ROI van Facebook en Twitter (infographic)

/, Infographics, Internet Marketing, Social Media, twitter/ROI van Facebook en Twitter (infographic)

ROI van Facebook en Twitter (infographic)

Hoe bepalen marketeers de ROI (return on investment) van social media? Dit is een veelgestelde vraag door CEO’s en winkeleigenaren die marketeers uitdaagt om de waarde van social media te bewijzen. Veel CEO’s (77%) denken dat social media het uiteindelijke doel niet verwezenlijkt, namelijk keiharde sales maken.

Onderstaand is een infographic (bron: InventHelp), die een aantal interessante en recente polls en mini cases bevat die de ROI van social media laten zien. Edible Arrangements zag bijvoorbeeld een verdubbeling van het aantal verkopen na een Facebook campagne!

Infographics hebben een krachtig viraal effect. Wordstream heeft 2 infographics gemaakt en 2000 likes ontvangen, 1200 tweets en honderden of leads die tot een verkoop geleid hebben.

Bekijk onderstaande infographic voor nog meer informatie:

By | 2017-10-18T09:55:52+00:00 juli 10th, 2012|Facebook, Infographics, Internet Marketing, Social Media, twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.