Japan wil toerisme stimuleren door middel van social media

//Japan wil toerisme stimuleren door middel van social media

Japan wil toerisme stimuleren door middel van social media

Het Japans Tourism Agency  is bezig met een voorstel om te kijken of social media bijdrage kan leveren aan het stimuleren van het toerisme in het land. Deze is namelijk flink gedaald na recente natuurrampen.

Bij dit voorstel wordt 10.000 gratis vliegtickets weggegeven voor reizen naar Japan en zijn bedoeld voor toeristen uit het buitenland. De winnaars die worden uitgekozen dienen een social media verslag te maken van hun reis.

Japan heeft het afgelopen jaar veel te verduren gehad, door natuurrampen waardoor het toerisme naar het land met 50  procent is gedaald. Met dit voorstel wil het bureau de toerisme sector een oppepper geven.

Of dit plan doorgaat is nog niet helemaal zeker. De Japanse regering moet het nog goedkeuren en daarnaast is het bureau nog opzoek naar een manier om 10 miljoen yen bij elkaar te krijgen om het project mee te kunnen financieren. Gaat alles door, dan kunnen belangstellenden in April 2012 online een reisplan indienen.

By | 2017-10-18T09:58:42+00:00 oktober 12th, 2011|Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.