StumbleUpon verdubbelt zijn gebruikers in 16 maanden naar 20 miljoen

//StumbleUpon verdubbelt zijn gebruikers in 16 maanden naar 20 miljoen

StumbleUpon verdubbelt zijn gebruikers in 16 maanden naar 20 miljoen

StumbleUpon is een webservice waarvan sommige mensen zeggen dat het meer verkeer genereert naar andere websites dan Facebook. De website heeft nog niet veel bekendheid gekregen in de media. Maar aan de hand van de gebruikersdata, dat de website beschikbaar heeft gesteld, is te zien dat binnenkort het grote publiek kennis zal maken met deze webservice.

StumbleUpon is een website dat voor elke gebruiker op zoek gaat naar websites, video’s, artikelen etc. die passen bij de interesses, hobby’s en referenties van vrienden van de gebruiker. De website verzamelt deze informatie en biedt die aan de gebruiker aan. De intentie van StumbleUpon is dat de gebruiker niet meer op zoek hoeft te gaan naar het nieuws, maar dat het nieuws naar hem of haar toe zal komen.

In de afgelopen 16 maanden is het gebruikersaantal verdubbelt. Ze hebben nu 20 miljoen gebruikers. En deze gebruikers bekijken 1 miljard webpagina’s per maand.

De groei van de website hangt wellicht samen met de verdubbeling van het personeelsbestand van 40 naar 80 personen en de lancering van hun mobiele applicaties. Vanaf augustus 2010 heeft het bedrijf applicaties ontwikkelt voor de iPhone, iPad en Android met behulp van $ 17 miljoen dat ze afgelopen maart bij elkaar kregen.

“Er is net een jaar voorbij. We zijn van alleen aanwezig te zijn op je laptop naar een nieuwe groep van personen gegaan die het alleen op hun telefoon gebruiken. Zij weten niet eens dat StumbleUpon een website is,” vertelt Garrett Camp, directeur van StumbleUpon. “Volgend jaar gaan we net zoveel aanwezig zijn op telefoons als we aanwezig zijn op computers.”

De 20 miljoen gebruikers van StumbleUpon zijn natuurlijk nog lang niet te vergelijken met andere populaire social media netwerken waar het tussen probeert te komen. Tumblr heeft 31 miljoen blogs, LinkedIn heeft meer dan 100 miljoen gebruikers, Twitter heeft al 200 miljoen leden en Facebook heeft 800 miljoen gebruikers.

Maar het is erg waarschijnlijk dat deze vernieuwende webservice ooit tussen deze andere netwerken in komt te staan.

By | 2017-10-18T09:58:42+00:00 oktober 13th, 2011|Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.