Real Time Marketing case wielrenner Johnny Hoogerland

/, Internet Marketing, Real Time Marketing/Real Time Marketing case wielrenner Johnny Hoogerland

Real Time Marketing case wielrenner Johnny Hoogerland

Hoe bedrijf je realtime (sport)marketing?

Internet Marketing Nederland (www.imnl.nl) draagt  de wielrenner Johnny Hoogerland een heel warm hart toe. Na zijn val in het prikkeldraad in de Tour de France is zijn strijdlust en doorzettingsvermogen  opgevallen.  Hij is uitgegroeid tot publieklieveling nr 1 van Nederland en misschien wel van Europa, dus een marketinginstrument.  Tijd voor een opvallende online campagne dus…!

Johnny Hoogerland is nu het uithangbord geworden van Vacansoleil, zijn sponsor. Maar hoe kun je dit nu op Internet gaan uitnutten?  Door realtime marketing ! Inspelen op wat er in de media gebeurt  en daar snel en ludiek op inhaken, zonder dat het commercieel wordt.  Zo bedacht Internet Marketing Nederland zijn pagina op facebook voor zijn wielerfans.  En, na 1 dag al lieten vele fans  persoonlijke berichten voor Johnny achter. Hartverwarmend allemaal.  Bekijk deze pagina maar eens www.facebook.com/JohnnyHoogerland

Je zult dan zien dat je als fan op een landingspagina binnenkomt  op zijn facebook , Je leest dan het volgende  “Gun onze held een leuke vakantie na de Tour de France”  De fan wordt dan vervolgens naar de site van Vacansoleil gestuurd om daar een vakantiebestemming voor Johnny te zoeken. Meer bezoekers voor  Vacansoleil dus en zeker  meer boekingen. Extra omzet dus!

Real Time Marketing

http://www.facebook.com/JohnnyHoogerland

Toen Internet Marketing Nederland deze actie onlangs voorstelde aan Vacansoleil, zag de marketingafdeling hiervan niet de toegevoegde waarde.   Jammer, maar voor Internet Marketing Nederland geen reden om deze ludieke campagne af te blazen. Sterker nog, juist nog verder te gaan en te promoten op het Internet.  Na een paar uur al meer dan 300 fans en duizenden zullen zeker nog gaan volgen. Vacansoleil zou op hun eigen pagina foto’s en nieuws kunnen plaatsen, twitter berichten kunnen tonen en de top 5 favoriete campgings van Johnny kunnen plaatsen. Of boek deze vakantie en krijg 10% retour als Johnny ook in Parijs nog in de bolletjestrui rijdt.

 

Internet  Marketing Nederland zal na afloop van de Tour de France de facebookpagina van Johnny Hoogerland teruggeven. Hij kan dan zijn fans persoonlijk gaan bedanken voor alle steun die hij gekregen heeft. En ja,  Vacansoleil zal van Internet Marketing Nederland de top 3 vakantiebestemmingen overhandigd krijgen.

Met binnenkort ruim 1 miljard gebruikers binnen Facebook,  wordt dit een groot marketing instrument waar veel bedrijven in geïnteresseerd zullen zijn, naast Google Adwords.  Hoe zet je nu een campagne op? Hoe ga je adverteren? Hoe bereik je je doelgroep en genereer je meer klanten en omzet? Internet marketing Nederland heeft de kennis om u daarbij te helpen. Goed voorbeeld is nu deze campagne van Johnny Hoogerland.

 

Deze campagne is bedacht door Wouter Fickinger en Stefan Rooyackers, de online marketeers van Internet Marketing Nederland.

 

By | 2017-10-18T09:59:32+00:00 juli 13th, 2011|Facebook, Internet Marketing, Real Time Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.