Internet marketing succesformule

/, Nieuwsbrief/Internet marketing succesformule

Internet marketing succesformule

de-internet-marketing-succesformule

de-internet-marketing-succesformule

De Internet Marketing Succesformule

De Internet Marketing Succesformule is gebaseerd op een 160 pagina’s tellend rapport. We bekijken een enkele toonaangevende conclusies.

Het onderzoek vond plaats onder 25.000 bedrijven wereldwijd. De voorwaarde was dat deze bedrijven ten minste een jaar bezig waren met online marketing. Eerst een paar algemene conclusies uit dit rapport.

93% procent meldt dat ze winst maken met online marketing. 70% gaat nog een stap verder. Indien zij zouden moeten kiezen tussen online en offline marketing, zouden ze alléén nog met online marketing verdergaan. 60% geeft aan gebruik te maken van een extern internetmarketingbureau. Dit gebeurt vooral bij het adverteren. Tot slot gaven de bedrijven als gouden tip: geduld. Het is net als leren lopen. Geef jezelf 6 tot 12 maanden voordat je de wereld goed begrijpt. Internetmarketing is een vak.

recept-tot-succes

recept-tot-succes

Recept tot succes!

Van de succesfactoren die uit het onderzoek naar voren kwamen, is de volgende top 4 samen te stellen…

Veruit om nummer 1 staat het hebben van bijzondere content. Dit zorgt voor een hoge ranking in de zoekmachines.  Denk na voordat dat je iets doet. Ga niet op social media zonder een plan, et cetera.

Maak ook een internetmarketingstrategie. Ga niet zomaar zakelijk Twitteren zonder er goed over nagedacht te hebben. Je kan veel kapot maken.

Automatisering is net zoals bij offline bedrijven essentieel, vooral bij grotere ondernemers.

Tot slot staat “lef” in de top 4. Dit klopt, alle spelers die nu succesvol zijn hebben een flinke dosis lef getoond. Lef en automatiseren bespreken we nu even kort. Bijzondere content en strategie komen in de module “internet marketing strategieën ” aan bod.

lef

lef

Lef

Dit is terecht een top 4 succesfactor, en niet alleen voor online marketing. Dit geldt voor bijna alle ondernemers. Hierover valt uren te praten. Kijk eens naar deze oneliners en geef jezelf een cijfer van 1 tot 10 hoe goed je scoort. Scoor je een onvoldoende, dan adviseer ik je een bedrijfscoach te nemen of managementtrainingen te volgen.

informatie-zonder-implementatie=frustratie

informatie-zonder-implementatie=frustratie

Informatie zonder implementatie = frustratie!

Even een waarschuwing. Je weet nu dat je echt aan de slag moet om van jouw internetmarketing een succes te maken. Wij helpen je op weg, je moet het echter zelf doen. Ga je niet aan de slag na het volgen van de cursus, dan kan dit schadelijk zijn voor je geweten.

automatiseren-kleinere-bedrijven

automatiseren-kleinere-bedrijven

Automatiseren – kleinere bedrijven

De laatste succesfactor is het automatiseren van je online marketing. We maken een onderscheid tussen kleine ondernemers en de wat grotere. Een kleine ondernemer kan goed uit de voeten zonder veel automatisering.

Heb je nieuwsbrief-inschrijvingen, maak dan gebruik van een hulpmiddel voor het versturen daarvan. Mailchimp en Aweber zijn voorbeelden. Google even en je vindt er nog veel meer.

Google wil graag dat jij een sitemap op jouw website plaatst. Hierdoor weet Google meteen wanneer welke pagina het laatst bekeken is. Veel CMS-en zoals WordPress en Joomla hebben duizenden, veelal gratis plugins. Dit zijn handige programma’s die jouw website verbeteren. Kijk er eens naar!

Ook op het gebied van social media en zoekmachine-optimalisatie zijn er heel veel hulpmiddelen. Kleine ondernemers hebben aan gratis tools meestal genoeg.

automatiseren-grotere-bedrijven

automatiseren-grotere-bedrijven

Automatiseren – grotere bedrijven

Bij grotere bedrijven komt nog veel meer automatisering kijken. Deze bedrijven hebben meestal een eigen ICT-afdeling met de nodige expertise.

By | 2017-10-18T07:31:49+00:00 augustus 19th, 2013|blog, Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.