Plaats de Google +1 knop op uw site!

/, Internet Marketing, Nieuwsbrief, Social Media/Plaats de Google +1 knop op uw site!

Plaats de Google +1 knop op uw site!

Na de like-button van Facebook heeft Google begin Juli de “plus- één-button” geïntroduceerd. Ik kan u adviseren deze button op uw site te plaatsen. In dit artikel zal ik u aangeven wat de button precies inhoudt en waar Google de verkregen informatie voor zal aanwenden.
google-1-plus-button

 

Door op de button te klikken geeft u aan dat u dit artikel interessant vindt.
U ziet de teller dan verhogen.

Wat is de bedoeling eigenlijk van die +1 button?
Het werkt eigenlijk hetzelfde als de like-button van Facebook. Mocht u bepaalde informatie, foto’s enz. waarderen of in de gaten houden kunt u de like-button inschakelen. De +1 button van Google werkt op een vergelijkbare manier: U kunt uw sociale kring op de hoogte brengen van uw waardering voor een bepaalde pagina (en omgekeerd). Het idee is dat Google bij de zoekresultaten zowel de organische als betaalde, kan aangeven wat anderen van een zoekresultaat vinden. Daarbij willen ze zelfs namen, foto’s en geplaatste opmerkingen gaan opnemen, indien personen uit uw eigen sociale kring de betreffende pagina een +1 hebben meegegeven. Op termijn zullen de rankings ook door de +1 beïnvloed kunnen worden.

Maar hoe weet Google wie mijn vrienden zijn?
De vrienden bij Facebook kunt u zelf accepteren, dit ligt bij Google veel ingewikkelder.

Google scheid de sociale kring uit de contacten die we binnen de verschillende Google diensten hebben lopen. Bijvoorbeeld de lijst van de contactpersonen van Gmail. Omdat YouTube ook in handen is van Google kunnen ook de vrienden van het YouTube-kanaal worden meegenomen. Naast de informatie die Google zelf heeft over onze sociale contacten, kunnen ze ook diensten van derden aanwenden om te achterhalen wie met wie in contact staat. Een voorbeeld daarvan is Twitter. Omdat onze Twitter-volgers gewoon openbaar toegankelijk zijn, kan Google die informatie ook gebruiken. Bij Facebook en LinkedIn ligt dat lastiger: onze vrienden en connecties zijn alleen zichtbaar als we daar toestemming voor hebben gegeven. Tenzij we een openbaar profiel hebben, zal Google die informatie dus niet kunnen gebruiken.

By | 2017-10-18T09:59:30+00:00 september 13th, 2011|Google Tools, Internet Marketing, Nieuwsbrief, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.