Vorige week heeft Google haar privacy-regeling verkleind naar één enkel document die voor alles Google-producten geldt.

Deze verandering heeft voor behoorlijk wat opschudding gezorgd. Microsoft zag haar kans schoon en heeft besloten deze opschudding verder te vergroten.

Frank X Shaw, Vice-president bedrijfscommunicatie bij Microsoft, heeft vandaag in een blog post laten weten dat de computer gigant komende week een aantal advertenties in Amerikaanse kranten gaat plaatsen. Deze advertenties zullen de boodschap hebben dat er ook nog een alternatief is naast Google.

Afgelopen week zijn er behoorlijk wat online discussies opgelaaid over het feit dat Google behoorlijk wat onwelkome veranderingen heeft doorgevoerd in haar populaire producten. Dit is wat Shaw er over zegt: ” You can see some of the concerns and worries about lack of choice and so on in these links. When we read the coverage last week, it was clear people were honestly wrestling with the choices that had been made for them and were looking for options or alternatives.”

Verder beweert Shaw dat de veranderingen die Google afgelopen week heeft doorgevoerd de situatie niet eenvoudiger maar juist moeilijker voor gebruikers maken. Daarbij richt hij zich vooral op het feit dat het nu lastiger wordt om je online documenten te beheren. Volgens hem werkt Microsoft op een vele eenvoudigere en veiligere manier. Het bedrijf werkt wel met het online (in de ‘cloud’) opslaan van je bestanden, maar net even wat beter dan Google, althans zo beweert Shaw.

Hieronder een afbeelding van de komende advertentie.

anti-google-advertentie