De nieuwe strategie van Hyves die ruim 2 maanden geleden werd ingezet, slaat aan bij de gebruikers.
”Maar het is nog te vroeg om te zeggen dat het een succes is”, zei topman Marc de Vries donderdag.
Hyves werkt nu samen met dagblad Sp!ts. De nieuwe strategie houdt onder meer in dat het Hyvesonderdeel Nu & Straks wordt verrijkt met content zoals polls en video’s.
Daarbij wordt vooral de nadruk gelegd op nieuws, entertainment en sport. Na de eerste maand waren er al zo’n 5 miljoen pageviews per dag.

Overname

De samenwerking is een logisch gevolg van de overname door de Telegraaf Media Groep (TMG) vorig jaar. Zowel Hyves als Sp!ts is onderdeel van TMG.
Hyves heeft momenteel 6,9 miljoen unieke bezoekers per maand. ”In onze hoogtijdagen lag dat aantal 14 procent hoger”, zei De Vries. ”Maar deze daling is niet meer dan logisch gezien de opkomst van andere social media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn.”

EK voetbal

Volgens De Vries was verandering van de strategie noodzakelijk. ”We zijn niet meer alleen op de wereld. Daarom gaan we Hyves verder uitbouwen als contentnetwerk.”
Tijdens de zomer gaat Hyves zich bijvoorbeeld richten op het EK voetbal in Polen en Oekraïne en de Olympische Spelen in Londen. Daarbij wordt onder meer samengewerkt met de sportredactie van De Telegraaf.

Bron: www.nu.nl