Social Media strategie cursus, een wijze les!

/, Google Plus, LinkedIn, Social Media, twitter/Social Media strategie cursus, een wijze les!

Social Media strategie cursus, een wijze les!

5 september 2012, 17:00u, Eindhoven. Na 8 uur lang aandachtig te hebben geluisterd en tips en inzichten te hebben gedeeld zijn de deelnemers aan de Social Media Strategie-cursus weer een hoop kennis rijker.

Tijdens de cursus werden verschillende aspecten binnen de wereld van Social Media besproken, waaronder bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn. Niet alleen de mogelijkheden voor persoonlijk gebruik werden besproken; er werd vooral aandacht besteed aan de zakelijke mogelijkheden van de verschillende Social Media-kanalen.

De cursisten waren scherp: er was levendige interactie en een veelvoud aan vragen. Zo werd de vraag gesteld wat nu het daadwerkelijke verschil is tussen adverteren met Adwords en het adverteren op Facebook. Er werd duidelijk aan de hand van de cursusleider dat bij het adverteren op Facebook een veel duidelijkere doelgroep gekozen kan worden.

Toen de cursusleider over Google+ begon werd al snel duidelijk dat de meesten van de 40 deelnemers geen of weinig ervaring hadden met het medium. Er waren vooral vragen hoe het nu zat met de kringen in Google+. Een van de vragen hierover was of berichten naar alle kringen gaan of dat je deze zelf uit kunt zoeken. Het werd snel duidelijk dat degene die het bericht post zelf kan bepalen welke kringen dit te zien krijgen; degene die post bepaalt dus.

Een ander medium dat ruim aan bod kwam was Twitter. Veel mensen kenden het wel, maar zagen nog niet in hoe zij het in zouden kunnen zetten voor hun organisatie. Al snel werd gevraagd hoe veel berichten je dan moet posten per dag. Het antwoord van de cursusleider: met 2 à 3 goed getimede en goed geschreven tweets kom je een heel eind.  Een belangrijke was wel dat er goed bekeken moet worden wanneer de doelgroep het meest actief is.

Na 8 uur lang vol vragen, tips, opmerkingen en discussies kwam er alweer een einde aan de cursusdag.
Bedankt aan alle cursisten voor een geslaagde dag!internet-marketing-nederland-social-media-strategie-cursus-een-wijze-les

Wilt u ook meer leren over de zakelijke mogelijkheden van Social Media? Of wilt u leren hoe u uw website moet optimaliseren voor de zoekmachines? Of hoe u kunt adverteren op Google? Neem dan deel aan één van onze cursussen!

Klik hier voor meer informatie over onze cursussen.

Wilt u liever op uw eigen tempo leren hoe u bijvoorbeeld Social Media kunt inzetten voor zakelijk gebruik? Neem dan eens een kijkje op de Internet Marketing Nederland Academy!

Klik hier voor meer informatie over de Academy.

By | 2017-10-18T09:55:44+00:00 september 7th, 2012|Facebook, Google Plus, LinkedIn, Social Media, twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.