‘Twitter for Business’ Online adverteren op Twitter

//‘Twitter for Business’ Online adverteren op Twitter

‘Twitter for Business’ Online adverteren op Twitter

twitter-follow-meRecentelijk heeft Twitter een geüpdate gids voor bedrijven gelanceerd. De gids is gericht aan bedrijven en adverteerders die op zoek zijn naar manieren om het meeste uit de ‘microsharing’ dienst te halen. De uitgebreide gids bevat informatie die bedrijven op weg helpt met online adverteren op Twitter. Het nodigt adverteerders uit mee te gaan op ‘een reis met de meest engagerende, innovatieve advertenties op het web’.

Alles rond Twitter wordt in de vernieuwde gids uitgelegd, van “what is Twitter?” tot de ‘Promoted Products’ en Analytics. ‘Promoted Products’ zijn advertentieproducten die ervoor moeten zorgen dat Twitter geld in het laatje krijgt. Alle Promoted Products (Promoted Tweets, Promoted Accounts, Promoted Trends) worden zeer goed uitgelegd en verklaard aan de hand van afbeeldingen. Twitter komt bovendien via de gids ook extra naar buiten met z’n nieuwste product ‘Advertiser Analytics’. Door deze deze analyse te gebruiken, krijgen adverteerders diepere inzichten in, zowel betaalde als niet-betaalde, activiteiten op Twitter. Daarvoor worden twee versies van Analytics aangeboden: ‘Promoted Products dashboard’ en Timeline Activity’.

Twitter heeft zich nu dus volledig opengesteld voor bedrijven en adverteerders. Het is nog even afwachten of de gids daadwerkelijk datgene zaldoen wat het belooft, maar het is een goede aanzet om van Twitter winstgevend bedrijf te maken.

Promoted tweets

Deze tweets waar uw bedrijf voor betaalt komen in de lijst met berichten van de gebruikers die u volgt.
Twitter heeft een aparte afdeling waar bedrijven terecht kunnen en kunnen beginnen met het plaatsen van advertenties op Twitter.
U gaat naar http://business.twitter.com/advertise/start/ en vult daar uw gegevens in. U begint met het invullen van uw bedrijf en Twitter gebruikersnaam. Daarna kunt u kiezen uit promoted accounts, promoted tweets en promoted trends.

Promoted tweets

Het gebruik van promoted tweets zorgt ervoor dat uw bereik groter wordt en u Twitter-gebruikers kunt bereiken die uw account niet volgen. Deze tweets zijn ook te zien in zoekresultaten. Deze komen dan bovenaan de pagina met zoekresultaten te staan. De promoted tweets komen bovenaan de tijdlijn van de volger te staan de volgende keer dat deze op Twitter komt. Gebruikers kunnen een promoted tweet gebruiken zoals een gewone tweet. Deze promoted tweets zien er niet anders uit dan gewone tweets. Onderaan staat een geel pijltje met ‘promoted by’.

Twitter-statistiek
Uw promoted tweets hebben meer impact wanneer u de tweet alleen in een bepaald geografisch gebied laat verschijnen (geo targeting). Zo komen de tweets alleen binnen bij de gebruikers die in hetzelfde gebied of land wonen als uw bedrijf.
U betaalt alleen wanneer iemand uw tweet gebruikt. Dit heeft ‘cost-per-engagement’ (CPE). Dus alleen als een gebruiker uw bericht retweet, op reply drukt of aan zijn of haar favorieten toevoegd betaalt u hiervoor. Het grote voordeel hierbij is dat veel mensen uw tweets zien, ook gebruikers die het bericht alleen lezen. Daar hoeft u niet voor te betalen.

Promoted trends

Met het maken van een trend zorgt u voor een conversatie en een verhoogde interesse in uw bedrijf of product, waarbij u de aandacht van de personen op Twitter trekt. Elke minuut van de dag worden er trends van dat moment op Twitter besproken. De meest besproken trends komen bij elke gebruiker recht van de tijdlijn te staan. Daarom is het belangrijk voor het verkrijgen van meer aandacht om een goede trend te creëren die gebruikers gaan overnemen en naar anderen door verspreiden.

Promoted account

Deze methode is uitermate geschikt om meer volgers voor uw profiel te krijgen. Dit kan nodig zijn als u een nieuw product of nieuw dienst heeft en deze onder de aandacht wilt brengen. Hiermee kan u uw aanwezigheid op Twitter mee versterken en een grote groep van Twitter-volgers opbouwen die een interesse in uw bedrijf hebben. Deze groep volgers zullen uw boodschap doortweeten en alleen maar versterken.
Een volger hebben op uw bedrijfsaccount is een signaal dat deze volger interesse heeft in uw producten of diensten. Anders zou hij of zij niet elk bericht van uw bedrijf willen lezen.

Een promoted account is te zien in zoekresultaten en komt te staan aan de rechterkant op de Twitter-pagina bij ‘wie te volgen’. Twitter zoekt welke profielen geschikt zijn en plaats het promoted account dan bij ‘wie te volgen’. Gebruikers komen zo in contact met nieuwe bedrijven, inhoud en personen op Twitter. Doordat Twitter de interessegebieden van gebruikers vergelijkt, komt uw promoted account op de juiste twitteraars terecht.

U kunt er ook voor kiezen in welk gebied of land het promoted account te zien zal zijn.
Nu vult u een schatting van uw maandelijks budget in en een schatting van de startdatum van de campagne. Dan kiest u het land waar het bedrijf zich bevindt en of uw bedrijf een non-profit organisatie is.
Daarna vraagt Twitter u wat contactgegevens over uzelf in te vullen. Daaronder is gelegenheid om Twitter wat extra informatie te geven over uzelf, reclamedoelstellingen etc.

Hieronder nog een infographic over 5 1/2 Twitter tip.

twitter infographic

By | 2017-10-18T09:58:43+00:00 oktober 11th, 2011|twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.