Social media revolutie 2011

/, Internet Marketing, Social Media, twitter/Social media revolutie 2011

Social media revolutie 2011

Dat we niet meer om Social media heen kunnen is ondertussen wel duidelijk. Steeds meer bedrijven en organisaties gaan social media gebruiken om te communiceren met hun klanten en gebruikers. Waarom is social media in zo’n relatief korte tijd uitgeroeid tot wat het vandaag de dag is ( morgen is het nog groter )? Dit heeft grotendeels te maken dat 50% van de wereld bevolking onder de 30 jaar is.

gadgetology_031510_chart4Nu zijn er natuurlijk ook hele bevolkingsgroepen die niet de mogelijkheid hebben tot het internet, maar we kunnen er wel van uitgaan dat de jongere mensen veel sneller nieuwe technologieën oppakken en gaan gebruiken. Door deze social media revolutie zijn er in korte tijd een aantal zaken flink veranderd.

 

 

social-media

Zo heeft Facebook per week meer verkeer dan Google. Eén op de vijf stellen ontmoeten elkaar online, bij homoseksuelen is dat aantal zelfs drie op de vijf stellen. Als je vroeger met vakantie ging bleven de pikante verhalen binnen je vrienden groep, tegenwoordig staat het al op alle social media platformen voordat je thuis bent.

Het schoolbord verdwijnt, kinderen leren vanaf de Ipad en als Facebook een land zou zijn, komt het op de derde plaats met de meeste inwoners. Internationale social media is alleen nog niet welkom in China, als dit ooit wel een keer gaat gebeuren zal de groei explosief toenemen.

Elke seconde komt er een nieuw lid op Linkedin. Lady Gaga, Justin Bieber en Britney Spears hebben meer Twittervolgers dan de complete bevolking van Zweden, Israel, Griekenland,Chili, Noord-Korea en Australië. 50% procent van het mobiele internetverkeer in Engeland is voor Facebook, stel je eens voor wat dit kan doen met slechte productervaringen. Hele bedrijven kunnen met de grond gelijk worden gemaakt door de kracht van social media.

De jonge generaties kennen E-mail al niet meer, sommige universiteiten zijn al gestopt met het uitdelen van hun universiteit e-mailaccounts omdat studenten veel meer gebruik maken van social media om gegevens uit te wisselen. E-books hebben de verkoop van echte boeken al overstegen. Social gamers zullen tegen 2013 voor 6 biljoen dollar aan virtuele spullen kopen op het internet.

Youtube komt op de tweede plaats als grootste zoekmachine en als wikipedia een boek zou zijn, zal het 2,25 miljoen bladzijden hebben en het zal je 123 jaar kosten om alles te lezen. 93% van alles marketeers gebruikt social media om reclame te maken.

Deze revolutie is een vrachttrein die niet meer te stoppen is, mijn mening is dan ook: “Stap in voordat hij je station voorbij gereden is, want de kans is heel groot dat je concurrent wel op tijd is in gestapt”.

By | 2017-10-18T09:58:53+00:00 september 22nd, 2011|Facebook, Internet Marketing, Social Media, twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.