Internet Marketing Strategiedag

//Internet Marketing Strategiedag

Internet Marketing Strategiedag

Gisteren vond er weer een internet marketing strategie dag plaats op de locatie Rijswijk en we waren dit keer zo goed als volledig volgeboekt. Met maar liefs 38 deelnemers die variërend waren vanuit de communicatie, consultancy en ICT sector waren wij die dag van start gegaan. Ook waren er deze dag weer veel ZPPers en MKB ondernemers als deelnemers aanwezig, omdat dit voor hun natuurlijk de ideale mogelijkheid bood om hun eigen internetstrategie te kunnen gaan bepalen of eventueel bijstellen.

Binnen deze cursus wordt er vooral veel aandacht besteed aan hoe u uw bedrijf het beste kan positioneren binnen het steeds meer uitbreidende internet. Veel ondernemers en medewerkers worden binnen deze cursus de magie van social media en Google bijgebracht en worden er geleerd om hun eigen toepassing er binnen te vinden. We willen de deelnemers aan de hand van deze specifieke cursus vooral inspireren door de focus te leggen op hun eigen persoonlijke mogelijkheden.

Ondanks dat we dit keer beschikte over een groot gezelschap maakte Stefan Rooijackers de cursus toch nog steeds wel zo persoonlijk mogelijk door het bieden van antwoorden op de meest uiteenlopende vragen. Deze vragen waren bijvoorbeeld dan “Bepalen je pagerank punten ook je volledige page rank binnen Google?”waarop Stefan vervolgens uitlegt dat dit onderdeel slechts 1/3 van belang is voor het volledige pagerank systeem. Maar dit soort vragen worden natuurlijk gevolgd door een eventuele uitleg over de andere 2 onderdelen zodat u niet met nog meer vragen naar huis toe gaat.

Daarnaast kregen we dit keer ook de interessante vraag “Waarom staat Google concurrenten toe in de zoekresultaten?” waarop het antwoord is volgens Stefan dat Google zo objectief mogelijk moet overkomen op zijn gebruikers omdat ze anders het vertrouwen kunnen verliezen. Overigs vertelde Stefan wel als grappig feit na deze vraag dat ze nu hun eigen Google+ wel meer laten wegen dan Facebook en Twitter onderdelen en dat ze hiermee een grote oorlog over zich zelf hebben uitgeroepen.

Veel mensen ervaren deze internet marketing strategie dag als leerzaam en vernieuwend en gingen bijna allemaal weer op weg naar huis met nieuwe visies en ideeën over hoe ze zichzelf nog krachtiger op het internet konden positioneren. Wijzelf daartegen waren veel meer tevreden met de 7 gemiddeld die we scoorde op de evaluatie formulieren van de deelnemers.

By | 2017-10-18T09:55:44+00:00 september 20th, 2012|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.