Sommige SEO’s Kun Je Beter Vermijden

//Sommige SEO’s Kun Je Beter Vermijden

Sommige SEO’s Kun Je Beter Vermijden

SEO (zoekmachine optimalisatie) kan ervoor zorgen dat het verkeer op een website
toeneemt. Wanneer je het advies van een expert opzoekt, is het verstandig je
goed te oriënteren. Helaas is de ene SEO ‘expert’ de andere niet. Met welke SEO
ga je aan de slag en met welke vooral niet? Wij hebben een aantal adviezen
verzameld en voor je op een rijtje gezet.

De Grote Woorden/Afkortingen SEO

Soms betrapt deze SEO zichzelf op het gebruiken van jargon wat boven de hoofden van zijn
cliënten uitstijgt. Deze SEO experts verstaan hun vak, maar missen de
vaardigheid om dit effectief te communiceren naar hun klanten. Wanneer de klant
een lege blik op het gezicht heeft, begrijpt hij of zij waarschijnlijk iets
niet.

De Sprankelende, White Hat SEO

“White hat” (ethisch hacken) is algemeen geaccepteerd binnen SEO. Desondanks zijn er
SEO’s die beweren om morele redenen weinig aan linkbuilding te doen. Zij
verbergen zich achter de term “White Hat”. Deze SEO’s begrijpen linkbuilding
vaak niet of willen er de tijd en energie niet in steken. Natuurlijk zijn er
genoeg Grey/Black hat manieren om links op te zetten, maar andere linkbuilding
methoden, zoals het voorleggen van persberichten, het creëren van kwalitatieve
linkbait etc., zijn legitiem en geweldig voor SEO.

De Voormalig Conversie Expert SEO

De Conversie Expert SEO is zeldzamer. Deze SEO’s vergissen zich in het idee dat de
gebruikerservaring sterk verbonden is met SEO. Zij presenteren zich dikwijls
als “Internet Marketeer”, maar hebben het alleen over conversie en design. Het
idee om verkeer op de website te vergroten komt nauwelijks in hun denkwijze
voor.

De Zelf-Benoemde Social Media Expert

De social media expert was wellicht een SEO die werd gegrepen door de hype van
social media. Hij vertelt de wereld dat hij een Social Media Expert is omdat
hij weet hoe Facebook en Twitter werken. Dit type SEO spreekt regelmatig over
“viraal gaan”, al heeft hij of zij geen idee hoe dat te doen. Jammer genoeg
meet deze SEO zijn effectiviteit met het aantal volgers en vrienden die hij of
zij verzamelt.

 Het ICT Mannetje

SEO is een ICT ding, toch? Niet dus. De aanwezige ICT’er binnen het bedrijf denkt dat
SEO onder de ICT afdeling behoort omdat het over algoritmes en codes gaat. Voor
SEO heb je inderdaad iemand nodig met een stukje HTML kennis, maar het zou
onder de marketing afdeling moeten vallen en nog specifieker onder een “Search
Team”.

De Slechte Grammatica Offshore SEO

Er zijn genoeg e-mails en opmerkingen vol slecht vertaalde grammatica. Vraag jezelf af
of je echt wilt samenwerken met iemand die een vertaaltool gebruikt voor jouw
trefwoord onderzoek. Deze SEO’s zijn misschien goedkoop, maar weinig effectief.

De Black Hat SEO

De Black hat SEO moet ten alle tijden worden vermeden. Hij zorgt misschien voor snel
resultaat, maar die resultaten zullen vlug teruglopen wanneer Google de
spam-achtige tactieken rondom je website ontdekt. Black hat SEO’s zullen altijd
de gemakkelijke weg kiezen en doen vaak meer kwaad dan goed.

De Slechte Link Aanvrager

Er was een tijd waarin 3-paden link uitwisseling de nieuwe rage was in linkbuilding.
Degene die tegenwoordig nog naar dit type link uitwisseling vraagt loopt helaas
achter op de feiten. Veel SEO’s die deze uitwisselingen aanvragen, vragen om
een link vanuit je hoofdpagina en bieden je slechts een miserabel linkje op de
links pagina van de website van één van hun connecties.

 

Als jullie nog aanvulling hebben hoor ik het graag.

By | 2017-10-18T09:57:36+00:00 november 11th, 2011|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.