Pagina optimalisatie / On Page Optimisation (SEO)

/, Nieuwsbrief/Pagina optimalisatie / On Page Optimisation (SEO)

Pagina optimalisatie / On Page Optimisation (SEO)

On Page Optimisation

Het optimaliseren van webpagina’s is een van de weinige SEO-technieken waar bijna iedereen in de SEO wereld het over eens is. Het heeft nut!

De “on page optimisation”  van uw website telt voor ongeveer 20% mee  in uw ranking. De overige 80% van uw ranking hangt af van de zogenaamde off page factors.

Het gekke aan dit alles is: de meeste pagina’s die ik tegenkom zijn niet 100% geoptimaliseerd. De meeste websites maken van nog geen 50% van de mogelijkheden gebruik. Er is een grote kans dat uw pagina ook bij deze groep behoord. Maar vrees niet. Ik zal het u uitleggen.

Ten eerste: Pagina optimalisatie is makkelijk!

Het enige waar u op het internet echte controle over hebt is uw website en de “on page optimalisatie” mogelijkheden die daar bij horen. U hebt hierdoor de mogelijkheid om 20% van uw ranking te bepalen dus maak er gebruik van!

Ik zal het u uitleggen door middel van 2 stappen.

  1. De SEO plugin

Het eerste wat wij onze klanten adviseren wanneer zij een nieuwe website opzetten is het installeren van WordPress, de SEO plugins en de “theme”. Wanneer je de velden van de SEO plugin invult bent u al goed op weg. Dit kost slechts een uurtje.

2. Relevante, Geoptimaliseerde content

Het tweede advies heeft te maken met de content (inhoud) die u maakt voor uw website. Als u zelf geen goede schrijver bent maakt u zich dan niet druk. Doe een aantal uur research naar het thema waarover u content wilt produceren, maak notities, en u zult zien dat het een stuk makkelijker wordt. Vervolgens gaat u schrijven met site optimalisatie in uw achterhoofd.

Als u echt een hekel heeft aan schrijven, of er simpelweg de tijd niet voor heeft, kunt u overwegen een tekstschrijver in te huren.  U verteld hem welke content u wilt en welke keywords u in de tekst wilt verwerken. Het werk wordt dan voor u gedaan.

Let er op dat u geen “rommel” gaat publiceren op uw website. Zorg voor goede, relevante content. Gespinde en minder relevante artikelen zijn leuk voor linkbuilding, maar niet voor de pagina optimalisatie van uw website.

Of u uw content nu zelf schrijft of laat schrijven, het moet leuk zijn om het te lezen voor echte mensen, en dus niet alleen voor google. U moet er wel aan denken dat u uw keywords verwerkt in uw content; Ik ga voor 3-5% “keyword density”. Keyword density is het aantal keer dat een keyword wordt genoemd in vergelijking met de overige woorden. Dit is erg belangrijk voor de on page optimisation.

Het belangrijkste is dat de content lekker weg leest. Ik ben al zo vaak op een site gekomen die helemaal vol gepropt staat met keywords waardoor de leesbaarheid minimaal werd. En wat doet de gemiddelde internetgebruiker dan? Juist! Wegklikken!

Een laatste tip. Als u iemand inhuurt om voor u te schrijven, zorg er dan voor dat u uw artikel door copyscape.com laat controleren. U typt gewoon uw URL in en deze site vergelijkt gratis voor u of de content op uw site ook ergens anders te vinden is.

 

By | 2017-10-18T09:55:47+00:00 augustus 16th, 2012|Internet Marketing, Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.