Internet Marketing Strategie Cursus, interactief en educatief!

//Internet Marketing Strategie Cursus, interactief en educatief!

Internet Marketing Strategie Cursus, interactief en educatief!

internet-marketing-nederland-internet-marketing-strategie-cursus-interactief-en-educatiefGisteren is er weer een Internet Marketing Strategie cursus gegeven door Stefan Rooyackers. Dit keer in Eindhoven. Of je echtscheidingsadvocaat, een lokale boekhandelaar of een schilderijlijsten groothandelaar bent. Wil je een beetje concurreren met de grote jongens, dan heeft elke onderneming een marketing strategie nodig. Na 8 uur lang geluisterd te hebben zijn de cursisten weer een heel stuk wijzer geworden wat betreft de strategie die zij het beste bij hun bedrijf kunnen gaan gebruiken.

Tijdens de cursus werden er verschillende aspecten behandeld binnen de online wereld. Zo werd onder andere Google heel uitgebreid geanalyseerd. Google Analytics, Google Seo en het nieuwste product; Google +. Andere mogelijkheden om te adverteren zoals bijvoorbeeld op Facebook werd ook uitgelegd. Daarnaast werden er nog wat handige tools besproken om te kunnen zien hoe jouw website in de wereld staat. Dit deden de cursisten ‘live’ mee met hun eigen laptops, I-pads of smartphones.

De cursisten deden lekker mee, zo werden er goede vragen gesteld. ‘’Wat is nou het verschil tussen adverteren op Google of op Facebook?’’ Waarop het antwoord volgde: ‘’Het verschil is dat als je Google AdWords gebruikt men (je vrienden etc.) het niet kan zien dat je hierop klikt. Op Facebook kunnen je vrienden zien wat je ‘liked’. Dit is het grote voordeel van Facebook. Dit heet het Sneeuwbaleffect.’’ Een goede vraag was ook: ‘’Het feit dat ze je site bezoeken en dat ze klikken is leuk, maar ze moeten er ook iets mee willen doen, of het interessant vinden? Hoe kunnen we dit het beste controleren?’’ Dit antwoord is simpel: ‘’Wie belt er? Wie mailt er? Dit zijn simpele manieren om gedrag van de potentiële klanten te controleren.’’

Aan het einde van de dag waren er toch een aantal mensen die even een naslagwerk wilde aanschaffen. Dit was mogelijk in de vorm van een setje dvd’s, een boek en/of een abonnement waarmee ze up-to-date kunnen blijven over de gebeurtenissen en nieuwtjes rondom Internet Marketing Strategie.

internet-marketing-nederland-internet-marketing-strategie-cursus-interactief-en-educatief1

Heeft u gisteren niet de kans gehad om een product aan te schaffen? Of zou u graag meer informatie willen? Kijk dan nu op www.imnl.nl

 

By | 2017-10-18T09:55:44+00:00 september 13th, 2012|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.