Een tijdje terug werden we benaderd door Jivo of we misschien interesse hadden om de Jivo chat applicatie een tijdje gratis te gebruiken. Bij tevredenheid was er na deze periode de mogelijkheid om dit te verlengen tot een jaar, mits we er een artikel over zouden schrijven om het aan te bevelen.

Aangezien je dit nu leest, zul je begrijpen dat we tevreden waren, anders was er dit artikel er nooit gekomen. Wat extra leuk is dat we je hetzelfde aan kunnen bieden als dat ons is aangeboden: probeer het twee weken gratis uit en kijk of je het leuk vindt. En zo ja, schrijf een artikel erover en ook jij kunt er dan een jaar lang gratis gebruik van maken.

Is het een handige applicatie? Ja. Is het zo’n goede applicatie dat we er na het gratis jaar voor gaan betalen? Niet alleen overwegen we dat serieus, maar waarschijnlijk gaat het antwoord ja zijn. Ja, het is inderdaad zo’n goede applicatie.

Hoezo dan? Dat zal ik uitleggen. Het is vooral een hele handige en gebruikersvriendelijke applicatie. Iedereen heeft tegenwoordig vaak te maken met bedrijven en organisaties die men ergens voor nodig heeft, maar het is niet altijd makkelijk om ermee in contact te komen. Vaak is er geen direct telefoonnummer, als het er is, is dat alleen tijdens kantooruren en meestal zijn er meer wachtenden voor je. Soms is er een e-mail adres, maar soms ook niet en zul je het met het contactformulier moeten doen. Vaak wordt er een termijn genoemd waarin men contact met je opneemt, dat is soms enkele dagen. Ofwel, contact opnemen en wat je wilt regelen zo snel mogelijk in orde maken word je niet altijd even makkelijk gemaakt.

jivo-chat-logoMet Jivo Chat kun je het leven van je klanten aanzienlijk makkelijker maken. Wanneer klanten op je site komen, komt er automatisch – wanneer iemand van het team hiervoor beschikbaar is – een chat schermpje in beeld, met een geluidje zodat je aandacht hierop gevestigd wordt. De klant kan dan via de chat zijn of haar vraag stellen en meteen hierop een antwoord krijgen.

Je kunt je klanten dus beter helpen. Vaak komen deze pas als ze een klacht hebben, nu kunnen ze ook heel makkelijk met andere vragen komen die ze anders misschien niet hadden gesteld. We hebben gemerkt dat dit ook zorgde voor extra potentiële inkomsten. Klanten kwamen namelijk ook vaak met de vraag of bepaalde dingen mogelijk waren, vragen die we anders waarschijnlijk niet via de andere gebruikelijke wegen hadden ontvangen.

Erg fijn is dat het heel gebruikersvriendelijk is, het wijst eigenlijk zichzelf. Wanneer iemand wil chatten krijg je zowel een geluidje te horen als dat er (subtiel) visueel een melding van een bericht in beeld verschijnt. Wil je iets aanpassen, dan kun je dat ook heel gemakkelijk doen in de settings.

Het systeem houdt verder een archief bij van alle chats, dus als je nog een keer iets na wilt zoeken dan is dit geen probleem.

En wanneer iemand offline gaat zonder dat je hem hebt kunnen beantwoorden, kun je hem of haar je antwoord ook per mail doorsturen. Het antwoord in het chat scherm wordt dan automatisch naar het e-mail adres van de desbetreffende persoon gestuurd.

Tevens krijg je rapportages per mail over de mate waarin de chats beantwoord zijn.

Wanneer je aanmeldt voor de gratis proefperiode, dan krijg je al veel waar voor je geld. Wanneer je het, door middel van het schrijven van een stukje, kunt verlengen tot een jaar (gratis) krijg je meteen ook nog een upgrade naar de Pro versie. Dit houdt in dat er in plaats van één vijf agents tegelijkertijd ingelogd kunnen zijn.

Als je verder vragen hebt over de chat, worden de vragen door Jivo zowel per mail als via hun eigen chat erg snel beantwoord.

Kort samengevat: Jivo Chat is een hele handige chat applicatie die erg gebruikersvriendelijk is en die ik aan iedereen kan (en wil) aanraden.

Wil jij het ook voor twee weken kosteloos en zonder verdere verplichtingen proberen, met de mogelijkheid tot een jaar gratis verlenging indien je ook een stukje erover schrijft?

Gebruik dan onderstaande link:

GRATIS Jivo Chat