Overzicht laatste veranderingen doorgevoerd in de bekende social netwerk site’s

//Overzicht laatste veranderingen doorgevoerd in de bekende social netwerk site’s

Overzicht laatste veranderingen doorgevoerd in de bekende social netwerk site’s

In de afgelopen weken zijn er veel veranderingen doorgevoerd in de bekende social netwerk site’s. In dit artikel wil ik u inlichten over deze interessante veranderingen voor de zakelijke markt.

YouTube

Wanneer u video’s upload op uw YouTube-account kon u er, nadat ze erop staan, niks meer aan veranderen. Stel dat u de video graag wat korter wilt maken door het in te korten en het einde aan te passen? Of misschien wilt u wel dat de video begeleid wordt door de muziek die de boodschap van uw video versterkt?

U moest ook voor de bewerking van een video een eigen bewerkingsprogramma hebben. Maar YouTube heeft hier iets nieuw voor. Tegenwoordig is het mogelijk om op de website zelf uw eigen video’s te bewerken. Ook de video’s die u al op uw YouTube-account heeft staan.

Nog mooier is dat bij het bewerken van video’s die u al online heeft staan de reacties onder uw video blijven staan en het kijkaantal ook behouden blijft.

Het fijne hieraan is dat wanneer u snel uw video wil aanpassen dit nu snel en makkelijk kan. Misschien zijn enkele feiten die u aanhaalt in uw video veranderd of de muziek onder een filmpje is al jaren oud en begint te irriteren. Het is nu allemaal mogelijk!

LinkedIn

LinkedIn is de ideale website om uw zakelijke contacten te onderhouden. Het fijne aan dit platform is dat u niet elke dag lang met uw profiel bezig hoeft te zijn. Het is niet nodig om veel te updaten. Dit sociaal netwerk is vooral bedoeld om een uitgebreid zakelijk netwerk te creëren. En elke seconde maakt iemand ergens ter wereld een profiel aan!

Met dit zakelijk netwerk kunt u veel meer dan in eerste instantie verwacht wordt van een social netwerkplatform. U kunt zich aan melden bij verschillende discussie en praten met mensen in uw branche. Dit kost weinig tijd en de informatie die bij de uitwisselingen plaatsvinden is van onschatbare waarde. Mensen zijn op internet nou eenmaal veel guller met het geven van informatie. Op LinkedIn ligt het als het ware voor het oprapen.

De afgelopen maanden heeft LinkedIn een nieuwe advertentiemodule gelanceerd. Voor uw bedrijf is het nu mogelijk om te adverteren met uw eigen bedrijfslogo en tekstadvertentie. U kunt nu ook instellen dat de advertentie alleen getoond wordt aan LinkedIn-profielen die voor u relevant zijn en waarde hebben.

Foursquare

Niet iedereen is al op de hoogte van een van de nieuwste trends, namelijk ‘Location Based Services’. Op basis van de GPS-locatie van uw smartphone kunt u met bepaalde applicaties inchecken. Eén van de bekendere applicaties is Foursquare en Facebook Places.

Voorheen was het niet mogelijk om in te loggen met Foursquare op een evenement en met Facebook Places kan dit wel. Het gebouw en de locatie was wel terug te vinden op Foursquare. Maar evenementen waren dan niet te zien. Zeker bij belangrijke sportwedstrijden en concerten die veel mensen bezoeken en in de media besproken werd was dit een gemiste kans.

Uit het Amerikaanse Sport&LBS-rapport was de conclusie te trekken dat check-ins in de sportwereld vooral gedaan worden vanuit belevingsgerelateerde doelen dan locatiegerelateerde doelen.

Deze nieuwe toevoeging aan Foursquare zorgt er dan ook voor dat mensen nu ook gebruik gaan maken van het inchecken op evenementen. Dus heeft u een netwerkborrel op de locatie van uw bedrijf dan is dit nu mogelijk om aan te geven via Foursquare en geniet uw evenement automatisch wat meer bekendheid.

Foursquare heeft daarnaast ook een toepassing gelanceerd dat het interessanter maakt om Foursquare te gebruiken. Nu kunt u niet alleen inchecken op locaties en evenementen, maar ook kunt  u uw echte locatie kopen op Foursquare. Ze hebben een spel ontwikkeld aan de hand van monopoly.Net als bij dit spel ontvangt u bij ‘start’ een bedrag. Bent u de eerste op de locatie en checkt u daar in, dan is het nu mogelijk het gebouw of locatie te kopen. Nu bent u hier de eigenaar van en net als in het echte leven krijgt u huur als personen gebruiken maken van uw locatie. Personen die met Foursquare op uw locatie inchecken moeten u dus huur betalen. U kunt ernaast ook reclame maken voor uw gebouw of meerdere virtuele bedrijfspanden aanschaffen.

Dus wacht nu niet langer, koop voor de tweede maal uw pand, maar deze keer dus virtueel!

Twitter

Twitter heeft nu een eigen Twitter Analytics toepassing. In de eerste weken gaat een testgroep kijken of er eventueel nog iets aan verander moet worden. Dan voeren ze snel enkele verbeteringen door en wordt het openbaar gemaakt. Iedereen kan deze toepassing gratis gebruiken.

Bijna een jaar geleden, in november 2010, gingen de eerste geruchten rond over een eventuele analysetoepassing. En binnenkort kunt u er nu eindelijk gebruik van maken.

U kunt nu eindelijk de ROI meten van uw inspanning op Twitter. Ook een nieuwe update is de mogelijkheid om uw foto’s op te slaan en to do-lijstjes te maken op Twitter.

Facebook

Facebook heeft nu een nieuwe toepassing, BranchOut. Dit is een variant op LinkedIn. BranchOut zal het eenvoudiger maken om contact te maken met iemand die je al persoonlijk kent en nu kunt toevoegen aan uw zakelijke wereld.

Misschien kent u ze op persoonlijk gebied niet zo goed en heeft u geen weet van hun carrière. Door ze toe te voegen komt u dit allemaal te weten. De drempel voor het achterhalen van deze informatie is in principe weggehaald.

Nu kunt u kijken waar uw contacten werken, wat hun functie is en of er bij dat bedrijf vacatures open staan. Elke gebruiker heeft op zijn profiel alle informatie staan die u als bedrijf nodig heeft. De CV staat er op, de motivatie en ook de persoonlijk komt erin terug. Nog voordat u iemand heeft aangesproken, bent u al bergen informatie tegengekomen. Als bedrijf kunt u ook via Facebook nu op zoek naar geschikt personeel.

Nog een voordeel is dat Facebook internationaal werkt en op BranchOut dus ook vacatures van uit het buitenland te zien zijn.

Weblogs

In de afgelopen twee jaar is er een enorme ontwikkeling geweest in het gebruik van social media en social nieuwswebsites. Gebruikers van deze sites kunnen hun mening geven over de geplaatste onderwerpen, maar ze kunnen ook binnen hun eigen social media netwerk aangeven dat ze uw site goed vinden. Elke reactie onder één van uw artikelen zorgt ervoor dat uw blog beter gevonden kan worden en meer bezoekers trekt. Door deze ontwikkeling is het mogelijk dat uw site in een korte tijd een grote populariteit krijgt en hierdoor ook veel bezoekers ontvangt.

Dit wordt ook wel crossmedia genoemd. Hierbij gebruikt u een ander medium om deze naar jet juiste medium te leiden. De bovengenoemde platformen zijn hier uiterst geschikt. Wanneer u een interessant artikel op uw blog heeft, ga dan naar de bovenstaande platformen. Dan plaatst u een bericht met interesse opwekkende titel. Er onder plaatst u dan de link naar uw blog.

Om het eenvoudige te maken dat uw blog sneller gevonden wordt, kunt u deze aanmelden bij directories. Daarvan is de Open Directory Project de grootste en deze nemen we dan ook als voorbeeld. U moet uw site in een categorie plaatsen en hierdoor is deze wederom beter vindbaar in de zoekmachines. Voor een weblog is het belangrijk dat deze in een hoofdcategorie wordt geplaatst en niet in een subcategorie. Het aanmelden voor ODP kan hier, klik dan linksboven op URL aanmelden.

By | 2017-10-18T09:58:45+00:00 oktober 6th, 2011|Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.