Internet marketing strategiedag in Heerlen

/, Internet Marketing/Internet marketing strategiedag in Heerlen

Internet marketing strategiedag in Heerlen

Gisteren vond er weer een internet marketing strategie dag plaats op de locatie Heerlen en we hadden dit keer een klein maar vooral gezellig groepje om die dag te begeleiden. Met maar liefs 25 deelnemers die variërend waren vanuit de communicatie, consultancy en ICT sector waren wij die dag van start gegaan. Ook waren er deze dag weer veel ZPPers en MKB ondernemers als deelnemers aanwezig, omdat dit voor hun natuurlijk de ideale mogelijkheid bood om hun eigen internetstrategie te kunnen gaan bepalen of eventueel bijstellen.

Binnen deze cursus wordt er vooral veel aandacht besteed aan hoe u uw bedrijf het beste kan positioneren binnen het steeds meer uitbreidende internet. Veel ondernemers en medewerkers worden binnen deze cursus de magie van social media en Google bijgebracht en worden er geleerd om hun eigen toepassing er binnen te vinden. We willen de deelnemers aan de hand van deze specifieke cursus vooral inspireren door de focus te leggen op hun eigen persoonlijke mogelijkheden.

internet-marketing-nederland-internet-marketing-strategiedag-in-heerlen

Omdat we dit keer een keer beschikte over een
Daarnaast kregen we dit keer ook de interessante vraag “Of je binnen je bedrijfs-twitter beter een persoonlijke foto of een bedrijfslogo als afbeelding kan plaatsen?” waarop het antwoord is volgens Stefan dat dit vooral afhankelijk is van je keuze of je persoonlijke marketing binnen social media wilt gaan toepassen of niet. Hij geeft daarbinnen wel als tip aan dat het voor ZZPers juist beter is om hun foto te gebruiken, omdat ze zelf de kern vormen van hun eigen bedrijf. Maar hij verteld ook dat wanneer je in een groot bedrijf werkt je juist het logo als afbeelding moet hanteren, omdat klanten je nou eenmaal hieraan makkelijker op twitter kunnen gaan herkennen. Daarnaast vonden er ook nog wat grappige opmerkingen binnen deze specifieke cursus plaats zoals een deelnemer die tijdens het foto onderzoek op Google erachter kwam dat hij daar niet geregistreerd stond als de eigenaar van zijn eigen bedrijf.kleiner gezelschap werd het mogelijk voor Stefan Rooijackers om deze cursus voor de deelnemers persoonlijk te kunnen maken door het bieden van antwoorden op hun persoonlijk gerelateerde vragen. Deze vragen waren bijvoorbeeld dan meer gericht op “Hoe komt het dat een concurrent een hogere pagerank heeft , terwijl hij over mindere backlinks dan mij beschikt?”waarop Stefan vervolgens uitlegt dat de backlinks waarover de concurrent dan wel beschikt vooral van hogere waarde zullen zijn voor Google en daarom ook voor meerdere backlinks zullen tellen binnen de ranking.

internet-marketing-nederland-internet-marketing-strategiedag-in-heerlen1

Veel mensen ervaren deze internet marketing strategie dag als leerzaam en vernieuwend en gingen bijna allemaal weer op weg naar huis met nieuwe visies en ideeën over hoe ze zichzelf nog krachtiger op het internet konden positioneren. Wijzelf daartegen waren veel meer tevreden met de 9 gemiddeld die we scoorde op de evaluatie formulieren van de deelnemers.

By | 2017-10-18T09:55:38+00:00 oktober 11th, 2012|blog, Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.