Pinterest nu ook te beheren in WordPress met WP Pinner

//Pinterest nu ook te beheren in WordPress met WP Pinner

Pinterest nu ook te beheren in WordPress met WP Pinner

Een nieuw stukje “Neerland’s trots”. Twee Nederlandse developers, Wilco de Kreij en Mark Ramos, komen met een plugin, genaamd WP Pinner, waarmee je vanuit je WordPress-dashboard je Pinterest account kunt beheren.

De (gratis!) plugin is op dit moment nog in bèta maar de functionaliteit klinkt veelbelovend:

  • Statistieken voor al je pins (bijv., het aantal likes, clicks en repins)
  • Automatisch pinnen van je WordPress posts
  • Het tracken van posts buiten WordPress
  • Ondersteuning van meerdere Pinterest-accounts

Hieronder een promofilmpje voor de plugin.

Waarom is dat nu allemaal zo interessant? Waarom zou u zich moeten interesseren voor Pinterest voor uw organisatie?
Zie hieronder een aantal redenenen, mooi weergegeven in een infographic (klik op de afbeelding voor een groter formaat):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Let wel: er zijn een aantal dingen waaraan uw organisatie, of althans de content die u deelt op Pinterest, moet voldoen om Pinterest meer te laten zijn dan enkel een sterke backlink.

  • Visueel aantrekkelijke content
  • Toegankelijke content (dus geen ellenlange video’s of technische infographics)
  • Content die uw doelgroep naar uw online platforms (bijv., website, Twitter- of Facebook-account) trekt (pull marketing)
  • Content die niet overkomt als éénrichtingsverkeer (de zogenaamde push marketing)

Dus: gebruikt u WordPress en bent u actief op Pinterest, hou dan WP Pinner in de gaten.

(bron: Mashable)

By | 2017-10-18T09:56:27+00:00 mei 10th, 2012|Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.