Social Media Workshop 23 november, Rosmalen.

//Social Media Workshop 23 november, Rosmalen.

Social Media Workshop 23 november, Rosmalen.

Social-media-workshop-rosmalenStefan Rooyackers spreekt voor een grote groep starters op de startersdag in Rosmalen over Social Media.

Stefan Rooyackers is directeur van Internet Marketing Nederland die onder andere de volgende social media websites hebben

http://www.nederlandinternet.nl – platform met vraag en aanbod social media producten en diensten

http://www.crowdhypotheek.nl  – Hier worden hypotheken verkocht zonder bank maar met spaarders alles via notaris en kadaster.

http://www.letsusconnect.net – een schil om Facebook en LinkedIn heen om snel vrienden en connecties te krijgen in je eigen land en sector.

Door de opkomst van social media stijgt de macht van de klanten c.q. het volk.  De klant is niet langer alleen koning maar kan zich als dictator opstellen. Grote ondernemingen weten dit en monitoren de social media platforms en trachten klanten als kleine brandjes in de kiem te smoren. Het volk is immers via social media in staat om niet alleen regelingen te laten vallen maar ook bedrijven. Groot en klein.

Social media komt uit Amerika opzetten en is daar een rage. Je kunt niet meer zonder. Goede social media consultants zijn onbetaalbaar. In Europa is het nog niet zo ver. Echter er is toch een reden om vandaag al te beginnen met social media. De integratie tussen google.nl (SEO) en social media gaat er voor zorgen dat je straks simpelweg geen bezoekers meer krijgt van Google als je niet actief bent op social media.

Een filmpje van Google toont dit aan. De opkomt van Google + zal dit alleen nog maar versnellen.  Het wordt dan nog lastiger om in de top 10 van Google te komen. Immers je moet dan meer Likes / +1 / Share etc hebben dan de top 10 sites. Deze krijgen echter gratis veel bezoekers van Google en dus  zullen daar de likes etc snel stijgen zodat ze nog steviger in de top 10 staan.

Is social media complex?

social-media-soortenIk wil eerst al degene die roepen “Maak even een Twitter account aan en je zit op social media” wakker schudden. Er zijn meer dan 100.000 social media platforms verdeeld over landen en doelgroepen. Daarnaast bestaat het social media uit meerdere vakgebieden zoals microbloggen, video marketing, livestream, livecast  bookmarken, fora en sociale netwerken.
Desondanks hoeft social media niet zo complex te zijn. Voorwaarde is dat je weet wat je wilt bereiken.

Wat kan ik bereiken met Social Media?

In feite moet dit een afgeleide zijn van je businessplan, marketingplan en internetmarketingplan. Maar in 50% van alle gevallen gaan bedrijven social media bedrijven zonder een plan. Dit kan goed gaan. Het is in ieder geval wel beter om iets op papier te zetten. Bij een grotere organisatie zullen de doelstellingen per afdeling verschillend zijn, en dus de instrumenten om dit te realiseren.

Naast lead verkoop kunnen branding, concurrentie analyse, co-creatie, personeel zoeken of screenen doelstellingen zijn.

Het sneeuwbal effect

Een grote sneeuwbal maken is lastig. Je moet de techniek kennen, opnieuw beginnen als hij breekt en daarna een lange tijd duwen. Dat geldt ook met het starten op social media netwerken. Het verschil is echter dat de sneeuwbal van de helling rolt. Indien je netwerk er eenmaal staat komen nieuwe volgers of vrienden vanzelf. Tel daarbij het zoekmachine effect op en de bal gaat steeds harder rollen.

Starter

startersMogelijk ben je nog niet toe aan echt aan de slag te gaan met social media. Dan zijn er toch een aantal zaken die je het beste vandaag nog moet regelen. Indien je actief bent op social media gebruik dan beheerstools om tijd te sparen.

In het tweede deel van de presentatie werd stilgestaan op de top 7 social media platforms: LinkedIn, Youtube, Hyves, Google+, Foursquare, Twitter en Facebook.   We hebben een (tijdelijk) kosteloze workshop van 1 middag waarin je leert een internet marketing strategie met social media te realiseren. Ga daarna de diepte qua kennis alvorens echt aan de slag te gaan. Het is beter om een platform eerst heel goed op te zetten en dan pas de volgende in plaats van allemaal half.

 

presentatie

http://youtu.be/fg5GY_HAQag

 

 

 

By | 2017-10-18T09:57:34+00:00 november 25th, 2011|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.