Internet marketing met Facebook

/, Internet Marketing/Internet marketing met Facebook

Internet marketing met Facebook

In een recent onderzoek gedaan door Eperian Hitwise, de toon aangevende organisatie op het gebied van webservice met werelds grootste database van internetgebruikers. Hebben ze gekeken naar het gebruik van Facebook in de acht volgende landen: Brazilië, Singapore, VS, India, New Zeeland, Frankrijk, Australië en Engeland. De uitkomsten waren verrassend verschillend.

Een beter inzicht krijgen in hoe sociale media wordt gebruikt om verschillende culturen in verschillende landen actief te krijgen, is voor marketeers zeer belangrijk. Door het krijgen van dit inzicht kunnen zij veel beter inspelen met nieuwe campagnes, kijken waar de focus van de meerderheid ligt en wat de beste keus is om geld in te investeren.

Juiste content en advertenties die samen één geheel vormen zal uiteindelijke zorgen voor een veel groter bereik met social media en uiteindelijk ook zorgen voor een hogere omzet. Op de eigen website of via de Facebook pagina.

Wat interessant is dat inwoners uit Singapore per persoon het meest gebruik maken van Facebook, met een gemiddelde van 38 minuten en 46 seconden per sessie. Terwijl inwoners van Brazilie per persoon maar 18 minuten en 19 seconden per sessie actief zijn op Facebook. Dit is dus half zo lang en is belangrijk om te weten als je een marketing campagne wil starten.

Waarom is deze informatie nu zo belangrijk om te weten?

Tegenwoordig is het zeer belangrijk voor merken om social media in gebruik te nemen, in dit geval de mogelijk van Facebook om een band met gebruikers op te bouwen. Kijkend naar de gegevens over Singapore en Brazilië, kunnen merken beter beoordelen op welke tijd hun digitale campanges getoond moeten worden, ook kunnen ze samen met hun klanten beoordelen of ze de juiste stappen ondernemen.

Inwoners van Singapore bijvoorbeeld met een gemiddelde van 38 minuten zullen misschien goed reageren op advertenties die hen uitdagen mee te doen aan een app, spelletje of conversatie die er gaande is rondom hun favoriete merk. Braziliaanse-Facebook gebruikers zullen misschien veel sneller reageren op een gratis advertentie, een kortingsbon of de mogelijkheid iets gemakkelijk te winnen.

Verschillende industrieën maken nu al gebruik van deze data om hun website verkeer te koppelen aan hun social media. Klanten uit Brazilië, India en Singapore zullen waarschijnlijk veel sneller naar de bedrijfswebsite gaan na het bezoeken van Facebook-pagina’s waarop duidelijk wordt gemaakt waar het bedrijf voor staat en wat ze verkopen.

Dit maakt het voor bedrijven gemakkelijk om hun webverkeer te sturen met social media, in Nieuw Zeeland maakt maar 9% van de bedrijven gebruik van social media om verkeer te genereren. In dit land liggen dus nog grote kansen voor groei en verbetering.

Sociale netwerken domineren het internetgebruik.

Sociale netwerken zijn nu de meest populaire online activiteiten ter wereld. Met het begrijpen hoe social media werkt en de kennis over welke gebieden een hoog gebruik hebben, kunnen marketeers en bedrijven verschillende klanten trekken wereldwijd.

Voor meer informatie over de data bekijk de tabel hieronder.

By | 2017-10-18T09:58:51+00:00 september 27th, 2011|Facebook, Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.