Laadtijd website is belangrijk! (infographic)

/, Infographics, Internet Marketing, Webdesign/Laadtijd website is belangrijk! (infographic)

Laadtijd website is belangrijk! (infographic)

Elke dag wordt er enorme hoeveelheden informatie uitgewisseld tussen mensen op het internet. Daarbij verwachten we dat het internet steeds sneller wordt. Soms worden pagina’s minder snel geladen vanwege een slechte verbinding. Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn? Dat wordt vandaag besproken in deze blogpost.

De laadtijd van een website kan grote consequenties hebben voor de vindbaarheid in zoekmachines en gebruikerservaring. Daarom is het belangrijk om hier aandacht aan te besteden. Vooral door de opkomst van smartphones en tablets worden consumenten kritischer.

Onderstaande infographic (bron: Online Graduate Programs) laat zien hoe belangrijk de online snelheid is. Google is goed voor dagelijks 3 miljard zoekopdrachten en 34.000 vragen per seconde. Een op de vier bezoekers haakt af als de pagina er langer dan 4 seconden over doet om te laden. Door de laadtijd van je website te optimaliseren kun je dus klanten winnen en (tevreden) houden.

Bij mobiele websites lijkt een snelle laadtijd nog belangrijker. Als een pagina er langer dan 10 seconden over doet om te laden, dan gaat de helft van de bezoekers weg. Daarnaast geeft 3 van de 5 internetgebruikers aan de site daarna niet meer te willen bezoeken. Deze cijfers laten zien hoe belangrijk het is dat er goed nagedacht wordt over de content die je plaatst op je website. We gebruiken steeds meer mobiele websites om informatie op te zoeken. Hoe hier dus rekening mee bij het ontwerp en de optimalisatie van de website!

Hieronder nog meer cijfers over de laadtijd van websites en de consequenties ervan:

By | 2017-10-18T09:56:24+00:00 juni 28th, 2012|google, Infographics, Internet Marketing, Webdesign|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.