Marktleider door QR codes

//Marktleider door QR codes

Marktleider door QR codes

Zuid-Koreanen zijn volgens onderzoek een van de meest hardwerkende bevolking van de wereld. Mensen hebben weinig tijd om hun wekelijkse boodschappen in huis te halen. Supermarktketen Home plus wilden hierop inspelen. Hoe? Heel simpel. Door de supermarkt naar de consument toe te brengen.

Home plus vestigden op plaatsen waar dagelijks veel mensen komen – zoals in metrostations – posters met artikelen en daaronder een QR codes. Door de QR code van het gewenste artikel met een smartphone te scannen kan men tijdens het wachten op de metro zijn/haar boodschappen doen. Deze boodschappen worden nadat de consument klaar is met werken thuis bezorgd.

Door dit nieuwe concept dat Home plus heeft bedacht zijn ze binnen twee maanden niet alleen marktleider op online gebied geworden maar ook nummer twee offline.

Bekijk hieronder de video
http://youtu.be/nJVoYsBym88

By | 2017-10-18T09:58:56+00:00 september 14th, 2011|Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.