bezoeken.  In feite, alleen door de titel-tags van jouw pagina’s vast te stellen kun je vaak snelle en aanzienlijke verbeteringen gegenereerd in je rankings.

Bijvoorbeeld,  stel je dat je een blog hebt waarop je alles bespreekt over titel tages en SEO tips. Je hebt besloten dat de meest belangrijke sleutelwoorden voor jouw website “titel tags”  en  “SEO tips” zijn. In dit geval, is een pagina titel die gebruik maakt van de termen “titel tags SEO tips” zeer relevant voor het blog. De zoekspiders zullen jouw website doorzoeken en omdat de titel het eerste is dat zij zien, zullen de spiders het “lezen” en koppelen aan de rest van de content.

Zoek-SpidersZe zullen de rest van de pagina onderzoeken en sleutelwoorden vinden die in andere plekken van de pagina gebruikt worden om vast te stellen hoe relevant de titel is voor de rest van de inhoud. Als de inhoud, heading en titel-tag betrekking hebben met elkaar dan kun je meteen aan de slag! Dit is de reden waarom het zo belangrijk is om je te richten op de meest relevante sleutelwoorden voor  in de titel-tag.

Volg hetzelfde proces voor al je pagina’s en zorg ervoor dat je unieke titels creëert die relevant zijn voor elke pagina,  probeer sleutelwoorden niet te overlasten ( keyword stuff). Dit verbetert de effectiviteit van de tags en zal de zoekmachine-rankings verhogen voor jouw sleutelwoorden.  Hoewel je home-pagina voor meer dan 20 of 30 verschillende sleutelwoord combinaties zou kunnen verschijnen, worden alleen twee of drie sleutelwoord zinnen inbegrepen te zijn in de titel.

Belangrijk bij SEO is dat de basis goed is. Vanuit een juist opgezette basis kan je verder uitbreiden, zonder daar veel geld voor te moeten uitgeven.

By | 2017-10-18T09:57:36+00:00 november 15th, 2011|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.