Social media voor B2B

Social media voor B2B

Social media wordt steeds vaker ingezet in de business-to-consumer sector. Maar ook in de business-to-business sector biedt social media mogelijkheden. In dit artikel een infographic  die het gebruik van social media in de B2B sector in kaart brengt. (bron: Column Five en Marketo).

B2B op LinkedIn

Dit jaar geeft 93% van de B2B-marketeers aan op LinkedIn actief te zijn. In 2010 was dit percentage nog 83%. De B2B marketeers zijn het meest actief op de social media platforms Facebook (87%), LinkedIn (87%) en Twitter (84%). Ook geven zij aan zich graag te willen verdiepen in de mogelijkheden van Google Plus (70%) en weblogs (59%).

Voordelen social media

Toename van bekendheid (85%) en websitebezoeken (69%) zijn de meest genoemde redenen voor het toepassen van social mediamarketing door B2B-professionals. Andere voordelen die genoemd worden zijn het genereren van Leads (58%), een betere positie in zoekmachines (55%) en betere verkoopresultaten (40%).

Voor meer informatie, bekijk onderstaande infographic:

 

By | 2017-10-18T09:55:49+00:00 juli 23rd, 2012|Facebook, google, Google Plus, Infographics, LinkedIn, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.