Zoals velen van jullie al wel gemerkt hebben, de videowebsite YouTube heeft een nieuw design voor de interface van de site doorgevoerd. De veranderingen kunnen door gebruikers als lastig beschouwd worden. Maar uit experimenten blijkt dat fans zich beter verbonden voelen met hun favoriete content en dat het nieuwe ontwerp abonnementen aanstuurt. Het nieuwe design doet misschien een beetje denken aan het design van Google+. Met het nieuwe design is nu vooral meer focus gelegd op de video’s zelf. De website oogt simpeler en schoner.

nederland_internet_youtube_interface

Gids

De belangrijkste vernieuwing is de abonnementen Gids. Deze is overal te vinden en toont je kanaalactiviteit aan je fans. De Gids kan geopend worden door op de knop te kikken die linksboven in beeld staat. Er is een overzicht van alle abonnementen te vinden, een knop om door alle kanalen te bladeren en de links: ‘Later bekijken’, ‘Weergavegeschiedenis’ en ‘Afspeellijsten’. De Gids is ook te vinden in de applicaties voor Android, iPhone, Playstation 3 en Google TV.

De informatie over de maker en de video zelf zijn is nu net zoals de opties om de video te waarderen, te ‘delen’ etc. onder de videospeler gebracht. Het standaard design van de videokanalen is niet aangepast. Dit kan misschien nog in de toekomst komen.

nederland_internet_youtube_interface