SumUp heeft American Express en Groupon investering gekregen

/, Internet Marketing/SumUp heeft American Express en Groupon investering gekregen

SumUp heeft American Express en Groupon investering gekregen

SumUp is weer een stukje verder met het in de markt zetten van haar mobiele betalingssysteem. SumUp maakt het voor ondernemers mogelijk om betalingen van betaalkaarten via de smartphone of tablet te accepteren. Bedrijven kunnen op deze manier betalingen van klanten aannemen die betalen met bijvoorbeeld credit of charge cards van American Express. Eind mei van dit jaar werd bekend dat American Express en Groupon een investering hebben gedaan in SumUp. Het bedrijf heeft via een tweede investeringsronde nu een investeringskapitaal van meerdere miljoenen euro’s bij elkaar gehaald. De kapitaalinjectie van American Express en Groupon is vooral bedoeld om nieuwe markten te openen en de leiden de technologische positie van SumUp verder te versterken.

internet-marketing-nederland-sumup-big

Betalingen accepteren via een smartphone
De consument is gewend geraakt aan het doen van digitale betalingen in webshops. In veelsupermarkten, cafés en winkels worden debitcards en creditcards standaard geaccepteerd en gepromoot als favoriet betaalmiddel. De consumentheeft steeds minder contant geld in de portemonnee .Vaak wordt er al vanuit gegaan dat in een restaurant of bij een festival ook met een betaalkaart of met een creditcard kan worden afgerekend. Bedrijven als SumUp maken het voor kleine ondernemers mogelijk om met een smartphone, zoals de iPhone, kaartbetalingen te accepteren. Ondernemers die zich aansluiten bij SumUp krijgen een kastje die ze aan hun smartphone of tablet aansluiten. Door een app te downloaden kan al worden begonnen met het incasseren van transacties. De ondernemer betaalt enkel een klein percentage van de transactie en hoeft geen service fee of abonnementskosten te betalen aan SumUp.

Mogelijkheid voor kleine ondernemers 
SumUp is vorig jaar ook in Nederland op de markt gekomen en biedt steeds meer concurrentie aan bedrijven als Payleven en iZettle. Ook PayPal heeft plannen om zijn Point-of-Sale dienst in de Nederlandse markt te introduceren. De diensten van SumUp zijn vooral interessant voor kleine ondernemers die vanwege logistieke beperkingen geen elektronisch betaal systeem kunnen onderhouden.  Seizoensgebonden verkopen en marktlieden hebben vaak geen of beperkte mogelijkheden om elektronische betalingen te accepteren. Door een smartphone of een tablet mee te nemen en deze als kassa in te zetten, kan door elke ondernemer overal elektronische betalingen worden ontvangen. Dit is niet alleen handig, maar ook veilig. American Express en Groupon hebben al aangegeven dat zij de visie van SumUp delen om kleine ondernemers te helpen en te stimuleren. Met de services van SumUp voorzien de investeerders dat kleinere ondernemers meer omzet kunnen binnen halen.

By | 2017-10-18T07:31:58+00:00 juni 24th, 2013|blog, Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.