Social media voor bedrijven

//Social media voor bedrijven

Social media voor bedrijven

Internet is pas sinds de laatste jaren echt een groot medium geworden. Denk aan alle filmpjes die we op Youtube kunnen bewonderen of het laatste nieuws kunnen lezen voordat er praktisch iets is gebeurd. Het is zelfs zo erg dat wanneer Blackberry problemen krijgt met de internetverbinding, de hele wereld op zijn kop staat en zelfs Blackberry een trending topic is op Twitter! Doordat er zoveel mensen actief zijn op social media is het juist voor bedrijven aantrekkelijk om zo hun naamsbekendheid te vergroten.

Geld verdienen met TwitterAls afgestudeerde op het gebied van social media zie ik vaak dat bedrijven wel heel leuk aan de trend mee willen doen, maar vervolgens hun hele sociale platform links laten liggen. Ik weet niet of men denkt dat je op deze manier zorgt voor naamsbekendheid. Ik geloof dat iedereen toch wel kan inzien dat dat niet gaat gebeuren tenzij je er actief mee bezig bent.

Het is een kwestie van zorgen dat je snel antwoord, je negatieve reacties op jouw bedrijf oppakt en erop reageert, je acties of kortingen aankondigt en leuke feitjes en weetjes doorstuurt. Wanneer jij effectief meedoet op de sociale netwerken zullen anderen jou interessant vinden om te volgen en zo wordt jouw naamsbekendheid vergroot.

Appeltje eitje zul je eigenlijk zeggen. Maar schijnbaar vinden bedrijven het toch nog steeds moeilijk om effectief gebruik te maken van de sociale netwerken. Nu las ik op Twitter een actie. Het boek van Stefan Rooyackers ‘Geld verdienen met Twitter’ is tot en met 29 november gratis te downloaden. Ik heb het gedownload en ik moet eerlijk zeggen dat het een heel handig boek is om de basis van Twitter te ontdekken en het optimaal gebruiken als marketingtool.

Je kunt het boek gratis downloaden door deze actiecode toe te voegen:  lcjhyvsc  ga naar www.nederlandinternet.nl

 

 

By | 2017-10-18T09:57:35+00:00 november 21st, 2011|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.