Onderzoek ‘likes’ op Facebook (infographic)

//Onderzoek ‘likes’ op Facebook (infographic)

Onderzoek ‘likes’ op Facebook (infographic)

Lab42 heeft onderzoek gedaan naar de manier waarop gebruikers denken over het ‘liken’ van merken op Facebook. In deze infographic is te zien dat 87% van de gebruikers merken ‘liked’ op Facebook.

De redenen waarom gebruikers merken ‘liken’ varieert. Sommige hebben het gevoel dat het merk naar hen luistert op Facebook. Vaak komt het voor dat een merk ‘geliked’ wordt omdat een vriend dit ook doet. De grootste reden is toch het krijgen van een korting of gratis spullen. De grootste motivatie om een ‘like’ ongedaan te maken is wanneer merken te veel berichten plaatsen, een andere reden is slechte ervaringen rondom het merk. Soms ‘liked’ men een merk niet omdat men zich er voor schaamt.

Nederland_internet_infographic_facebook_merken

 

By | 2017-10-18T09:55:42+00:00 september 25th, 2012|Facebook|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.