We hebben een aantal Facebook onderdelen uitgelicht waar het netwerk mee aan het experimenteren is.

Het waarderen van locaties

Ten eerste is het voor sommige gebruikers op dit moment mogelijk om locaties te kunnen waarderen. Dit werkt op een vergelijkbare manier als het waarderen van applicaties. Het  waarderen van locaties is op dit moment te zien als een blok met de titel ‘Rate these places’ in de rechterkolom. In dit blok worden plaatsen getoond die vervolgens gewaardeerd kunnen worden door middel van een aantal sterren te kiezen. Een screenshot van het blok wordt hieronder weergegeven.

nederland_internet_1facebook_waarderen_locaties

Nieuw type advertentie

Ondertussen kunnen een aantal gebruikers van Facebook advertenties zien in het nieuwsoverzicht die voorzien zijn van het label ‘Suggested Post’. Deze berichten worden getoond als er geen connectie is tussen de gebruiker en de adverteerder. Sponsored Stories bestaan al langer en worden getoond wanneer er een connectie tussen de gebruiker en de pagina van de adverteerder is, dit in de vorm van een like of als een andere vriend van de gebruiker dit heeft gedaan. Dankzij ‘Suggested Post’ kunnen adverteerders dus berichten promoten onder gebruikers die nog geen connectie hebben met het merk!

nederland_internet_2facebook_suggested_post

Aanstaande concerten

Nog een experiment heeft betrekking op concerten. In hun overzicht zien sommige gebruikers het blok met ‘Upcoming Concerts’ staan. Waarschijnlijk is het zo dat concerten die getoond worden gebaseerd zijn op locatie, interesses, beluisterde muziek en vrienden van de gebruiker. Nog niet helemaal duidelijk is het feit of het hier alleen over muziekconcerten gaat of ook over andere evenementen.

nederland_internet_3facebook_concerten